Hoe werken andere fotografen (of grafisch vormgevers) met 2 verschillende resoluties?
Ik heb een laptop met een retina display en een pc met een gewoon scherm. Ik werk altijd via mijn laptop, pc gebruik ik nauwelijks, alleen nu om foto's te verkleinen voor web formaat & watermerk toe te voegen (zodat het er voor "lage" resoluties goed uit ziet)
Op mijn retina scherm zien m'n foto's er waanzinnig uit, haar- & haarscherp. Als ik ze vervolgens upload, is al die scherpte weg en ziet alles er blokkerig uit. Onderstaande link geeft goed weer wat ik bedoel.
http://11986-presscdn-0-77.pagely.netdn ... Pro-RD.jpg
Ik heb van alles al geprobeerd, dubbele pixels, dubbele PPI, programma's openen in lage resolutie, verschillende browsers op verschillende resoluties, ect. Heeft iemand de oplossing?
Echter is het zo dat Retina schermen 1,5 - 2x de normale display resolutie aankunnen, dus 150 - 220 PPI. En daar zit nou het probleem. Wat er goed uit ziet op een normaal scherm, ziet er niet goed uit op een Retina scherm omdat alle pixels worden "uitgesmeerd" of worden "samen gedrukt".