[FOTO] 2015 in 15 foto's: een overzicht van Silent Shiver

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

[FOTO] 2015 in 15 foto's: een overzicht van Silent Shiver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 17:41

Nu 2015 ten einde komt, lijkt het mij een perfect moment om nog één keer terug te blikken op de allermooiste momenten van het afgelopen jaar. Voor mij was 2015 een geweldig fotojaar waarin ik vele paarden op de gevoelige plaat heb gezet. Een jaar waarin ik vele paardeneigenaren blij heb gemaakt met prachtige plaatjes van hun viervoeter. Een jaar met vele opnames voor het fotoblad Penny. En niet te vergeten, de geweldige fotodagen die ik heb georganiseerd!

Studio promofilmpje
2015 begon met een ontzettend leuke studioreportage met Tinker Zorro. In samenwerking met Linsey van Seasons Photography maakte ik een filmpje over een studio fotoreportage. Het resultaat is een leuk, informatief filmpje over hoe een (studio)fotoreportage in z’n werk gaat met één van mijn favoriete modellen in de hoofdrol.

Bekijk het filmpje hier: https://www.youtube.com/watch?v=Ea_1aW-vRK0

Prachtige zonsondergang
Hoewel ons kikkerlandje een aantal keren prachtig wit was, zijn de echte sneeuwfoto’s helaas aan mijn neus voorbij gegaan. Toch leent de winter zich ook voor wat meer ‘zomerse’ plaatjes. Samen met Nicky, de eigenaresse van Arabisch Volbloed Dayem, zochten we een prachtig plekje op aan de rand van de duinen en genoten we samen van een heerlijke zonsondergang. En het mag er dan wel zomers uit zien, het was toch wel erg fris…

Afbeelding

Pure liefde

Zo’n ‘romantisch’ plaatje wilde de eigenaresse van mijn verzorgpaard ook wel. Zo gezegd, zo gedaan. Samen met Beau en haar PRE merrie Carmen zochten we een prachtig veldje op in het bos. Terwijl de zon al bijna achter de bomen weg ging, konden wij nog snel een paar prachtige plaatjes maken. Carmen stond voor deze korte fotoserie helemaal los in het bos. Gaaf he?

Afbeelding

Waterpret met PRE's
Wat een geweldige paarden, die PRE’s! Ze zijn niet alleen ontzettend lief, maar vooral ook super fotomodellen. In samenwerking met een aantal andere fotografen ben ik op pad geweest om een aantal schitterende Spaanse paarden op de foto te zetten. Na een serie portretten was het tijd voor actie!

Afbeelding

De super lieve ponyhengst Aron was eigenlijk alleen mee als mascotte. Toch vond zijn ruitertje het geen enkel probleem om eventjes te poseren met haar toppony. Wat een leuk duo, hè?

Afbeelding

Strandreportages
In mei stond er een fotodag op het strand gepland, ter uitbreiding van mijn portfolio. Één van de fotomodellen van deze dag was de Lusitano hengst Chip. Een onwijs stoer paard met ontzettend veel uitstraling. Hoewel Chip nog maar een paar weken in het bezit was van zijn eigenaresse, kon hij toch los op het strand. Hij zette zijn beste beentje voor, wat resulteerde in prachtige actieshots!

Afbeelding

Een maandje later mocht de lieve Bonney van Linda op de foto. Haar droom: een actiefoto bij zonsondergang. Het is en blijft altijd ontzettend lastig om een zonsondergang reportage te plannen, maar we hadden geluk. Het was heerlijk helder weer en we genoten van een prachtige zonsondergang op het strand van Noordwijk. Een reportage die ik niet snel meer zal vergeten…

Afbeelding

Heide fotodagen

Augustus is traditie getrouw de maand met fotoreportages op de heide. De heide was al jaren niet meer zo paars geweest als in 2015 en dat betekende het ideale moment om een aantal fotodagen te plannen. Tijdens de fotodag in Uden was geweldig weer: heel veel zon en lekker op temperatuur, al was het gelukkig niet te warm.

Afbeelding

Een weekje later stond ik op de Ginkelse heide in Ede. Hoewel de weervoorspellingen niet al te best waren, bleef het uiteindelijk (nagenoeg) droog en konden er ook weer prachtige foto’s gemaakt worden. Mijn favoriete foto van deze dag is van Jecko:

Afbeelding

Nazomer
In de laatste week van de zomervakantie ging ik samen met de verzorgster van Ali (en de hele fanclub) naar het strand, wederom voor een zonsondergang reportage. De hele dag was het prachtig weer, maar uitgerekend in de avond kwam er een enorme wolk over het strand gedreven. De echte zonsondergang hebben we dus gemist, maar dat maakte de reportage niet minder speciaal…

Afbeelding

Stippelpret
Al ruim van te voren stond deze fotodag gepland. Eind september was het zo ver, een fotodag met enkel stippelpaarden! Één van de fotomodellen was het eventingpaard Spix. Voor hem was het water duidelijk geen enkel probleem.

Afbeelding

Herfst fotodagen
Het blijft moeilijk plannen: herfstplaatjes. Even dacht ik dat de echt mooie herfstkleurtjes aan mij voorbij zouden gaan. Het was regelmatig grauw en druilerig weer en er was weinig kleur te bekennen. Tot Maartje eind oktober een berichtje stuurde. Het bos in haar achtertuin stond in vuur en vlam. De weerberichten waren niet geweldig, maar uiteindelijk werden we beloond met een overheerlijk avondzonnetje.

Afbeelding

Een dag later mocht ook de knappe Easy Quo nog op de foto.

Afbeelding

Studiodagen
November & december. De blaadjes van de bomen en de dagen zijn kort. Ik besloot om mijn studio weer eens uit de kast te halen en ging voor een fotoreportage langs bij Jenco Stables. De ‘testreportages’ waren een groot succes. In samenwerking met Jenco Stables organiseerde ik een studiodag waarbij iedereen welkom was om z’n paard op de gevoelige plaat te zetten. Iedereen van Jenco Stables: nogmaals bedankt voor jullie enorme gastvrijheid. Het was een geweldige fotodag met prachtige modellen!

Afbeelding

Na al die fotoreportages was mijn camera helaas flink versleten. Daarom kocht ik een nieuwe camera die uiteraard getest moest worden. Haflingerhengst Beau was het eerste paard die ik fotografeerde met mijn nieuwe camera!

Afbeelding

Ook organiseerde ik een leuke Sinterklaasactie voor mijn trouwe Facebookvolgers. Stephanie was de gelukkige winnaar! Haar wens: een fotoreportage van haar paard in de studio. Zo reisde ik af naar het hoge noorden om haar knappe Lana op de foto te zetten.

Afbeelding

Na een heel druk fotojaar is 2015 bijna ten einde. Ik wil iedereen bedanken die dit jaar met mij heeft samengewerkt :) Op naar 2016, met hopelijk heel veel fotoreportages buiten en in de studio :D

Op alle foto's rust copyright: www.silentshiver.nl.

xMelo

Re: [FOTO] 2015 in 15 foto's: een overzicht van Silent Shiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:29

Wauw wat ben je toch goed Suus!
Ik heb inmiddels dankzij jou een prachtig aandenken aan mijn vakantie met lieve Melody aan mijn muur hangen en een heel boek vol foto's om na te genieten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:36

Wat een prachtige foto's heb je ook dit jaar weer gemaakt Susan! :D Je hebt een druk jaar achter de rug, hopelijk wordt volgend jaar net zo leuk! :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:35

Heel mooi! Foto's in je studio wil ik ook ooit nog eens

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:13

Weer een heleboel mooie foto's Susan! :D Super leuk en divers! Vindt je uiteindelijk studio of in de natuur het leukste om te fotograferen? Leuk filmpje trouwens!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 18:56

lieke123 schreef:
Weer een heleboel mooie foto's Susan! :D Super leuk en divers! Vindt je uiteindelijk studio of in de natuur het leukste om te fotograferen? Leuk filmpje trouwens!

Oef, dat is een moeilijke vraag... Moet eerlijk zeggen dat ik het beide toch wel erg leuk vind. Buiten ben je iets veelzijdiger, maar dat maakt je binnen juist creatiever :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:51

Wat leuk, wij staan er ook tussen :D

Mooi overzicht! Je foto met de ponshengst is echt té lief <3

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:22

Wat een prachtige foto's! Heerlijk om naar te kijken! :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:43

Ergggg mooie foto's! +:)+

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:44

Wauw mooie foto's zeg ! <3
Ik ga jou onthouden voor ooit een keer een zonsondergang strand reportage :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:55

je staat in uitgelicht *\o/*

loulou schreef:

moest natuurlijk pony hengst zijn :o

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:41

Stuk voor stuk prachtige foto's <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:22

Ontzettend gave foto's!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:25

Mooie foto's en wat is die Easy Quo een gaaf paard zeg! <3

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:39

je maakt echt prachtige foto's! <3

ambervb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:27

Jouw foto's blijven me aanspreken! Prachtig <3 <3 <3

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:45

Wauw! Super foto's! _/-\o_

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:06

loulou schreef:
je staat in uitgelicht *\o/*

loulou schreef:

moest natuurlijk pony hengst zijn :o

Jaaaa, leuk he :D! Maar die foto van jullie blijft gewoon top :D

Bedankt allemaal voor de geweldig leuke reacties! :)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:10

Erg leuk te zien hoe je de afgelopen jaren bent gegroeid in je fotografie! Super mooie resultaten zitten erbij.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:53

Heel mooie foto's! Ik dacht bij de eerste foto's even dat je een overzicht van allemaal schimmels had :)

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:56

mooie foto's maak je toch!! :d

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:32

Heerlijke foto's maak jij toch. Ik ben jaloers op je prachtige kleurgebruik. <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:18

Prachtige eau de naturel foto's! _O_

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 07:54

Carina, dankjewel! :) Je hebt het zelf nooit zo door, maar het is wel heel leuk om zoiets van een ander te horen ;D

Diane, oepsie hihi. Nee ik vind schimmels wel fijne 'fotodieren'. Maar ik heb genoeg andere kleurtjes gefotografeerd :)

Sicayes, dankjewel voor je leuke compliment :D