Ruzie met de bestandsgrootte van foto's voor op bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

By_ChantalJarig

Ruzie met de bestandsgrootte van foto's voor op bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 19:56

Hi,

Vroeger kon je heel makkelijk even via mijnalbum je foto's uploaden en dan had je de juiste bestandsgrootte voor hier op Bokt. Ik wil graag een topic maken maar er is geen enkele foto die ik kan uploaden want ze zijn allemaal veels te groot...wie heeft voor mij even een makkelijke oplossing?

Gr

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ruzie met de bestandsgrootte van foto's voor op bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:46

De Bokt upload gebruiken? Of vai Flickr, daar kan je makkelijk kiezen welk formaat je wil gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:04

Gewoon even je foto's zelf verkleinen naar bijvoorbeed 900px (langste zijde) in je fotobewerkingsprogramma.
Daarna uploaden op een locatie naar keuze.
http://lmgtfy.com/?q=Foto+uploaden

Spoiler:
Iemand die zich fotograaf noemt hoort op z'n minst toch ook te weten hoe je een foto kleiner maakt en ergens upload. :?
Sorry, ik verbaas me daar écht enorm over....

By_ChantalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 12:10

Nou lekker blijven verbazen Femke! :+

Natuurlijk kan ik via Photoshop 1 voor 1 mijn foto's naar webformaat verkleinen maar er is / was vroeger een pagina die jouw gehele map in 1 keer naar de juiste bestandsinhoud aanpaste ( dat programma kon je activeren middels mijnalbum maar dat kan ik dus niet meer voor elkaar krijgen ) Dus mocht iemand weten hoe ik dat alsnog voor elkaar kan krijgen, je bent mijn held! :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:14

Gewoon de gehele map in batch verkleinen in Photoshop.... Actie aanmaken op 1 foto en die actie op alle foto's toepassen! :)*

By_ChantalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 12:21

maaikemuis schreef:
Gewoon de gehele map in batch verkleinen in Photoshop.... Actie aanmaken op 1 foto en die actie op alle foto's toepassen! :)*

Nou kijk daar kan ik wat mee. Hier was ik dus niet van op de hoogte, bedankt! +:)+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:25

Als je gelijk je watermerk aan de actie vastmaakt, dan staat die er gelijk ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:34

Je vroeg om een makkelijke oplossing...
Als je toch de foto's individueel aan het retoucheren bent, is het letterlijk maar 2 seconden extra werk om ze in de juiste grootte te zetten.
Voor een topic van maximaal 15 foto's op bokt is dat dus maximaal 30 seconden werk "extra".
Dat valt best wel mee *D

Ik doe 't zelf nooit anders, voor een bokt topic.

Maar als je toch anders wil, dan kun je beter vragen of iemand weet hoe je een hele map met foto's op een ander formaat kunt zetten. Want zo stond 't nu niet beschreven.

Het antwoord daarop:
Vrijwel ieder fotobewerkings-/beheerprogramma heeft een functie om meerdere foto's tegelijk te verwerken (batchverwerking).
Dat kan met photoshop, paint shop pro, Nikon ViewNX2, XnView en zo zijn er nog tientallen programma's die dat kunnen.

Overigens is dat zelf ook binnen enkele seconden te vinden via google...
Even met de term: "Meerdere foto's tegelijk verkleinen" en je hebt al wat hits te pakken.