[VRAAG] Welke camera tas?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

[VRAAG] Welke camera tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 22:07

Hey,

Ik denk dat ik het onvindbare zoek. Ik zoek namelijk een camera tas met de volgende specificaties:

- camera moet van achteren te pakken zijn
- er moet mogelijkheden zijn om iets in de tas te doen zoals drinken, eten, 1 dunne jas en een portomonnee
- het liefste waterdicht
- er moet een 70-200 lens in passen

En niet hoger dan €120.

Ik zag de lowepro sideline 300 maar ikvindt nergens een extra vak om eten in te doen.

Help?
Laatst bijgewerkt door Meloen op 20-02-16 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

SSDesign

Re: Welke camera tas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:11

Wat bedoel je met 'camera moet van achteren te pakken zijn'?

Ik heb zelf een Lowepro tas gekocht via Marktplaats. Ik geloof €20. Een super degelijke rugzak waar mijn Canon 5D III body met bodygrip in kan en een 70-200 2.8 objectief. EN bovenin is voldoende plek voor wat brood, portemonnee, geheugenkaartjes en accu.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:16

Ik zweer bij Lowepro. Heb zelf de Mini Trekker AW. Tip: Loop een uitgebreide fotozaak binnen en ga testen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:20

Ik raad je aan de vanguard tassen eens te gaan nazoeken en dan specifiek de adaptor reeks.
Die hebben tassen die je gewoon als rugzak kan dragen, maar ook kan ombouwen tot sling (links en rechts mogelijk) en die sling kun je naar voren schuiven om via een speciaal zijvak je camera uit de tas te pakken.
Ik heb momenteel de 41, daar past een body met 18-55 en los een 50-200 in en dan is er nog ruimte voor extra dingen zoals flitser, boterhammen enz. Flesje water is alleen wat krap, pakje drinken past. De 48 past waarschijnlijk sowirso voor jouw needs maar er is ook de 46 nog.

Random linkje http://www.camerashop.nl/product/140040 ... AgzS8P8HAQ

Binnen prijs, losse vakken, vakken aanpasbaar voor je needs, kleine vakjes voor extras, ruimte voor een statief en dus bovenal het handige zwaai en graai systeem :p

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 10:48

Nou bij de lowepro kun je de camera van de achterkant pakken. Dus uit de rugkant. Bij de meeste die ik zie gaat dat alleen vanuit de buitenkant en dat vindt ik niet zo veilig omdat ze dan makkelijk de camera eruit kunnen pakken. Ik ga namelijk altijd naar disneyland en evenementen dus dat is dan snel gedaan.

En helaas hebben we niet echt uitgebreide speciaalzaken dus moet ik het doen met mediamarkt, bcc, bolcom en cameranu.nl.

Die vanguard lijkt me echt handig, ik ga daar eens naar kijken. Bedankt. :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:01

De adaptors zijn een paar ook zijkant maar met extra clip. En een of 2 met schterkant opening. Ze hebben ook nog andere lijnen en daar zitten ook modellen tussen die je dus inderdaad echt via de achterkant moet openen.
Voor mijn ervaring zijn de vanguards wel echt waar voor geld, en ook betaalbaar en te vinden in de winkels die je noemt.

Succes met je zoektocht!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:55

Bij de Lowepro flipside zit de rits voor het camera gedeelte onder de schouderbanden, dus ik denk dat je zoiets zoekt. Voor 140 euro heb je ongeveer het grootste model: http://www.cameranu.nl/nl/p11556/lowepr ... art-rugzak Ik gebruik deze al jaren en ben er nog steeds erg tevreden over. Heeft bijna geen gebruikssporen en er zit een beschermhoes in voor als het regent (het cameragedeelte is sowieso wel redelijk waterdicht vanwege dat de ritssluiting zo ideaal zit, maar het voorvak niet. Je zou ook nog naar een maat kleiner kunnen kijken: http://www.cameranu.nl/nl/p7926/lowepro ... art-rugzak
Ik weet alleen niet hoe die is qua ruimte om extra spullen mee te nemen. Bij de 400 is daar meer dan genoeg ruimte voor.