[FOTO] The Black and White Warriors

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJikke

[FOTO] The Black and White Warriors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:01

Hoihoi!

Zaterdag 19 maart stond mijn eerste fotomeeting van dit jaar op de planning. Én niet zo maar één, maar mijn allereerste keer dat ik mensen ging fotografen, mijn allereerste keer met mijn nieuwe set en dan ook nog met het thema 'Warrior'! Ik moet zeggen; I like it! Doordat het mijn eerste keer was, deel ik het resultaat graag hier voor verbetering. De warriormeeting was op een prachtige plek in Overveen (foto door mij gemaakt, maar zonder logo):

Afbeelding

Het was fantastisch gestyled(incl. MuAH) en georganiseerd door Bokker Jis (thanks!). De modellen waren Mara en Emilie en paste perfect in het plaatje (thanks!). Alles is gefotografeerd met de set Nikon D7200 en de Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Enjoy! :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

En stiekem toch nog twee in kleur:

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Dankjewel voor het kijken. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Brand los! :D

Cchanny

Re: [FOTO] The Black and White Warriors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:10

Hele gave foto's!

Mooi resultaat voor de eerste keer fotograferen met je nieuwe set.
Foto 8 is mijn favoriet <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:23

Geweldig en in zwart-wit veel krachtiger dan in kleur. Heel mooi!
8 is ook mijn favoriet.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:28

Dank jullie wel voor de positieve reacties! Foto 8 is ook stiekem wel mijn favoriet, haha.

Goof schreef:
Geweldig en in zwart-wit veel krachtiger dan in kleur. Heel mooi!
8 is ook mijn favoriet.

Jij snapt het: precies de reden dat bijna alles in zwart-wit is. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:30

Waaaaa gaaf!!!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:34

Súper vette foto's! Hoe je de kracht en tevens ook de kwetsbaarheid van beide meiden hebt weten vast te leggen, erg knap!

Snel even de foto's bij langs:
1. Hier komt Mara's make-up prachtig uit en ook haar blik vind ik erg pakkend! Omdat je haar niet in het midden van de foto hebt geplaatst wordt het een interessanter beeld om naar te kijken.
2. Die ogen, wow! En weer een bepaalde blik die je hebt weten te vangen.
Het enige waar ik me aan 'stoor' is dat de zwarte lijn onder haar linker oog is vervaagd. Die zou ik donkerder maken voor een beter geheel.
3. De pose op zich vind ik erg gaaf, alleen ik twijfel of de ogen dicht passend is bij het thema Warrior. Tuurlijk hebben krijgsters ook wel eens hun ogen dicht maar bij deze pose vind ik het meer 'dromerig' dan 'warrior' als je snap wat ik bedoel.
4. Deze vind ik wat minder, het model kijkt een beetje bangig? Ook haar gezicht is misschien net iets te licht in vergelijking met de andere foto's.
5. Ook deze zou ik iets donkerder/contrastrijker maken! Vooral haar ogen en make-up, laat maar knallen die warrior vrouw *\o/* En misschien wat meer ruimte bovenaan de foto. Wel weer gaaf zo'n ander standpunt, een beetje van onder.
6. Idem als bij 5, wat meer contrast en misschien wat meer ruimte bovenin.
7. Prachtig plaatje! Twijfel over de hoorns er toch helemaal op moesten.
8. Super vet zo met die rook! <3 Haar gezicht nog wat meer contrast (is nu weer wat te licht) en hij is af denk ik!
9. Top!
10 & 11: Ja kleur is toch ook zeker erg mooi! Vooral het groene mos geeft het een heel Lord of the Rings gevoel! Vooral 11 vind ik prachtig :)

Is dit echt je eerste keer mensen fotograferen? Dan vind ik het enorm knap, ga zo door!!! +:)+

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:52

eclair98 schreef:
Waaaaa gaaf!!!

Thanks!

Dankjewel voor je feedback Lione! Ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik vind het nog een beetje 'eng' om zo extreem duister/hard te gaan (vooral in het gezicht zoals je al zag), maar moet dus lekker los gaan, haha. Hier zat ik op te wachten en ga ik zeker (volgende keren) wat mee doen. 

Dit is inderdaad de eerste keer dat ik mensen doe. Ik heb wel een keer kinderen gedaan (allereerste fotomeeting, dus een idee in wat ik deed had ik niet aka automatische stand), maar vind kinderen ook een vak apart, haha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:11

Wauw. Ik zie zoveel shoots op FK langskomen met op zich mooie foto's maar waarbij het model gewoon eigenlijk niet de juiste looks heeft voor de soort shoot maar deze rocken de pan uit. Wat een prachtige dames en wat een geweldig afwerking. Op sommige foto's komt alles gewoon bij elkaar. Echt super gedaan.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 08:22

Ben ik het helemaal mee eens. Waren top modellen. Dankjewel voor je mooie compliment. :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:19

8!! :j

Gave serie Jikke. <3

Emilie deed het super voor de eerste keer...en het was koud.

Mara deed het trouwens ook top met die stomme hoorns. (ik ga ze toch nog maar wat inkorten)