[FOTO] Mijn eerste gezin/familie shoot.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

[FOTO] Mijn eerste gezin/familie shoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 10:57

Aangezien ik mijn horizon iets wilde verbreden qua fotografie en mijn collega graag foto's wilde van haar en haar gezin, dacht ik: Waarom niet?

Zij wilde graag foto's van haar zoontje, vriend en broertje om dit uit te printen op canvas of iets anders omdat haar ouders 40 jaar getrouwd zijn.

Uiteraard heb ik toestemming om de foto's te plaatsen en rust er Copyright op.

Tips zijn uiteraard welkom aangezien dit pas mijn 2e keer is en het niet bepaald mooi weer was...

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Deze collega heeft mij ook gevraagd voor haar bruiloft, alleen heb ik dit nog nooit gedaan, dus mochten jullie daar tips voor hebben. Wat wel en wat zeker niet.

Dankjewel alvast!
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 09-02-16 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel geplaatst

secricible

Re: [ITP] Mijn eerste gezin/familie shoot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:11

mooie foto's heb je gemaakt!
Ik heb wel even geTEMt, dit hoort bij UK en niet bij ITP (alleen voor rijfoto's)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:14

Dat koppie bij 8 & 9 <3

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:16

Ik vind het erg leuke foto's! Alleen bij de eerste foto is de horizon niet recht, dit stoort mij wel. Ook zijn sommige foto's niet netjes in het midden, bij de eerste foto, valt er een stukje van haar jas af, terwijl er rechts juist ruimte "over" is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:16

Ik mis scherpte bij alle foto's en ik vind 9 en 10 te centraal.
Eerste is ook wat donker en de horizon staat scheef.

Dit hoort idd niet hier maar op FK en de tag [FOTO] moet ervoor.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:26

iirrssjjee schreef:
Ik vind het erg leuke foto's! Alleen bij de eerste foto is de horizon niet recht, dit stoort mij wel. Ook zijn sommige foto's niet netjes in het midden, bij de eerste foto, valt er een stukje van haar jas af, terwijl er rechts juist ruimte "over" is.

Ja het stomme is, die horizon, dat is een valkuil voor mij heb ik gemerkt... hahaha Daar moet ik aan werken!

En die jas, ik zie het inderdaad, ik heb meerdere foto's gemaakt van dat moment dus misschien dat ik er 1 heb waar ze wel alle 3 helemaal op staan zeg maar! Dankjewel voor de tips en t compliment.

EDIT: Dat ze niet allemaal in het midden zijn is bewust, ik hou er van om soms te spelen met ruimte ipv altijd het onderwerp in het midden. Dit is overigens maar net wat je zelf mooi vind om te zien! :)
Laatst bijgewerkt door Nicky91 op 09-02-16 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:27

Bellatrix schreef:
Ik mis scherpte bij alle foto's en ik vind 9 en 10 te centraal.
Eerste is ook wat donker en de horizon staat scheef.

Dit hoort idd niet hier maar op FK en de tag [FOTO] moet ervoor.

Ik denk dat het door het uploaden komt, de originele foto's zijn wel scherp. Of bedoel je de scherpte diepte?

Voor foto 9 en 10: ik had dit nog nooit gedaan, maar kan je misschien een voorbeeldje of tip geven hoe ik dit anders kan doen? Het was nu echt gewoon even mikken en proberen zeg maar..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:40

ITP -> FK omdat ITP bedoeld is voor het delen van paardenfoto's

Nicky91

Re: [FOTO] Mijn eerste gezin/familie shoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:18

Denk ik dat ik het eindelijk goed doe, zet ik het verkeerd neer! Dankjewel voor t verplaatsen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:22

Je scherpstelpunt ergens anders neerzetten bijvoorbeeld. Ik had de personen rechts in mijn beeld gezet en daar de scherpte op gezet. Dan heb je wel wat loze ruimte aan de andere kant maar maakt de foto leuker om naar te kijken.

Zoiets bedoel ik:
Afbeelding

Dit is een hele andere soort foto maar ik heb de scherpte op het model gelegd en die links in het frame gezet.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 15:28

Ooh! Ja nu begrijp ik wat je bedoeld. :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:05

Ik vind je uitsnede's vaak wat crap en mis ook soms wat scherpte. Ik zou voor de bruiloft toch eerst nog wat meer oefenen. Het is tenslotte maar één keer de bruiloft van deze mensen, en het is echt heel erg veel wat op je afkomt. Misschien kan je vragen of je mee mag als second shooter als ze nog een andere fotograaf vinden. Zo kan je ervaring opdoen en hebben de mensen toch nog foto's van jou!

Verder kan je misschien opzoek gaan naar een bewerkingsprogramma? Uit het portret van het jongetje bv. zou je met bewerken nog heel wat uit kunnen halen van licht!

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:53

Ik vind je foto's erg mooi ! Alleen sommige zijn in mijn beleving net iets te donker waardoor de gezichten niet mooi uitkomen...

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 16:18

k_m schreef:
Ik vind je uitsnede's vaak wat crap en mis ook soms wat scherpte. Ik zou voor de bruiloft toch eerst nog wat meer oefenen. Het is tenslotte maar één keer de bruiloft van deze mensen, en het is echt heel erg veel wat op je afkomt. Misschien kan je vragen of je mee mag als second shooter als ze nog een andere fotograaf vinden. Zo kan je ervaring opdoen en hebben de mensen toch nog foto's van jou!

Verder kan je misschien opzoek gaan naar een bewerkingsprogramma? Uit het portret van het jongetje bv. zou je met bewerken nog heel wat uit kunnen halen van licht!

Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met "ik mis scherpte" ? Want als ik kijk op de PC of op m'n telefoon zijn de foto's gewoon scherp.. Ik heb zelf nooit cursussen/les of wat dan ook gehad, alles wat ik weet, weet ik van mezelf.

Ik hou zelf niet zo van bewerken, zelfs al zijn het kleine dingen zie je het vaak toch en ik stoor mij daar aan.. :)

@Kathy: Heb je gelijk in, het was(helaas) niet mooi weer, wat vaak ook alweer een soort indruk achterlaat op de foto's. Plus vind ik dat bewolkt/grijs weer de foto's toch al snel grauw maken en ik weet nog niet zo goed hoe ik zorg (behalve bewerken) dat het er alsnog als een "mooie" dag uit ziet.. :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:33

BV. nr 1-7-9 en 10 zijn zeker niet scherp. Ik denk dat je het verschil eens moet zoeken met een echt haarscherpe foto, dan ga je het vast zien. Bewerken is eigen keuze maar toch vind ik het zonde, je foto's zijn allemaal te donker nu terwijl dit echt nog valt uit te lichten.

Misschien toch eens een cursus meepikken? Je leert zeer snel meer zo!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 16:38

k_m schreef:
BV. nr 1-7-9 en 10 zijn zeker niet scherp. Ik denk dat je het verschil eens moet zoeken met een echt haarscherpe foto, dan ga je het vast zien. Bewerken is eigen keuze maar toch vind ik het zonde, je foto's zijn allemaal te donker nu terwijl dit echt nog valt uit te lichten.

Misschien toch eens een cursus meepikken? Je leert zeer snel meer zo!

Ik zal het eens bekijken als ik thuis ben op de laptop! :)

Ik weet het, maar veel cursussen zijn of ver weg of heel erg duur... :oo In juni heb ik een cursus van Rob Doolaard in Helgoland, heb bij hem vorig jaar ook een cursus avond fotografie gedaan. Maar ik ken even niemand die cursussen portret fotografie geeft..