Voor mijn halfjaars-stage verblijf ik in Somerset, Engeland, en een paar weken geleden is een vriendin een weekje overgekomen en heb ik zelf ook even de toerist mogen spelen, iets wat ik nog helemaal niet gedaan had!
Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen, uiteindelijk toch maar voor FK gekozen omdat ik graag het een en ander aan tips voor mijn foto's zou willen

Eind 2014 heb ik mijn camera - Canon EOS 1200D - gekocht, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zo heel extreem veel gefotografeerd heb. Ik vind het wel enorm leuk en kan me ook echt in het fotograferen verliezen, maar er zijn nog niet zo veel 'momenten' geweest. Deze week heb ik lekker uitgepakt en overal m'n camera mee naartoe gesleept, om simpele kiekjes te maken maar om soms ook 5 minuten na te denken en uit te proberen wat nou dé perfecte compositie is. Ook heb ik bij een aantal foto's mooi gebruik gemaakt van Lightroom en eens iets anders gedaan dan een zo 'natuurlijk' mogelijke foto.
Wat ik nog erg lastig vind is het rechttrekken van de foto's, zeker op landschapfoto's hier in Engeland aangezien er overal heuvels zijn in de omgeving, en op foto's waar er zó veel lijnen te vinden zijn dat ik gewoon niet meer weet welke lijn ik moet kiezen en het uiteindelijk allemaal recht en scheef lijkt te staan.

Het eerste weekend zijn we direct Somerset al uitgereden naar Cardiff, de hoofdstad van Wales. We waren hier beiden nog nooit geweest en we wisten ook niet zo goed wat ons te wachten stond, maar we zijn verast met een paar echte diamantjes. De eerste de Cardiff Market, een prachtige overdekte markthal waar je direct zo'n 100 jaar terug in de tijd stapte.
1.

2.

3.

4. De tweede onderdompeling in de geschiedenis: Cardiff Castle. Het kasteel zelf was niet zo heel interessant, maar het huis dat binnen de kasteelsmuren stond was des te meer prachtig. Het hele huis was prachtig ingericht met enorm veel warmte, zachtheid en de meest geweldige details. Toen ik de library in liep viel dus ook mijn mond open, de warmte die deze kamer uitstraalde in combinatie met de geur van oude boeken....

5.

6. The Arabic Room, waarin je gewoon duizelig werd van het staren naar het plafond

7. Dag twee in Cardiff hebben we voornamelijk in de Cardiff Bay doorgebracht om als echte fangirls naar de Doctor Who Experience te gaan, een lange droom van ons beiden. Daarnaast hebben we daarbuiten een aantal filmlocatie's van Doctor Who bezocht, waaronder ook het Millenium Centre

Na twee dagen Cardiff zijn we weer terug gegaan naar huis waar we de dag erop Glastonbury hebben bezocht. Glastonbury is enorm bekend door het gigantische festival wat er elk jaar plaats vind, maar buiten dat is het ook een spiritueel dorpje. We hadden het idee om er een paar uurtjes te zijn en de Glastonbury Tor te beklimmen, maar uiteindelijk hebben we bijna de hele dag in Glastonbury rondgehangen, want het was er zó leuk! Lekker rondgewandeld door de alternatieve winkelstraat, we hebben de Glastonbury Abbey bezocht en uiteraard de omgeving kunnen zien vanaf de Glastonbury Tor.
8. Experimentje door de Tor heen, nog best goed uitgepakt ook!

9. Daarna zijn we naar Wells doorgereden, het kleinste stadje van Engeland en wat bekend staat om het enige wat ze eigenlijk hebben: de Wells Cathedral. Helaas was de cathedral al dicht, dus hebben we onszelf geparkeerd op het veldje er voor, genoten van de cathedral van de buitenkant - die ook al aardig impressive was.

11. Arbeidersstraatje achter de cathedral met elk huisje z'n eigen schoorsteen!

12. De dag er op zijn we naar Cheddar geweest, de plaats bekend om de kaas maar voor mij voornamelijk om het prachtige natuurgeweld: de Cheddar Gorge. Ik was zelf al een aantal keer de Gorge langs geweest en we rennen er regelmatig langsop met de running club, maar die dag hebben we het hele toeristische pakket gedaan, te beginnen met de grotten. De grotten zijn werkelijk waar prachtig met vele stalagmites en stalactites en veel 'watervallen' van steen in allerlei verschillende kleuren door de verschillende elementen in het steen. Ook kleine diamantjes als kleine poeltjes met water zo helder dat je moeite hebt om te zien wat nou écht is, en wat reflectie is

13. En dan is het tijd voor 267 treden omhoog om de Cliff Top walk te doen.

14. Prachtig uitzicht over de Gorge en over Cheddar Reservoir

15. En uiteraard nog even gevaarlijk doen

Ik heb enorm genoten van dit kleine weekje vakantie in 'eigen land' en nog veel meer foto's gemaakt dan ik hier kan laten zien! Voor meer foto's, of verhalen van mijn stage/reizen kan je op mijn blog kijken: http://goingworldwide.co.vu/ en mij eventueel daar op volgen via Tumblr

Cheers!