[FOTO] Hieperdepiep! A Moment Like This is (bijna) 1 jaar!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

[FOTO] Hieperdepiep! A Moment Like This is (bijna) 1 jaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 00:35

Afbeelding

Zoals de titel al zegt, Hieperdepiep, HOERA! Eindelijk een lichtpuntje!!

Ongeveer een jaar geleden (stiekem smokkel ik een maandje) , ben ik samen met mijn vriend op vakantie geweest naar Ruinen. We hadden de camera (Sony Alpha 330) van mijn ouders mee genomen, omdat je daar toch wat mooiere foto's uit halen kan dan een telefoon.

Februari:
Op vakantie kregen wij het idee om samen eens bij de hunebedden, in Havelte te gaan kijken. En bij zo iets moet natuurlijk een fotocamera mee. Hier kwam ik voor het eerst in aanraking met de fotografie. En stiekem vond ik het zo leuk!

Zie hier een foto van de hunebedden, of beter gezegd, de eerste foto van ''A Moment Like This Photography''

*Een van de eerste foto's*

Die avond was het zo'n prachtig weer. En wanneer je net de camera uit hebt gevonden neem je die even mee naar buiten, en daar kwam dit plaatje uit (Heel trots, maar het was meer geluk dan wat anders!):

Afbeelding

Maart:
Na veel oefenen, en frutten en prutsen, kwam daar maart aan. Een maand waarin ik weer vele dingen geleerd heb. Een maand van veel uit proberen en veel oefenen. Dingen zoeken om te fotograferen. Ik heb kilometers gelopen puur om de kleinste dingetjes te zoeken om te fotograferen.
Mijn vriend kwam met het idee om hun auto op de foto te zetten. Daar heb ik natuurlijk geen nee tegen gezegd.. En het resultaat was ik erg tevreden over:

Afbeelding

Bij het zoeken naar leuke dingen, kwamen ook de Narcissen van mijn moeder mooi van pas..

* De Narcissen*

April:
In april zag ik al snel dat er lammetjes kwam. Echt leuk, dus ik ben er een avondje op uit geweest, om lammetjes te gaan spotten, Daar kreeg ik deze foto uit, en nog steeds is het een van mijn favoriete!

Afbeelding

Ook kwam ik deze maand voor het eerst in aanraking met paarden fotografie. En in plaats van dat ik makkelijk begon, koos ik ervoor om de crosstraining van bokker Kim_97 te fotograferen..

* Bokker Kim_97 met haar topper Vrouwke''

Mei
Dit was een maand waarbij ik langzaam aan begon met afscheid nemen van de Sony Alpha 330. Dit zou de laatste maand zijn dat ik met deze camera moest werken. En ik werd er blij van. Want voor mijn gevoel liep ik compleet vast in het werken met de camera. Ik had er alles uit gehaald wat ik uit die camera halen kon.

Stiekem zijn mijn vriend en ik echt dol op de Efteling. En hier gaan we ook regelmatig naar toe. Toen Pinokio net open was, moest de camera natuurlijk mee!

Afbeelding

Juni
Juni, een mooie maand, een nieuw begin. Een nieuwe camera heb ik gekregen als verjaardags cadeautje, en wel de Canon EOS 760D Met een 18-55 lens, en een 55-250 lens. Hier moest ik wel een tijdje mee vooruit kunnen!
In het begin was het erg moeilijk.
Maar toen kreeg ik een onverwachts mailtje, ''Je mag mee als bokt-fotograaf naar Horse-Event'' Daarvoor moest ik naar een kick-off dag bij Rieky Young. En het was een top dag, nog wel erg onwennig maar het resultaat was ik onwijs blij mee:

Afbeelding

Juli
In Juli heb ik vele nieuwe dingen uitgeprobeerd, Onder anderen heb ik mijn eerste Danbo foto gemaakt, mijn eerste maan foto. Maar ook Kim_97 met haar pony Vrouwke heb ik voor de lens gehad.

Afbeelding

Augustus
Augustus was ook weer een maand van veel fotograferen. Onder anderen stond er een dagje naar een dierentuin op de planning. Ook daar ging mijn camera mee naar toe. Daar heb ik een foto gemaakt, die niet heel scherp is, maar hij had iets. En dat vond ik tof aan de foto:

Afbeelding

September
September was de maand van Horse-Event. Een maand waar ik erg naar uit keek. Een maand waar ik helemaal verliefd op was. Ik heb op Horse-Event, mijn mooiste foto tot nu toe geschoten. Ik heb hier onwijs van genoten! Echt een top dag heb ik gehad!

Afbeelding

Oktober
Jeetje oktober, eindelijk, werd een droom van me waar. Mijn echte, eigen fotostudio. Waar ik mijn gang kan gaan! Hij was er echt! Hier heb ik des tijds ook een topic over gemaakt [FK] [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.
Ook mijn eerste shoot kon niet uit blijven! Deze heb ik met veel trots gedaan! Nog wel bij vriendinnen van me! Maar het was een feit!

Afbeelding

November
Deze maand hebben we weer een bezoekje gebracht aan de efteling. De mooiste foto die er gemaakt is, is van een trein.

Afbeelding

December
De laatste maand van het jaar, de laatste maand van mijn (bijna) eerste jaar fotografie. Een jaar wat voor mij als een lichtpunt gekomen is. Een jaar waar ik veel geleerd heb. En mede dankzij de fotomeeting. Waaronder ik deze leuke schattige pony's voor de lens had.

Afbeelding

Ik blik terug op een jaar van leren, leren en nog eens leren. Maar zeker ben ik nog niet waar ik zijn wil. In de toekomst hoop ik vooral vele shoots te mogen doen in de studio, en vele paarden voor de lens krijgen.
Het is voor mij een jaar waarin ik mezelf weer terug aan het vinden ben, waarin ik zelf weer positief tegenover het leven sta.

Nu is het tijd voor een borreltje, ik hoop dat jullie een reactie achterlaten, opbouwende kritiek is welkom. Maar laten we het wel lief houden!!

Dankjewel voor het lezen!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 11-12-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG in hoofdletters

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 06:36

Wat een leuk verslag. En een hoop gebeurt dit jaar. Mooie foto's!!
Vooral die laatste. <3 Grapje!!! Allen zijn mooi.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:54

Leuk verslagje!
Je ziet dat je groeit...
Wat mij persoonlijk erg opvalt is dat je foto's erg druk zijn (qua kleuren, qua achtergrond, qua compositie)...
Verder vind ik je logo écht storend.. :o Hij is groot, soms niet goed zichtbaar, de kleur is het ook net niet helemaal..
Dit is overigens niet afkrakend, maar als feedback.. Een mooier (of geen) logo zou écht al professioneler ogen.

Blijf lekker doorfotograferen... We zijn allemaal ergens begonnen.. +:)+

HaKuNaMaTa

Re: [FOTO] Hieperdepiep! A Moment Like This is (bijna) 1 jaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 14:31

Vrouwke, dankjewel! En die 2 van jou zijn zooo tof!

Fem, dankjewel voor je reactie, ik heb je even een pb gestuurd, puur omdat ik er echt van leren wil!