[FOTO] Neck Deep in Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

[FOTO] Neck Deep in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 14:57

Ik heb vrijdag de ongelofelijk geweldige kans te maken om foto's te maken van het neck deep concert in Utrecht. Ik had nog nooit eerder concert foto's gemaakt en het was dan ook zeker een uitdagen. In bewegend publiek staan en dan ook nog je camera moeten focussen, het was best pittig. Ik had ook nog nooit met kunst licht gefotografeerd, laat staan in een donkere ruimte met gekleurd licht. Ik ben echt heel erg blij met het resultaat!
Kritiek en tips zijn natuurlijk welkom, ik wil erg graag leren!

The lost boys club:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neck deep:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Neck Deep in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:28

Dat was zo te zien (aan de hoeveelheid ruis) inderdaad een flink donkere ruimte.

Ik fotografeer zelf geen concerten.
Maar als ik naar de serie kijk, vind ik vooral dat je er als kijker heel erg bovenop zit en soms wat te diep in de neusgaten.

Iets minder close-up en wat minder vanaf onderen zou fijner kijken.
Nu heb ik bij sommige foto's het gevoel dat je recht onder de voeten van de zanger stond.

Als de hele serie van zo dichtbij is, krijg je als kijker ook niet alle sfeer van het concert mee.
Het is dan ook leuk om een paar foto's echt van de complete band erbij te pakken. En ook wat variëren in dichtbij en veraf.

Wel lekker met de kleur van het licht gewerkt.
En voor de eerste keer echt geen slecht resultaat. Goed gedaan.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 21:39

Femke schreef:
Dat was zo te zien (aan de hoeveelheid ruis) inderdaad een flink donkere ruimte.

Ik fotografeer zelf geen concerten.
Maar als ik naar de serie kijk, vind ik vooral dat je er als kijker heel erg bovenop zit en soms wat te diep in de neusgaten.

Iets minder close-up en wat minder vanaf onderen zou fijner kijken.
Nu heb ik bij sommige foto's het gevoel dat je recht onder de voeten van de zanger stond.

Als de hele serie van zo dichtbij is, krijg je als kijker ook niet alle sfeer van het concert mee.
Het is dan ook leuk om een paar foto's echt van de complete band erbij te pakken. En ook wat variëren in dichtbij en veraf.

Wel lekker met de kleur van het licht gewerkt.
En voor de eerste keer echt geen slecht resultaat. Goed gedaan.

Ik stond ook echt onder de neus van de zanger haha, door dat ik gewoon in het publiek stond te fotograferen kon ik niet echt qua afstand variëren. Maar bedankt voor de tips! Ik zal er aan werken :)

Anoniem

Re: [FOTO] Neck Deep in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:45

Je kunt dan beter een plekje zoeken dat er iets verder vanaf is, en dan met een zoomlens alles weer dichterbij halen.
Maar dat soort situaties zijn inderdaad lastig.