Lens gezocht Canon EOS 100D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmmm2696

Lens gezocht Canon EOS 100D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 21:10

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe lens met een prijs rond de €500 euro.
Zelf heb ik de Canon EOS 100D met de standaard 18-55 kitlens.
Daarbij heb ik ook nog de EF-S 55-250mm 4-5,6 IS II , wat al een erg fijne lens is maar toch wil ik een "betere" erbij. Ik snap dat écht hele goeie lenzen veel en veel duurder zijn maar zo extreem hoeft het nu nog niet.

Wat ik wil fotograferen:

- Paardensport (alle disciplines)
- Natuur (voornamelijk macro)
- Allround, mens & dier etc.
- Ik wil wel graag een lens met Image Stabilisator. Ik denk persoonlijk dat dat fijner is i.v.m. paardensport fotografie maar als jullie denken dat dat niet hoeft hoor ik dat graag.
Heeft iemand tips ? Of weet iemand echt de perfecte lens voor mij? Ik hoor het graag. :)

Voor voorbeeld foto's wat ik nu maak staat er een link(en) in mijn onderschrift.

Eventuele voorbeeld foto's die gemaakt zijn met lenzen die u tipt zijn welkom *\o/*

Groetjes Kim

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Lens gezocht Canon EOS 100D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:53

Anoniem

Re: Lens gezocht Canon EOS 100D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:04

Met objectieven is het zo: "Hoe duurder hoe beter".
Iedere telelens die duurder is dan je huidige 55-250mm, is dus een upgrade.
Op de website van bijvoorbeeld CameraNu of Kamera-Express kun je het verschillende assortiment bekijken.

Behalve Canon lenzen kun je ook kijken naar merken als Tamron, Sigma en Tokina voor Canon camera's.
Die zijn iets goedkoper, maar presteren vaak ook net iets minder goed dan de originele Canon objectieven.

Je kunt ook eens kijken naar een gebruikte lens. Eventueel bij de fotowinkel. Dan kun je een duurdere lens nemen voor een relatief lage prijs.

Beeldstabilisatie heb je niet nodig.
Dat is een leuke verkooptruc, meer niet.

Want wat doet beeldstabilisatie?
Het zorgt ervoor dat JOUW bewegingen niet zichtbaar worden op de foto.
En met paarden gebruik je sluitertijden die toch al zó snel zijn, dat je eigen beweging niet zichtbaar zal worden op de foto.

Dus beeldstabilisatie heb je met paardenfotografie niet nodig.
Het is alleen handig in situaties dat je normaal eigenlijk een statief erbij zou pakken, omdat je sluitertijd trager wordt dan 1/60e seconde. Maar liever nog geen statief gebruikt. Dan kun je met beeldstabilisatie nog iets langer door fotograferen zonder statief, zonder dat je eigen beweging zichtbaar wordt in je foto.

Maar bij situaties waarbij je onderwerp al snel beweegt, kies je toch al een snelle sluitertijd, waardoor die beeldstabilisatie niets meer toevoegt. :)

MuurpJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:08