Camera mee naar Amsterdam of niet?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dreamheart

Camera mee naar Amsterdam of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 11:27

Hallo!

Binnenkort ga ik voor een opdracht de horeca in Amsterdam bezoeken. Hiervan moet een moodboard gemaakt worden. Nu zit ik te twijfelen of ik voor de foto's mijn Canon 1200d spiegelreflex zal gebruiken of niet.. ik ben bang dat hij in een stad als Amsterdam gestolen zal worden. Iemand misschien tips hoe ik hem als ik hem meeneem goed kan verstoppen of iets. Of gewoon helemaal niet meenemen?

Ik hoor het graag! :)

If you have gained the trust of a horse, you have won a friend for live ♡

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:35

Als jij je camera met een band om je nek hangt en met een hand vasthoud, en als je hem niet gebruikt, in een tas met t hengsel onder je jas, iets meer aan de voorkant hangt, ben je vrij zeker dat je hem in de gaten hebt.

Ik heb hem meegehad in parijs, rome en londen en gewoon goed op je spullen letten.. dat geld overal overigens :+

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Thats_Me

Re: Camera mee naar Amsterdam of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:05

Waarom niet? Je moet altijd goed op je spullen letten. Ik sleep mijn camera overal mee naar toe. Amsterdam is zo mooi om te fotograferen. Inderdaad goede band voor om je nek en anders een goede fototas. Als je je spullen goed opbergt voorkom je diefstal.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Strooigoed

bigone

Re: Camera mee naar Amsterdam of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:08

Heb je een goede camera op je mobiel?? Problem solved. Maar ook die moet je goed in de gaten houden. Amsterdam is dan wel groot maar in verhouding komt er op minder drukke plaatsen net zoveel criminaliteit voor hoor. Overal moet je tegenwoordig(helaas) heel goed op je spullen letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:24

Wat voor opdracht is het?
Doe je een fotovakschool en moet je voor hen een moodboard maken bij een opdracht?
Of doe je een totaal andere opleiding?

Als het geen fotovakschool is, zou ik gewoon een kleine camera meenemen of met je telefoon fotograferen. Je hoeft niets op hele hoge resolutie af te leveren, dus dan is de spiegelreflex qua resolutie in ieder geval overkill. Qua belichting heb je er natuurlijk wel een voordeel mee.

Maar als je zelf al twijfelt, zet je een automatisch een merkje op je voorhoofd waar boeven een oog voor hebben. Die herkennen een onzekere persoon met dure spullen direct in een groep mensen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie