[FOTO] MA-Fotografie in 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

[FOTO] MA-Fotografie in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 01:29

Hoihoi!
Leuk dat je even komt kijken! :j
2015... Waar begin je mee? Eind 2014 bedacht ik mij dat het wel leuk was om een camera te kopen en daar wat mee te gaan doen. Even gespaard, en hoppa! Ik had een camera. Oef.. Als ik de foto's nu terug zie, waar ik toen zo onwijs trots op was ga ik spontaan huilen..

2015.. Het was het jaar waarin ik fotografie pas echt een beetje leerde kennen! Ik begin met foto's van mijn 4 daagse fotografie cursus naar Duitsland. Het was, leuk, het was gezellig, en boven al; het was leerzaam! We hebben eigenlijk 4 prachtige dagen gehad! Ik heb nog op een gangenpaard mogen rijden, en vooral heel veel foto's gemaakt! Ik heb onwijs veel verschillende paarden voor de lens gehad. Van Ijslanders tot Schwartzwalder fuchs. En van Schwartzwälder fuchs tot aan fjorden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na Duitsland had ik mij ingeschreven voor een cursus fotografie. En raad eens; cursus paard in actie fotograferen. Dus we waren uiteraard nog niet klaar met leren! Ondanks het grauwige weer die dag (we waren op het strand) heb ik wel onwijs veel vragen kunnen stellen en veel kunnen leren over mijn instellingen.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het tijd voor een nieuwe lens. (ik was nog niet klaar met geld uitgeven :+) Pfoe, dat was wennen! Ik ging van een klein lensje naar een joekel van een ding dus dat heeft voor de nodige spierpijn gezorgd :=
Als eerste mocht mijn knappe vriend Gaspard voor de lens poseren om eens wat test foto's te maken <3

Afbeelding

Vervolgens mocht ik bij bokker Olympia langs komen om nog wat tips te krijgen over fotograferen en haar zwarte, onwijs knappe zwarte parel Wally op de foto te zetten. Met mijn nieuwe lens die ik nogsteeds zeer graag wilde testen. We hadden onwijs goed weer, het was warm, en de zon scheen flink.

Afbeelding

We waren nog lang niet klaar met oefenen, dus we schreven ons in voor een fotomeeting in Oostvoorne. De meeting had het thema Fairytale. Op de foto zien jullie Sjolvir, van bokker Sjolvir.

Afbeelding

Ergens tussendoor kwam de mogelijkheid op Bokt voorbij om je in te schrijven als Bokt reporter of fotograaf. Ik heb het bericht gelezen, en weer weg geklikt. Een aantal keer geopend en toch weer weg geklikt. Tot ik besloot de stoute schoenen aan te trekken, en heb mij ingeschreven als Bokt fotograaf om te fotograferen op Horse Event. Er ging een lange tijd voorbij. Mijn inschrijving? Die was ik vergeten :+ En ineens had ik daar een mailtje van Bokt. Aller eerst willen we je bedanken voor je inschrijving! Gefeliciteerd! Wij hebben jou uitgekozen als een van onze fotografen op Horse Event .......
Ja, en dan.. Dan ben je ineens Bokt fotograaf op een evenement waar je nog nooit geweest bent!

Ik moest voor de intro dag naar Anky van Grunsven. We moesten daar foto's maken, die ik helaas niet mag laten zien. In de voorbereiding ben ik naar Catherine Gudde geweest. Ik heb ook bij haar foto's gemaakt. Op de foto haar 2 prachtige paarden.

Afbeelding

En dan maken we een sprongetje, naar ik denk mijn grootste hoogtepunt van dit jaar. Horse Event.
Ik heb zelfs de stoute schoenen aan durven trekken en aan een van de ringmeesters gevraagd of ik in 'de ingang' van de piste mocht gaan zitten, omdat ik verslag uit moest brengen, en hier goede foto's wilde maken. En.. Dit mocht!

Jesse Drent met Macho (de foto heb ik al een aantal keer op zijn eigen pagina voorbij zien komen. Dat maakt je als fotograaf best trots! :j)
Afbeelding

Eva Roemaat met Flip, en Jesse Drent met Macho.
Afbeelding

Een van de clinics.
Afbeelding

Britt Dekker, die op het paard CJ van Imke Schellekens-Bartels reed.
Afbeelding

En nog een clinic. (ik weet helaas uit mijn hoofd niet alle clinics meer te benoemen)
Afbeelding

Het is lastig om alle foto's uit te kiezen maar ik heb mijn best gedaan!
Ik zie zelf persoonlijk best wel wat vooruitgang, maar vind dat ik er nog lang niet ben!
Op naar 2016! Op naar nog een jaar meer leren!

Laten jullie een berichtje achter?
Alle tips etc zijn natuurlijk welkom!

wendy1987

Re: [FOTO] MA-Fotografie in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:14

Wat een mooi overzicht! Ik zie zeker wel vooruitgang hoor! Blijf goed zo doorgaan! :)) Hele mooie foto's!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:12

Wat een mooi overzicht zo! En mijn knappe zwarte parel :+:

Ik ben blij dat wij als Bokt.nl en organisatie van Horse Event je zoveel leuke dingen hebben kunnen laten beleven :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 12:09

Leuk! Uitgelicht op de laatste dag van 2015! *\o/*

Bedankt beiden!

Olympia, bedankt! Je verwacht niet dat 'internet' of 'een paardenforum' zo veel kan betekenen voor iemand wat dat betreft. Ik ben nog steeds dankbaar dat ik naar Horse Event mocht, en daar mocht fotograferen. Een kans die ik met beide handen heb aangegrepen en ik had spijt gehad als ik mij niet aangemeld had!

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:37

Gaaf overzichtje! Hele mooie foto's.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 17:45

Dank je wel! :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:19

Leuk overzichtje! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:28

Mooi overzicht hoor!
En ze worden steeds beter, dat is vooral leuk om te zien.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 00:32

Dank je wel!