Gisteren mijn eerste poging maanfoto maken gedaan. De planning is om morgen in het donker de vollemaan te fotograferen. Echter, ben ik nog niet zo heel erg kundig, en met mijn oudere camera nooit veel verder gekomen en gekeken dan de sportstand.
Met mijn nieuwe camera wil ik mezelf er wat meer in verdiepen, en wat andere foto's proberen te maken dan alleen mijn paard. Mijn eerste doel dus, een maanfoto.
En daar heb ik jullie hulp bij nodig. Ik fotografeer op de m stand, en heb onderstaande foto gemaakt met een ISO van 1000 of 1250 en sluitertijd van 2000 op een statief. (de foto is gemaakt in begin schemer).

Ik heb in het topic van POTW al wat tips gekregen, waaronder wat idee instelling van Agossie en Sicayes.
Citaat:Diafragma: f/2.8
Sluitertijd: 1/100
ISO 800 (daar keek ik wel van op... dacht dat hij veel lager was)
Je kunt op statief de diafragma wel kleiner maken (f/3.5 of zelfs f/5.6), omdat hij op statief staat, kun je de sluitertijd langer maken, dus bijvoorbeeld 1/1 of zo.
Citaat:f8.0
ISO 100
1/200
Maar er zullen vast nog wel meer bokkers zijn die mij tips kunnen geven hoe ik het beste de mooiste maanfoto kan maken. (jaloersmakende voorbeelden zijn ook van harte welkom).