macbook air of macbook pro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

terrabeertje

macbook air of macbook pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 15:36

hey!
ik kan zo even geen recent topic vinden die ook aan mijn 'eisen" voldoet.
ik wil dus binnenkort een macbook aanschaffen om lekker aan de slag te kunnen met programmas zoals lightroom en photoshop. zeker voor dagelijk gebruik.
ik ben al eens gaan informeren bij een mac store, de medewerkers daar raden mij meteen de allernieuwste macbook pro aan. ik geloof prima dat dit het beste werkt maar daar hangt natuurlijk ook wel het grootste prijskaartje aan. mogelijk zijn er hier fotografen die gewoon met een macbook air prima uit de voeten kunnen. (eventueel wel met versterkte processor)
brand los!

Liselot

Re: macbook air of macbook pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:10

Ik heb een 13" pro en die vind ik toch wel heel erg fijn als ik lightroom en photoshop tegelijk open heb staan.
Mijn moeder heeft sinds kort een air (wel met veel minder werkgeheugen) en die heeft het er to h wel moeilijk mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:43

Ik heb een PRO 15" 512 GB heerlijk ding <3

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:45

Ik zou voor dat soort programma's geen air kopen. Air is toch voor het lichtere werk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:46

De air doet het op zich prima met Photoshop, maar je zal wel merken dat hij wat trager wordt naarmate je meerdere grote bestanden open hebt staan. Dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk. Hij doet er dan hooguit iets langer over om effecten toe te passen enzo.
Maar je moet er rekening mee houden dat er elk jaar een nieuw en iets zwaarder OS uitkomt, en de bewerkingsprogramma's en effecten enzo ook elk jaar zwaarder worden, dus als je echt járen met de macbook vooruit wil dan heeft een MB Pro wel de voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:48

Een Air met uitgebreid werkgeheugen moet Photoshop en Lightroom prima kunnen trekken, maar de Air heeft geen uitbreidbaar werkgeheugen waardoor de aanschafprijs gelijk ontzettend duur is. De Air wordt ook niet meer in de oude vorm geproduceerd waardoor je dus afhankelijk bent van wat er nog op voorraad ligt bij winkels.

Ik heb een Pro uit 2012 (refurbished gekocht) en ik ben er ontzettend blij mee. Ik moet voor mijn opleiding en werk vaak switchen tussen verschillende zware programma's, waaronder ook Photoshop en Lightroom maar ook InDesign en Premiere Pro of Final Cut van Apple. Ik heb dus een MBP uit 2012 met 16 gig werkgeheugen en een 500GB Flash HD, en hij loopt als een zonnetje.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 21:53

Oké thanks allemaal!