Gezocht: een logo ontwerper

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Gezocht: een logo ontwerper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 09:33

:wave:

Ik ben er zelf geen ster in en ik heb er gewoonweg geen tijd voor, dus hopelijk kan ik door deze weg iemand vinden die mij (eventueel voor een klein prijsje ;) ) kan helpen.

Sinds de zomer heeft het bedrijf waar ik werk ook 'Escape Room Almere' opgezet. Dit loopt inmiddels als een trein, maar een echt logo hebben wij nog niet. :+ Die moet dus nog komen.
Heel veel Escape Rooms hebben echter het standaard 'sleuteltje, slotje' als logo en wij willen dat niet..

Ik ben dus op zoek naar een lekker creatief logo met in ieder geval de kleur rood erin voor de naam en zelf zat ik met een Rubiks in mijn hoofd om erbij te doen.. of iets in die trant qua 'puzzel'.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt voor je reactie/pb :)

Eclare

Re: Gezocht: een logo ontwerper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:50

Ik zat gelijk te denken in rebusvorm, als in een Es (boom) met een (rode) cape om haha. Maar weet niet of dit ook misschien iets is wat je grappig lijkt?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:06

Wij hebben ons bedrijfslogo laten ontwerpen bij een website, heet ontwerpen voor geld (google).
Zitten allemaal ontwerpers, je kan een bedrag bedenken wat je ervoor over hebt en aangeven wat je wensen ongeveer zijn. Dan gaan er verschillende ontwerpers mee aan de slag en krijg je dus meerdere ontwerpen te zien. Uiteindelijk kies jij de winnaar en die betaal je dan.
Ik vond het echt superleuk om al die ideeën en ontwerpen te zien. En relatief goedkoop!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 15:17

Eclare schreef:
Ik zat gelijk te denken in rebusvorm, als in een Es (boom) met een (rode) cape om haha. Maar weet niet of dit ook misschien iets is wat je grappig lijkt?

Dit klinkt ook wel erg grappig ja :D

Majabeestje schreef:
Wij hebben ons bedrijfslogo laten ontwerpen bij een website, heet ontwerpen voor geld (google).
Zitten allemaal ontwerpers, je kan een bedrag bedenken wat je ervoor over hebt en aangeven wat je wensen ongeveer zijn. Dan gaan er verschillende ontwerpers mee aan de slag en krijg je dus meerdere ontwerpen te zien. Uiteindelijk kies jij de winnaar en die betaal je dan.
Ik vond het echt superleuk om al die ideeën en ontwerpen te zien. En relatief goedkoop!

Ik ga het even googlen! Thanks voor de tip!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:39

Het is als opdrachtgever inderdaad een super leuk idee, maar wel ongelooflijk marktverpestend voor designers :P
En je krijgt zo ook nooit een logo dat 100% bij je past. Mocht je later nog een variatie willen, of ander formaat, dan is het contacten ook veel lastiger dan wanneer je gewoon met 1 iemand samen werkt!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:49

Marit schreef:
Het is als opdrachtgever inderdaad een super leuk idee, maar wel ongelooflijk marktverpestend voor designers :P
En je krijgt zo ook nooit een logo dat 100% bij je past. Mocht je later nog een variatie willen, of ander formaat, dan is het contacten ook veel lastiger dan wanneer je gewoon met 1 iemand samen werkt!

Tja, daar halen veel ontwerpers opdrachten uit anders.
Wij hebben gewoon het telefoonnummer en mailadres van de ontwerper die we uitgekozen hadden en hij heeft nog aangepast wat wij wilden. Later moest er nog wat veranderd worden bij de visitekaartjes en dat ging allemaal in goed overleg.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:52

Er halen juist ontzettend weinig ontwerpers hun opdrachten daaruit. Ik als designer, kan dan misschien mee doen aan 10 wedstrijden, waarvoor ik eerst de doelgroep goed moet bekijken, daarna het hele concept, ik doe inspiratie op, ik maak minstens 5 ontwerpen, hier kies ik er eentje uit, die ga ik verder finetunen en weer meerdere versies van maken, daar kies ik er 1 uit en die perfectioneer ik. Dat zijn heel veel uren werk.
Vervolgens word ik niet uitgekozen, krijg ik er niets van terug en kan iedereen er met mijn ontwerpen vandoor. Ik kan aan 10 wedstrijden mee doen, zo dus wel 50 logo's ontwerpen, en er helemaal niets voor terug krijgen.

Het idee is ontzettend leuk voor opdrachtgevers, natuurlijk! Maar er zitten echt zo weinig voordelen aan voor designers.

Daarmee zeg ik niet dat je het ECHT niet moet doen TS, maar ik vind het wel belangrijk dat mensen daar even bij stilstaan :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 13:03

Ik snap je beredenering ook echt hoor Marit! Ben het er ook echt mee eens!
Maar ik heb helaas gewoon een opdracht van de baas met wensen hier en een bepaald budget, zo goedkoop mogelijk en zoveel mogelijk voorbeeld opties etc blah blah, je kent het wel.. dus daar moet ik ook gewoon rekening mee houden helaas.. :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:19

Ik snap ook wel dat het voor designers lastig is, dit soort websites. Maar zo is de verandering nu wel, dat zie je ook met winkels die het moeilijk hebben, aangezien veel online aangeboden wordt. Voor de ondernemer niet altijd fijn, voor de consument wel.
Ik denk dat je wel mee moet in deze verandering, je kan ervoor kiezen er niet aan mee te doen of je gaat mee in de ontwikkeling en bedenkt er iets op.
Het is ook een kwestie van vraag en aanbod, er zijn blijkbaar genoeg ontwerpers die er wel aan mee doen.

En ja, wij hadden ook de keuze om bij een ontwerpbureau wat te laten ontwerpen. Hebben bij verschillende gesprekken gehad en offertes laten maken. Maar ook wij zaten met een bepaald budget en we schrokken enorm van de prijzen. Voor ons was deze wedstijd dus ideaal, want het logo wat we nu hebben had een ontwerpbureau echt niet beter gedaan.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:28

Hier ook een vormgever.

Het verbaast me keer op keer weer dat men zelf geld verdiend met een bedrijf maar vervolgers voor een logo geen of weinig geld willen investeren.
Vooral als ik hierboven lees dat het om een goedlopend bedrijf gaat.

TS: Ik lees nu je laatste reactie en zie dat je er zelf weinig aan kunt doen. :)
Wat is het ' kleine budget' ?

MuurpJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:12

Dit hoort helaas op de Markt, dus hier gaat een slotje op.
Succes met je zoektocht.