[FOTO] Mijn allereerste eigen foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

[FOTO] Mijn allereerste eigen foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 13:47

Hallo allemaal!

Ik zal mij eerst eens eventjes voorstellen; Mijn naam is Jessica en ik ben 20 jaar. Al lange tijd denk ik erover na om te gaan fotograferen. Mijn beste vriendin fotografeert al enige tijd en zo nu en dan had ik haar camera wel eens in handen. (Dan wel alles op automatisch :+ ) Maar ik vind het altijd leuk om te fotograferen. Nu heb ik éindelijk een eigen camera gekocht! Het is een canon 450D.

Natuurlijk ben ik meteen gaan oefenen en uitproberen. Hier wat foto's. Tips? HEEL graag natuurlijk! Er zal nog een hoop (Lees: mega veel) verbeterd moeten worden haha.

1. Heel cliché ik weet het :+ Zelf had ik de spin nog wat groter op de foto willen hebben, maar ik kon niet verder inzoomen en dichterbij durfte ik niet :')
Afbeelding
2. Hier mis ik vooral veel scherpte. Best moeilijk overigens zo'n druppel fotograferen
Afbeelding
3. Hier ben ik best tevreden mee :)
Afbeelding
4.Beetje spelen met focuspunt (als je dat zo noemt?)
Afbeelding
5. Een wat donkere foto, maar is daarentegen ook tegen het licht in gefotograffeerd
Afbeelding
En natuurlijk nog drie paardenfoto's. Deze zijn gemaakt tijdens de springles, die 's avonds was. Hierdoor wel wat moeilijkheden gehad qua licht.
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Hier wat onprettig qua afsnijding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :wave:

jesss_amigo

Re: [FOTO] Mijn allereerste eigen foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 16:28

Niemand ?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:04

Hee! Je legt wel vaak de focus op het goede punt, dat is wel een goed begin, maar ik zou alle storende elementen weglaten. Zoals de huizen bij die bosjes, dat is te druk, dat haalt dan juist die goede focus weer weg wanneer je er naar kijkt :) ik zou zeggen oefenen oefenen oefenen :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:14

Altijd leuk om te fotograferen!
Persoonlijk vind ik je foto's niks speciaals, maar: het is belangrijk om gewoon er zelf van te genieten en plezier te hebben :D
Lekker dooroefenen!!