[FOTO] Oefenfoto's honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

[FOTO] Oefenfoto's honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 17:10

De afgelopen dagen ben ik hier en daar wat naar buiten geweest om te oefenen met honden fotograferen :)

Feedback is welkom. Foto's zijn gemaakt met een Canon 70D.

Mijn eigen hondje was eerst, tussen de krokussen!
Afbeelding
Lens: 50mm f1.8
Instellingen: F/4 - 1/250 s - ISO 500

Toen had ik een mooie Border Collie van een voorbijganger op de foto gezet.
Afbeelding
Lens: 55-250mm
Instellingen: F/5,6 - 1/1000 s - ISO 320

En uiteindelijk nog twee hondjes van een mevrouw :D (Weet iemand welk ras dit is?)
Afbeelding
Lens: 55-250mm
Instellingen: F/5 - 1/1000 s - ISO 640

Ik merk zelf wel dat de kwaliteit van de zoomlens beduidend minder is, maar helaas heb ik hier en daar wat problemen met de autofocus van de 50mm :( Daar ben ik dus nog mee bezig.

Verder, bedankt voor het kijken! :)

xniieeenke

Re: [FOTO] Oefenfoto's honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:35

Ik vind ze heel tof! Ik mis een klein beetje het 'deze fotograaf doet me kwijlen'-gevoel, maar wat er mist kan ik niet plaatsen. Dus voor mij; prima. :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 12:38

Haha, bedoel je dat er wat sfeer mist oid?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:37

volgens mij had ik bij de eerste een zon mooi gevonden, want de bloemetjes zijn zo fleurig en dan is er geen zon XD

De tweede vind ik wel wat ebter alleen had ik natuur iets mooier gevonden helemaal.

dus het is niet zo dat ze stom zijn, alleen ik miste daar iets. ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 16:45

xniieeenke schreef:
volgens mij had ik bij de eerste een zon mooi gevonden, want de bloemetjes zijn zo fleurig en dan is er geen zon XD

De tweede vind ik wel wat ebter alleen had ik natuur iets mooier gevonden helemaal.

dus het is niet zo dat ze stom zijn, alleen ik miste daar iets. ;)

Ah, ik snap wat je bedoelt! De zon had ik in eerste instantie nog willen toevoegen, maar dat blijkt nog erg lastig te zijn.. :P de zon leek bij mij niet realistisch. Dus dan maar zonder...

De tweede was meer een snelle plaat geschoten in de buurt, het was omgeven door gebouwen en helaas geen geschikte achtergrond.

Thnx voor je uitleg! :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:59

Ik denk dat ik in foto 1 te veel kleur vind zitten, om het zo maar te zeggen. Dat zorgt ervoor dat ik de hond zijn bruine vlekken aardig oranje vind uitvallen :j Verder wel ontzettend leuk zo tussen de bloempjes! :D

Foto 2 ben ik niet zo weg van het moment :+ Tevens krijg ik het idee dat de vacht een tikkeltje overbelicht is aan de rechterkant. Verder een nette plaat met mooie focus!

Foto 3 lijkt de houding van het linker hondje wat lomp zegmaar :') Die van de rechter lijkt al een stuk rechter en alerter :j Maargoed, dat is een kwestie van de hond even netjes neerzetten :)
Tevens zie ik bij alle 3 de foto's een scheve horizon, misschien hoort dat meer bij je style, maar zo niet dan is het misschien een puntje om op te letten? :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 17:53

Tigress schreef:
Ik denk dat ik in foto 1 te veel kleur vind zitten, om het zo maar te zeggen. Dat zorgt ervoor dat ik de hond zijn bruine vlekken aardig oranje vind uitvallen :j Verder wel ontzettend leuk zo tussen de bloempjes! :D

Foto 2 ben ik niet zo weg van het moment :+ Tevens krijg ik het idee dat de vacht een tikkeltje overbelicht is aan de rechterkant. Verder een nette plaat met mooie focus!

Foto 3 lijkt de houding van het linker hondje wat lomp zegmaar :') Die van de rechter lijkt al een stuk rechter en alerter :j Maargoed, dat is een kwestie van de hond even netjes neerzetten :)
Tevens zie ik bij alle 3 de foto's een scheve horizon, misschien hoort dat meer bij je style, maar zo niet dan is het misschien een puntje om op te letten? :)

De eerste foto was echt een experimentje wat betreft bewerking :D kan idd kloppen dat het iets te heftig is geworden, al vind ik het zelf nog net kunnen :)

Haha het moment heb ik niet erg op gelet, meer dat de foto überhaupt scherp was. Dingetje met camera's die grasjes veel leuker vinden om scherp te stellen ipv rennende honden :') overbelicht idd wel een beetje, ik heb geprobeerd zo veel mogelijk informatie uit het wit te halen. Maar dat houdt ook een keer op haha.

Hmm linker hondje was me niet eens opgevallen! Bij echte shoots wil ik hier wel meer tijd voor nemen. Het was in dit geval echt een snelle foto, de mevrouw was met haar hondjes aan het wandelen en ik maakte even snel een foto tussendoor.

Oef inderdaad nu je het zegt van de horizon. Ik weet dondersgoed dat dat recht moet, en toch is het me nu even ontgaan. Thnx voor het opmerken! :P