Na al die mooie overzichten ben ik eens terug gaan kijken naar wat voor foto's ik eigenlijk gemaakt heb dit jaar. Voor mijn gevoel heb ik mijn camera amper in handen gehad, maar bij het terugkijken bleken het er toch meer te zijn dan gedacht! Hierdoor werd het wel weer lastiger om te kiezen welke foto's ik wil laten zien..
Ik heb het daarom hoofdzakelijk maar bij de paarden gelaten en hier en daar een ander dier. Dit jaar mocht ik ook verschillende kinderen en gezinnen op de foto zetten, wat ook heel erg leuk was om te doen! Deze foto's zijn natuurlijk te vinden op mijn Facebook. 
Tot half april heb ik geen foto's gemaakt. Ik was aan het afstuderen en had het daar behoorlijk druk mee. Voor de ontspanning ben ik in april meegegaan naar een fotomeeting op de Sahara in Ommen.
Het was weer even wennen (misschien wel een half jaar geleden dat ik paarden fotografeerde..), maar wel een hele leuke dag! 

In juni hadden we uiltjes bij huis! We konden heel dichtbij komen, super tof.

En de schapen waren weer eens gewillig model.

Begin van het jaar werd ik gevraagd of ik foto's wilde maken op de jubileumdag van het fjordenstamboek. Natuurlijk wilde ik dat! Heel leuk om de veelzijdigheid van de fjord te zien.

En ik 'spaarde' mooie fjordenbogen.

In juli ging ik mee naar een clinic en maakte ik daar wat foto's.

Aan het eind van mijn weekjes ponykamp moesten er natuurlijk ook weer foto's gemaakt worden (dat is inmiddels haast traditie geworden.
).

Helaas hebben we afscheid moeten nemen van onze hond in juli. Kort daarna kwam Mila bij ons wonen. Toen in augustus de heide zo mooi paars was moest ik daar natuurlijk even gebruik van maken.

Ook Doenja mocht op de foto.

Eind augustus maakte ik eindelijk die zonsondergang/silhouet foto's die ik al zo lang wilde maken..

In september ging ik weer mee met een fotomeeting, dit keer in Havelte.

In oktober maakte ik foto's van de endurance in Buinen. Ik was nog nooit bij een endurance wedstrijd geweest, maar wat een heerlijke sfeer. Blije mensen, blije paarden.

De volgende dag was er Enjoy the Ride in Buinen. Super gave dag was dat! Wat een bedrag hebben zij bij elkaar gekregen!
Het was vreselijk mistig, maar dat mocht de pret niet drukken. 
Hierna ben ik verhuisd en ik was alweer begonnen met een nieuwe studie, dus het fotograferen staat weer op een laag pitje..
Ik hoop dit jaar meer tijd te vinden om te fotograferen!
Bedankt voor het kijken!

Enkel de laatste foto is van mindere kwaliteit, doordat hij in de mist is gemaakt..
heb 2 jaar geleden nog pk gedaan in de herfst