Welk reflectiescherm?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Welk reflectiescherm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:24

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een reflectiescherm, voor portret en dierenfotografie (waaronder ook paarden)
Nu vroeg ik mij af welk formaat ik het beste kan gaan aanschaffen en ovaal of rond?
Ben wel van mening dat ik wit en zilver in 1 wil gaan halen, of zijn er nog andere kleuren die aan te raden zijn?

Iemand nog suggesties waar te halen en tips?

Fearn

Re: Welk reflectiescherm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:15

Ik heb er geloof ik eentje van 80 bij 80 cm en bevalt zeer goed! Erg veelzijdig en gemakkelijk in gebruik. Het merk is Godox. En hij is rond. Die van mij heeft er trouwens ook goud bij in zitten, dat is ook een mooie kleur voor warme zomerse foto's, al moet je daarmee wel oppassen dat het niet onnatuurlijk gaat lijken :D

MichieldeM

Re: Welk reflectiescherm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:13

Open deur, maar: Zorg dat je er 1 neemt die goed reflecteert. Ik heb er 1 van 80 of 90 cm gekocht waar ik echt niets aan heb omdat hij zo weinig reflecteert dat je er gewoon niets van ziet :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:39

MichieldeM schreef:
Open deur, maar: Zorg dat je er 1 neemt die goed reflecteert. Ik heb er 1 van 80 of 90 cm gekocht waar ik echt niets aan heb omdat hij zo weinig reflecteert dat je er gewoon niets van ziet :)

Ja dat is inderdaad een goede... Sommige schermen reflecteren meer dan anderen.

Ik heb zelf een zilver/gouden reflectiescherm, rond met een diameter van 1 meter. Ik zou niet eens meer weten welk merk, maar hij doet het inmiddels al zo'n 8 jaar dus ik klaag niet :)