bloesemlocaties gezocht! NB/GLD

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

bloesemlocaties gezocht! NB/GLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:28

De bloesem komt er aan! :D Maar helaas ken ik geen locaties bij mij in de buurt....

Binnenkort mag ik een oud collega fotograferen die zwanger is, en ik denk dat een bloesemlocatie erg tof kan zijn! Wie kan ons misschien helpen en weet er een mooie locatie in omgeving Oss/Uden/Nijmegen? :)

Kon geen topic vinden over fotolocaties, maar als die er is dan hoor ik het graag

xJikke

Re: bloesemlocaties gezocht! NB/GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:52

Stipje! :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:57

xJikke schreef:

Had ik toch gehoopt dat je een tip voor me had jikke :D haha

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:00

laughterline schreef:
xJikke schreef:

Had ik toch gehoopt dat je een tip voor me had jikke :D haha

Haha, nee helaas! Verder dan Almere kom ik ook niet. :(

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 22:02

Hmm dat is een beetje te ver rijden voor ons :( Hopen dat we nog wat tips krijgen dan! :)

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:29

Ik ben ook op zoek naar bloesem in deze omgeving, als ik iets weet dan deel ik het !

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 22:34

xBVN schreef:
Ik ben ook op zoek naar bloesem in deze omgeving, als ik iets weet dan deel ik het !

Ah leuk, dank je wel!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:29

Ik heb vorig jaar deze kaart gemaakt waar zo'n beetje alle boomgaarden van Nederland op zouden moeten staan. Het zijn nogal wat gegevens, dus laden duurt even (niet met je mobiele bundel laden!)

http://www.shedbuiltbikes.com/boomgaarden/

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 13:46

MichieldeM schreef:
Ik heb vorig jaar deze kaart gemaakt waar zo'n beetje alle boomgaarden van Nederland op zouden moeten staan. Het zijn nogal wat gegevens, dus laden duurt even (niet met je mobiele bundel laden!)

http://www.shedbuiltbikes.com/boomgaarden/

Ooh super dankjewel!!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:47

Rond Geldermalsen zitten heel veel boom fruittelers. Je zou er een kunnen vragen of je in de boomgaard mag komen fotos maken. Maar zal nog wel even duren voor de bloesem opengaat. Al heeft mijn amandel extreem vroeg gebloeid dit jaar.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 14:27

karuna schreef:
Rond Geldermalsen zitten heel veel boom fruittelers. Je zou er een kunnen vragen of je in de boomgaard mag komen fotos maken. Maar zal nog wel even duren voor de bloesem opengaat. Al heeft mijn amandel extreem vroeg gebloeid dit jaar.

Ah Geldermalsen is nog niet zo heel gek ver weg idd! Thanks! :D Ja ze wil in mei op de foto, dan heeft ze een nog dikkere buik haha. Dus t is ook wel een beetje zoeken waar het nog in bloei staat en wat al uitgebloeid is. Ligt denk ik ook wel veel aan t weer, even afwachten dus :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:30

Ook per fruitsoort verschilt het wanneer het bloeit. En de kleur is ook weer anders. Amandel is hier nu bijna klaar en knalroze. Nectarine, abrikoos ed is vaak ook erg roze. Kers en pruim bloeit vaak wat vroeger geloof ik en wit. Peren zijn ietsje later en overwegend ook wit. Appel bloeit meestal het laatste, heeft een wat grotere bloesem en wat rozigs in zich. Voor mij de mooiste bloesem.

Je kunt ook valsspelen en meidoorn bloeiend vinden, die zitten in noord limburg en tegen de maas in Noord brabant aan. De bekende maasheggen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 16:13

karuna schreef:
Ook per fruitsoort verschilt het wanneer het bloeit. En de kleur is ook weer anders. Amandel is hier nu bijna klaar en knalroze. Nectarine, abrikoos ed is vaak ook erg roze. Kers en pruim bloeit vaak wat vroeger geloof ik en wit. Peren zijn ietsje later en overwegend ook wit. Appel bloeit meestal het laatste, heeft een wat grotere bloesem en wat rozigs in zich. Voor mij de mooiste bloesem.

Je kunt ook valsspelen en meidoorn bloeiend vinden, die zitten in noord limburg en tegen de maas in Noord brabant aan. De bekende maasheggen.

Ah dank je wel! Goeie tip van die maasheggen trouwens, ik woon echt 5min van de Maas vandaan haha. Zal eens wat googlen :j