[Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:36

8nnemiek schreef:
Mijn eerste korte trouwfilm is eindelijk helemaal gemonteerd :D
Ik ben erg benieuwd wat het bruidspaar er van vindt!
Nu kan ik eindelijk echt reclame gaan maken.

[ Video ]


Heel mooi filmpje geworden! Jij maakt ook nog langere movies he?
Ik heb er bewust voor gekozen om echt alleen een 3 minuten film te gaan maken, gewoon omdat dat meer mij voelt ofzo.
Als ik mensen heb die vragen om een langere zal ik ze je site geven! :-)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 20:26

Dank je! Ik maak bij elke reportage een korte en een lange film inderdaad :j
Wat lief dat je ze naar mij wil doorsturen :D
Film jij door heel Nederland? Ik film zelf vooral in het zuiden, en tot aan utrecht en zuid-holland, dus als ik mensen tegen kom die iemand zoeken voor andere regio’s dan zal ik ze naar jou doorsturen :D Heb jij ook al een website?

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:19

Ja tuurlijk, moeten elkaar ook een beetje helpen toch! Oke goed om te weten want dat is dus totaal niet mijn buurt. Ik film niet door heel Nederland nee, ik wil ongeveer een straal van 100km rijden voor een bruiloft.. omdat je toch ook echt kapot bent na zo'n dag en als je dan ook nog weer 2 uur naar huis moet rijden, plus rekening moet houden als je heen gaat met file's etc.. dat dat niet helemaal haalbaar is denk ik.
Ik woon zelf in Meppel dus daar in de straal van 100 km zo'n beetje soms ietsjes verder.. Maar had dus laatst ook een aanvraag voor Rotterdam wat voor mij meer als 2 uur rijden is..

Ik ben heel druk met mijn website bezig, hij is nog niet helemaal af, als hij af is zal ik hem hier posten! :-)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:51

Wat leuk ik woon in Steenwijk

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 21:03

Als ik aanvragen krijg van mensen uit het noorden dan stuur ik ze naar je door, Anouk :D
Voor mij is 2 uur rijden ook écht het maximum.
Na zo’n lange dag is het inderdaad niet fijn om ook nog eens lang in de auto te moeten zitten.

Ik ben heel benieuwd naar je website!

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:06

Wat grappig Joyce zo dichtbij! kleine wereld!

Leuk Annemiek, andersom net zo! :-)
Ja ik heb hem dus afgeslagen omdat ik 2 uur echt te ver vind.. zeker zo in het begin kost het denk ik nog extra veel energie!
Ik heb besloten om op safe te gaan spelen en mijn bruiloft in FullHD te gaan filmen ipv 4K, ik ken mijn camera te kort voor om zoiets op het spel te zetten en leg ik mezelf echt teveel druk op.
Ik wil wel nog proberen voor die tijd zoveel mogelijk te filmen, misschien dat ik dan straks wel denk ja dit lukt wel.. maar eerst even iets meer feeling mee krijgen..
Ik ben echt zo'n autist die dan mijn oude camera mist desondanks deze veel mooier filmt is het toch echt weer even wennen en inkomen haha!

Na de bruiloft ga ik mijn website online gooien :D

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:32

Mooie video 8nnemiek!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 07:34

Dank je :D

Anouk, Full HD is inderdaad in de meeste gevallen meer dan genoeg.
Voordeel is dan ook dat je de fps iets hogen kan zetten om beelden in slow motion te kunnen bewerken evt.

Ik heb misschien een opdracht voor je :D Iemand vroeg mij voor 15 juni, maar dan kan ik niet helaas. Ik zal je even een pb sturen.

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:01

8nnemiek schreef:
Dank je :D

Anouk, Full HD is inderdaad in de meeste gevallen meer dan genoeg.
Voordeel is dan ook dat je de fps iets hogen kan zetten om beelden in slow motion te kunnen bewerken evt.

Ik heb misschien een opdracht voor je :D Iemand vroeg mij voor 15 juni, maar dan kan ik niet helaas. Ik zal je even een pb sturen.


Ja precies en vooral het begin even. Ja ik kan met mijn camera mega hoge fps zodat ik hem slomo kan maken in 4k. Super chill maargoed toch even afwachten.

Vandaag weer een leuke opdracht gedaan voor een keukenzaak. Bedrijfsfilm voor gemaakt. Wat ik vandaag echt heb geleerd is dat ik vanaf nu altijd in het zwart ga schieten. Had een groene trui aan.. (Ja hoe dom..) en ik zie mezelf elke keer terug in de weerspiegelingen.. haha. Maatgoed leren we weer van.

Annemiek ik had je pb beantwoord, zo lief <3

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 20:19

Oh wat gaaf zeg, die bedrijfsfilm! Plaats je hem ook in het topic? Ik ben heel benieuwd!
Haha, lichte kleding en reflecties, die fout heb ik ook al eens gemaakt :+ Al kun je reflecties toch nooit helemaal voorkomen.

Heb jij nog tips voor reclame maken? Waar heb je jouw opdrachtgevers voor de bedrijfsfilms gevonden?
Ik ben nu nog vooral voor huwelijksfilms aan het adverteren, maar binnenkort wil ik ook wat meer bedrijfsfilm opdrachtjes zoeken, lijkt me erg leuk om een beetje af te kunnen wisselen.

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:45

8nnemiek schreef:
Oh wat gaaf zeg, die bedrijfsfilm! Plaats je hem ook in het topic? Ik ben heel benieuwd!
Haha, lichte kleding en reflecties, die fout heb ik ook al eens gemaakt :+ Al kun je reflecties toch nooit helemaal voorkomen.

Heb jij nog tips voor reclame maken? Waar heb je jouw opdrachtgevers voor de bedrijfsfilms gevonden?
Ik ben nu nog vooral voor huwelijksfilms aan het adverteren, maar binnenkort wil ik ook wat meer bedrijfsfilm opdrachtjes zoeken, lijkt me erg leuk om een beetje af te kunnen wisselen.


Jaa oeps, zo dom! Ik zal hem zeker even laten zien, zit nu in de aanpassende ronde dus gaan een paar dingetjes veranderen. Vind dat altijd even zo'n schakelmomentje.. dat je dan best trots op je werk ben en dan denkt hmm jammer dat andere mensen het dan toch graag anders zien. Terwijl dat natuurlijk hartstikke logisch is want het is hun bedrijf.

Ik doe heel erg veel via social media.. en dat werkt enorm goed omdat daar natuurlijk ook gewoon alle bedrijven opzitten!
Vooral Instagram ben ik heel druk mee bezig! ook deel ik veel op mijn persoonlijke pagina zodat alle mensen in mijn kringen weten dat ik dat doe en als ze er eens iemand over horen hopelijk aan mij denken!

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:39

Hy!
Ik maak ook heel graag muziek video's!
Nu ben ik op zoek naar toffe liedjes,waar liefst een soort van boodschap achterzit (que tekst dan) die ik zou kunnen gebruiken als achtergrond muziek. Het zou leuk zijn moest er wat 'power' in zitten, maar moet niet perse
xjes Mara

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:02

Hooi, ik schaar mezelf even in met een vraagje, ik zie veel programma's voorbij komen die gebruikt worden voor video editing, maar ik heb eigenlijk één prangende vraag: Welk gratis video-editing programma kan ik gebruiken om van meerdere losse filmpjes die samen +/- 16 uur aan beeld zijn, één filmpje te maken die tot maximaal 10 minuten is (dus time-lapse). Een intro, outro en muziek zijn ook belangrijk, eventueel een overlay van tekst en een logo zijn mooi meegenomen.

Ik loop elke keer tegen het probleem aan dat ik de previeuw niet kan kijken omdat dit teveel hapert omdat de previeuws niet gebufferd worden.

Ik heb tot op heden geprobeerd: VSDC (previeuw lag), lightworks (accepteert geen OSB-files) OpenShot Video Editor (lag en clips worden door elkaar geplaatst)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:36

Bedankt anouk, nooit geweten dat instagram ook gebruikt kan worden voor reclame, slim!

Hey_mara, je zou eens kunnen kijken in de youtube muziek bibliotheek.. gopro heeft ook een muziek bibliotheek.. die hebben allebei wel wat goede nummers ertussen zitten.
Ik gebruik zelf vooral artlist muziek, maar dat is betaald.

Xyris, is je pc wel snel genoeg? Normaal zou een preview gewoon vloeiend moeten afspelen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:51

Jawel, heb een leuk dingetje staan:

Intel Core I7-3930K CPU 3.20 GHz
Samsung SSD 850 EVO (250GB)
2.5 terabyte harde schijf
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti
16 GB geheugen

Zou me verbazen als dat niet genoeg is :=

*Hmm, ter info: Ik kom er net achter dat het haperen pas begint zodra ik de timelapse toepas en het tempo verhoog met 1000%. Dus de originele file hapert ie niet.

Oh en Hey_Mara, "Hear we go" op youtube heeft wel het één en ander leuks er tussen zitten en upload regelmatig. Verder meen ik dat Zero Project zijn muziek ook gratis aanbiedt, maar daar moet je nou net van houden.

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:19

8nnemiek schreef:
Hey_mara, je zou eens kunnen kijken in de youtube muziek bibliotheek.. gopro heeft ook een muziek bibliotheek.. die hebben allebei wel wat goede nummers ertussen zitten.
Ik gebruik zelf vooral artlist muziek, maar dat is betaald.


Bedankt! :D

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:22


anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:09

Hoihoi,

Ook ik heb vorige week mijn bruiloft gehad, ik was echt mega zenuwachtig en vond het zo spannend! Maar het was ook vooral heel erg leuk (was wel echt kapoooot na die tijd).

Heb vooral erg veel geleerd, was wat aan het poedersuiker met mijn instellingen waardoor sommige beelden gewoon te laag in sluitertijd genomen zijn en er zijn een paar beelden onscherp die er wel gewoon inmoesten.. Maar zoals ik al zei onwijs veel geleerd en dat hoop ik dit jaar nog veel meer te gaan doen! :D
Heb hem uiteindelijk in FullHD geschoten omdat dat ongeveer 4 uur aan materiaal op mijn kaartje scheelde en ik mijn camera nog niet goed genoeg kende om dat aan te durven op zo'n belangrijke dag waar ik ook al mega zenuwachtig voor was.

https://www.youtube.com/watch?v=n417O8G ... e=youtu.be

lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:31

+:)+

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:57

Heel gaaf hoor Anouk! Ik vind het zeker voor zo'n eerste echt heel gaaf gedaan. Ik kan wel zien dat bepaalde beelden uit de losse hand geschoten zijn, misschien is een volgende investering om over na te denken iets van een schouderstatief? Dat scheelt voor jou ook veel energie in het dragen van je camera. Verder zou je op een gegeven moment eens kunnen kijken naar iets van splittoning of andere vormen van kleurbewerking in je video's. Op die manier kan je echt een eigen stijltje ontwikkelen.

Ik vind het verder heel leuk gedaan met de geloftes op de achtergrond!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 17:35

Ik vind hem ook heel leuk :j Ik zou er als bruidspaar ook heel blij mee zijn.

De beweging van het handgeschoten beeld vind ik niet zo storend. Het moet natuurlijk niet te extreem bewegen, maar een beetje camerabeweging wordt zelfs juist wel eens met opzet toegevoegd omdat de kijker dan een beetje het idee krijgt dat het door de ogen van een toeschouwer is gefilmd en zich daardoor meer betrokken voelt.

Kleurbewerking moet ook net bij je eigen stijl passen.
Op mijn mobiel is het feest wel vrij donker, maar dat zou zomaar op de pc/tv goed belicht kunnen zijn.
Wat ik vooral doe is het contrast en belichting iets aanpassen waar nodig/mogelijk, en vaak is dat al voldoende. De omgeving en de beelden moeten zich natuurlijk ook lenen voor kleurbewerking.

Wat betreft de bewegingsonscherpte; in video hóórt eigenlijk wel een beetje bewegingsonscherpte. Normaal wordt video waar mogelijk geschoten met een sluitertijd van 1/50 (of bij 50fps als je slowmotion afspeelt met 1/100). De hoeveelheid licht regel je dan met je gain (of iso als je met een slr filmt). Nadeel is dan wel de grove korrel, waar ik bij mijn film ook wat last van had. Maar dat is niet anders, het blijft altijd kiezen tussen iets meer onscherpte of meer korrel.. Of een lamp, maar dat is niet echt een aanrader op een ronantisch huwelijk :+

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:35

Emmaa_ schreef:
Heel gaaf hoor Anouk! Ik vind het zeker voor zo'n eerste echt heel gaaf gedaan. Ik kan wel zien dat bepaalde beelden uit de losse hand geschoten zijn, misschien is een volgende investering om over na te denken iets van een schouderstatief? Dat scheelt voor jou ook veel energie in het dragen van je camera. Verder zou je op een gegeven moment eens kunnen kijken naar iets van splittoning of andere vormen van kleurbewerking in je video's. Op die manier kan je echt een eigen stijltje ontwikkelen.

Ik vind het verder heel leuk gedaan met de geloftes op de achtergrond!


Thanks! :-) schouderstatief heb ik gehad maar vond ik zelf neit zo lekker werken.. net als mijn Gimbal ook niet zo lekker vond werken. Op een of andere manier vind ik het mega naar als mijn camera vast zit ofzo, voor mn gevoel wordt ik dan beperkt in mijn bewegingen haha.
Heb wel een hele mooie Monopod van Manfrotto met fluid video head, die is echt onwijs fijn.. ook heb ik een glidecam maar ik krijg dat onding gewoon niet stabiel haha.

Qua kleur is er veel bewerkt in deze video, maar ik ben blij dat je het niet ziet.. het was niet een mega mooie dag namelijk heel af en toe een beetje zon, dus ik heb het geprobeerd allemaal wat zonniger en minder grauw te maken..

Ik kan helaas niet lekker gaan expirimenteren met kleur bewerken wat ik met mijn oudere camera materiaal wel deed.. Omdat ik nu door mijn veel grotere bestanden eigenlijk net een te trage computer heb. Dus ik ben nu heel druk aan het sparen voor een nieuwe en dan kan ik daar weer lekker mee verder!

Bedankt voor je leuke reactie!

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:37

8nnemiek schreef:
Ik vind hem ook heel leuk :j Ik zou er als bruidspaar ook heel blij mee zijn.

De beweging van het handgeschoten beeld vind ik niet zo storend. Het moet natuurlijk niet te extreem bewegen, maar een beetje camerabeweging wordt zelfs juist wel eens met opzet toegevoegd omdat de kijker dan een beetje het idee krijgt dat het door de ogen van een toeschouwer is gefilmd en zich daardoor meer betrokken voelt.

Kleurbewerking moet ook net bij je eigen stijl passen.
Op mijn mobiel is het feest wel vrij donker, maar dat zou zomaar op de pc/tv goed belicht kunnen zijn.
Wat ik vooral doe is het contrast en belichting iets aanpassen waar nodig/mogelijk, en vaak is dat al voldoende. De omgeving en de beelden moeten zich natuurlijk ook lenen voor kleurbewerking.

Wat betreft de bewegingsonscherpte; in video hóórt eigenlijk wel een beetje bewegingsonscherpte. Normaal wordt video waar mogelijk geschoten met een sluitertijd van 1/50 (of bij 50fps als je slowmotion afspeelt met 1/100). De hoeveelheid licht regel je dan met je gain (of iso als je met een slr filmt). Nadeel is dan wel de grove korrel, waar ik bij mijn film ook wat last van had. Maar dat is niet anders, het blijft altijd kiezen tussen iets meer onscherpte of meer korrel.. Of een lamp, maar dat is niet echt een aanrader op een ronantisch huwelijk :+


Ja klopt en wat ik het lastige ook vond is dat je heel snel moet, je kan niet even alles proberen en dan snel terug kijken wat je het mooiste vind lijken.. je moet gewoon gaan en geen beelden missen. Denk ook dat het hierom ook heel belangrijk is dat je goed kan editen want dan kan je er toch weer veel foutjes uithalen die je anders waarschijnlijk niet gemaakt had.

Ach ik heb onwijs veel geleerd en vond het leuk om te doen! Langzamerhand wordt het vast makkelijker en wordt je sneller etc..

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:23


lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:12

Leuk zeg.
Leuke opdracht.
Maar mag ik opmerken dat de lucht wel erg licht is.