[FOTO] Een jaar lang Murosch Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

[FOTO] Een jaar lang Murosch Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 08:37

Ongeveer anderhalf jaar geleden kocht ik mijn eerste spiegelreflexcamera. Een oud beestje, gewoon om te kijken of ik fotografie nu echt zo leuk vond als ik in eerste instantie dacht. En ja, ik vond het echt leuk! Dus inmiddels anderhalf jaar later is het eens tijd voor een overzichtje van mijn ontdekkingsreis en leerschool in de fotografie. Wat lastig om 15 foto's te kiezen uit de hoeveelheid die ik heb gemaakt.

Het begon nadat vooral mijn eigen paarden slachtoffer van mijn oefenwerk waren geweest met de eerste fotomeeting, uit mijn hoofd in Appelscha, ergens de zomer van 2015. Nog geen benul van standpunten, instellingen of bewerkingen. En zenuwachtig dat ik was :') .
Afbeelding

Een vriendin vroeg me om foto's te maken van haar springwedstrijd:
Afbeelding

Een fotomeeting onder slechte lichtomstandigheden in de Sellingerbeetse. Daar had mijn camera het heel moeilijk mee. Wel had ik mijn eerste zoomlens waardoor ik geen paard-op-afstand-plaatjes meer had.
Afbeelding

Autumn Desert trail 2015, het was heel erg mistig waardoor het moeilijk was om duidelijke foto's te maken:
Afbeelding

Er bleek iets stuk in mijn camera waardoor ik strepen in beeld kreeg. Dit waren de laatste foto's met het oude beestje, maar wel een hele mooie dag bij de dag van het Trekpaard in Sellingen, winter 2015:
Afbeelding

Tijd voor een nieuw jaar en een nieuwe camera! Fotomeeting Havelte, begin dit jaar. Een nieuw fenomeen deed zich voor, namelijk regen:
Afbeelding

Fotomeeting Valtherbos, Ik miste eigenlijk in iedere foto nog steeds scherpte. Dit bleek met mijn zoomlens te maken te hebben, waardoor ik na deze meeting heb besloten om een nieuwe zoomlens te kopen:
Afbeelding

Zomer 2016, fotomeeting Borgerswold.
Afbeelding

Fotomeeting Appelscha, eens iets nieuws, hondjes!
Afbeelding
Afbeelding

En dan de laatste fotomeeting tot nu toe, dit was twee weken geleden, een herfstshoot in Wildervank. Inmiddels heb ik een goed fotobewerkingsprogramma Ik begin het eindelijk wat beter onder de knie te krijgen allemaal, al zeg ik het zelf :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat andere foto's dan dieren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op naar 2017, ik heb er heel veel zin in om meer te leren en te fotograferen *\o/*

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:41

Goed bezig Claudia, je ziet echt al een duidelijk verschil! :) Daarnaast vind ik je ook altijd een gezellige fotografe/organisator op de meetings!

Anoniem

Re: [FOTO] Een jaar lang Murosch Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:06

Je ziet zeker verbetering. :j Met name ook in de kleuren en uitsnedes.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:17

Woow alweer anderhalfjaar? Wat gaat de tijd nog snel! Je bent echt veel verbeterd als je ze allemaal vergelijkt. Nu ik nog _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 14:53

Bedankt, wat een leuke reacties!

Isabelle, lief dat je dat zegt. Hopelijk zien we je volgend jaar weer in Borgerswold :)

Tineke, dank je wel. Nu tijd voor een nieuwe fase waarin weer veel te leren en ontdekken valt!

Namira, mijn proefkonijnen (nou ja, paarden, konijnen, hond en kat) staan altijd voor je klaar om te oefenen he ;)