Waarom je een paard in het echt moet zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Waarom je een paard in het echt moet zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 11:10

Ik bewerkte een foto van mijn haflinger voor de grap, eens even kijken of mijn mooie dier ook een Arabier zou kunnen worden! Omdat ik het toch wel een grappige foto vond, wil ik hem even met jullie delen:
Afbeelding

En mijn mooie meid au naturel:
Afbeelding

Een grappige bewerking met een iets serieuze ondertoon:
Ik zie toch wel vaak mensen die een paard kopen of een dekhengst kiezen zonder het dier in het echt te zien (vooral dekhengsten, in dit geval). Op bokt zou dit wel meevallen, maar toch! Met photoshop kan je een hele hoop doen, en je kan een hele hoop oplichten.
Denk er dus aan voor je een dekhengst kiest: ziet hij er in het echt écht zo goed uit als op de foto's?

Iris82

Re: Waarom je een paard in het echt moet zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:14

Ik zou z'n baard ook eens weggummen en de hoofd/hals verbinding wat lichter maken. Volgens mij heb je dan een echt Arabje.

Leuk gedaan!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 11:16

Iris82 schreef:
Ik zou z'n baard ook eens weggummen en de hoofd/hals verbinding wat lichter maken. Volgens mij heb je dan een echt Arabje.

Leuk gedaan!

*haar O:)

Het was meer een grapje, eigenlijk. Haha :) baard vond ik niet heel erg storen, ik heb vooral wat aan de vormen gedaan. Het zou op wel meer plekken vast niet kloppen, maar ik heb het ook niet echt met een voorbeeld gedaan, haha. Ging meer om het idee!
Wel bedankt :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:17

Snap ik. Maar ik vond het wel een mooie uitdaging. :)

Gewoon of het kon.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 11:22

In dat geval wil ik haar best perfectioneren :)
Afbeelding

Helaas niet zoveel verstand van het ras, haha

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:33

Dit is niet zo vreemd want vooral de moderne Haflingers hebben flink wat Arabisch bloed ingefokt.Probeer maar eens een Tinker te fotoshoppen om er een Arabier van te maken!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 11:54

Daar gaat het in dit topic niet echt om. Veel handelsstallen en hengstenhouders laten de foto's van hun dieren photoshoppen (of doen het zelf), waardoor je dus op de foto nét een ander beeld krijgt. In dit voorbeeld is dit een beetje extreem gemaakt natuurlijk.

Verder vraag ik me vooral af wat je bedoelt met 'dat is niet zo raar'. Heb ik het mezelf té makkelijk gemaakt volgens jou?

Ik vind het best grappig om eens een nog zwaardere koudbloed in een Arabier te veranderen hoor.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:14

Mariett schreef:
Daar gaat het in dit topic niet echt om. Veel handelsstallen en hengstenhouders laten de foto's van hun dieren photoshoppen (of doen het zelf), waardoor je dus op de foto nét een ander beeld krijgt. In dit voorbeeld is dit een beetje extreem gemaakt natuurlijk.

Verder vraag ik me vooral af wat je bedoelt met 'dat is niet zo raar'. Heb ik het mezelf té makkelijk gemaakt volgens jou?

Ik vind het best grappig om eens een nog zwaardere koudbloed in een Arabier te veranderen hoor.

Ja,ik bedoelde dat je met fotoshoppen de nadruk hebt gelegd op iets wat ook echt in je paard aanwezig is. Dus je hebt niets veranderd,alleen uitgelicht.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:17

Leuk gedaan! Je ziet wel duidelijk een arabisch koppie die haflingers niet hebben!

Eigenlijk had je dit topic moeten openen zonder originele foto en vragen welk ras dit was. Ben oprecht benieuwd naar de reacties die er dan waren gekomen!

Haha een tinker naar een arabier bewerken doet me een beetje hier aan denken :')
https://youtu.be/Hnvoz91k8hc

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 12:30

Anjali, ik zal straks wel even een gifje voor je maken (gif=bewegend plaatje, voor je denkt dat uk mensen vergiftig), dan zie je dat ik wel degelijk veel heb veranderd. Tot de vorm van de ogen en neusgaten aan toe!

xRaisin dankjewel! Dat was heel leuk geweest, ja, hahah :) helaas niet aan gedacht! En dat filmpje, echt prachtig! Was hem alweer bijna vergeten :)

Zal straks trouwens even kijken of ik op stal een tinker kan fotograferen, maak ik daar ook een Arabier van :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 16:34

Afbeelding :)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:38

Je kan tegenwoordig er inderdaad niet meer zomaar vanuit gaan dat foto's kloppen, op z'n minst een beetje opleuken is doodnormaal geworden.

Maar al met al vind ik haar in originele staat het allermooiste, wat een totje zeg!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 16:40

Ja klopt Bowen, gek eigenlijk, hè?

En dankjewel! Ze is echt een geweldig dier :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:55

Bij foto's waar ik echt een oordeel over moet gaan verzinnen kijk ik ook altijd naar de omheining en of dat allemaal nog wel klopt. Bij paarden kijk ik bijv. naar de horizon, is die nog recht? staat er een hek omheen, is dat hek normaal of ziet het er gewarped uit (sorry ik weet even het nederlandse woord niet).

Bij bewerkte foto's ben ik al standaard twijfelachtig, als een huid (of vacht) bijvoorbeeld te glad en perfect is, als de belichting niet klopt... dan ga ik automatisch verder zoeken naar bewijzen/tekenen van photoshop gebruik.

In de foto hierboven zie ik bijvoorbeeld dat het hek niet normaal 'recht' is, dat is voor mij een red flag :D

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:59

Bij de minipaarden is dit echt een gigantisch groot probleem, daar ben je bijna zeker dat je niet krijgt wat je koopt als via foto's werkt...

soms zijn de bewerkingen zelfs zo erg dat het anatomisch gewoon niet mogelijk is en dan zijn er nog steeds mensen die die paarden mooi vinden op die foto's, vreselijk...

Wel knap bewerkt hoor ts! Al vind ik haar zeker zo mooi op de naturelle foto <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:59

Dank je,nu zie ik de bewerking. Maar het vreemde is inderdaad dat ze in haar natuurlijke staat het mooiste is! nu ben ik trouwens wel een fan van ouderwets type Haflingers,dus dat scheelt dan. Maar hoe dan ook ze blijft op beide foto's haar leuke zelf.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:10

Doet mij gelijk weer denken aan de discussie die in Paard van het jaar 2012 verkiezing ontstond. :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:51

miss_lizje schreef:
Doet mij gelijk weer denken aan de discussie die in Paard van het jaar 2012 verkiezing ontstond. :+

Wat was dat dan? Die heb ik nl. gemist.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 18:05

Telpeva Klopt! Vooral bij mensen die weinig werk aan de foto besteden (zoals ik, in dit geval) kan je dat vaak goed zien. Zelfs dan kan je met een beetje clonen het hek of de horizon weer recht maken. Blijft zaak om dan toch even langs te gaan! :)
Annebet_ Dat verbaast me eigenlijk helemaal niks, ik zit ook wel eens gek naar zo'n 'misvormde' mini te kijken.. En dankjewel! Ik vind haar ook het mooist op haar 'naturel' foto, lekker smerig en heel blij!
anjali Graag gedaan! Dan zie je pas echt te verandering, hè? En haar leuke zelf is ze inderdaad bij allebei. Ik vind haar altijd zo blij en leuk kijken <3
miss_lizje ik heb die discussie ook gemist, ben erg benieuwd!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:28

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 23:26

Wow, dat is wel een heftige discussie in dat topic, zeg! Ik zal morgen nog wat beter zoeken naar linkjes, de foto's die ik nu vooral probeerde te bekijken deden het helaas niet meer.