[FOTO] Polar Bear

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Polar Bear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 16:57

Een van de jonge IJsberen wilde even kijken wat ik deed... (Blijdorp)

Afbeelding
Deze heb ik ook naar Blijdorp gestuurd op hun Facebook en na een paar seconden al gelijk een LIKE... (Sorry voor die PAAL!)

Afbeelding
Kweenie wat die IJsbeer aan het doen was...? :')

You like?

xniieeenke

Re: [FOTO] Polar Bear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:14

Mag ik iets vragen; vind je de foto's die je plaatst hier zelf meer richting 'leuke herinnering' gaan, of naar fotografie? Het lijkt constant meer naar het eerste te gaan. Probeer je eens ietsje te verdiepen in compositie en licht/kleur, dan denk ik dat je veel verder komt :)

Anoniem

Re: [FOTO] Polar Bear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:17

Ik vind het ook meer neigen naar VVDD dan fotokunst... De foto's zijn 'leuk voor in het plakboek' maar op FK... Ze zijn overbelicht, scheef, niet scherp etc.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:21

Danique schreef:
Ik vind het ook meer neigen naar VVDD dan fotokunst... De foto's zijn 'leuk voor in het plakboek' maar op FK... Ze zijn overbelicht, scheef, niet scherp etc.

Niet scherp: komt door de uploader op Bokt
Overbelicht: Hallo, het was 30 graden buiten vandaag!
Scheef: IJsbeer boven, ik beneden. What else do you want from me?

Maar oh jee als iemand met paardenfoto's aankomt. Wordt de hémel ingeprezen.

Goh, leuk hoor tegenwoordig dat Bokt. Een amateurfotograaf heeft hier blijkbaar niets meer te zoeken...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:23

Het komt misschien gemeen over, maar als je je eens inleest en foto's van anderen bekijkt, youtube filmpjes met tips kijkt, dan kom je echt verder. Ik zelf ben echt geen professionele fotografe, maar het helpr echt! :)

HD je moet je niet zo aangevallen voelen, je foto's hebben gewoon net wat verbetering nodig en neem je tips niet aan zullen ze niet beter worden. Je moet ook geen excuus verzinnen, want als het 30 graden is kan je ook best goede foto's maken, en dat de ijsbeer niet meewerkt wil niet zeggen dat dat hét excuus is om 'mislukte' (niet je doel bereikt) foto's te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:32

Je zoekt een hoop excuses en dat vind ik jammer. Het zijn tips waar je iets mee kunt doen. Ook met 30 graden kun je foto's maken die niet overbelicht zijn, als die ijsbeer op de verkeerde plek is dan ga je ergens anders staan en als je scherpe foto's wilt moet je ze ergens anders uploaden, blijkt maar weer.

Dit is wat ik op jouw foto zie en dat vind ik afbreuk doen aan je foto.

Je wilt toch iets moois laten zien? Als dat niet lukt houd je de foto's voor latere referentie om te zien hoe het niet moet en probeer je het later nog een keer, tot het WEL lukt. Dan hoef je ook niet zo vaak foto's te plaatsen want je plaatst nu zo vaak iets dat niemand er meer op reageert en dat lijkt me voor jou ook niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:17

Nou nou HD dat kan wel wat vriendelijker! :) Ik vind ook dat veel van jouw FK topics meer leuke kiekjes zijn dan écht fotografie. :)

Het hoeven voor mij geen paarden te zijn, al zou het een hoopje hondenpoep zijn. Het gaat om net de juiste foefjes en technieken die een foto bijna realistisch maakt. Maar inderdaad de foto's in dit topic zijn onscherp, overbelicht etc.

Het is lastig om ijsberen onder water te fotograferen. Probeer eens wat dieren te fotograferen die net wat makkelijker te schieten zijn. Zoals olifanten, giraffen en leeuwen etc. Die kan je vaak gewoon fotograferen zonder dat er glas oid voor zit. :) Wel van een bepaalde afstand waar dan weer een zoomlens voor nodig is maargoed. Je kan al een end komen met alle tips die je hebt gekregen in je vorige topics op FK denk ik.

Bij de tweede foto moet ik ook goed kijken wat voor dier het nou is. M

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:10

HorseyDude schreef:
Niet scherp: komt door de uploader op Bokt
Overbelicht: Hallo, het was 30 graden buiten vandaag!
Scheef: IJsbeer boven, ik beneden. What else do you want from me?

Maar oh jee als iemand met paardenfoto's aankomt. Wordt de hémel ingeprezen.

Goh, leuk hoor tegenwoordig dat Bokt. Een amateurfotograaf heeft hier blijkbaar niets meer te zoeken...

Probeer eens niet met excuses te komen, maar probeer iets met de opmerkingen en tips te doen en jezelf te ontwikkelen ;)
Het enige dat je hier wil als je een foto plaatst is horen dat het een waanzinnig mooie foto is, je staat niet open voor feedback.
Ik vind die eerste foto echt heel leuk, ik snap wel dat die geliket is op fb. Maar mooi? Niet perse. De ijsbeer is afgesneden en hangt half achter een paal. Op die tweede foto is de beer zelfs heel onduidelijk. Het zijn leuke foto's, maar je kan echt nog veel verbeteren.
Succes!