Durfde het eerst niet, maar doe het toch maar

Dit jaar heb ik het ontzettend druk gehad met mijn studie, maar toch heb ik nog wel aardig wat kunnen shooten.
Naast paardenreportages word ik ook steeds vaker door mensen gevraagd om hen op de foto te zetten, en dat trekt mij ook steeds meer!

Ook ben ik afgelopen jaar op twee bruiloften mee geweest als second shooter.
Dit omdat ik volgend jaar de bruiloft van een klasgenootje ga doen, ik ben erg benieuwd.
Ik heb alle foto's geüpload via de bokt-upload.
Ik begin met wat foto's van eind vorig jaar.
Op deze foto's staat het nichtje van een vriendin van me, de reportage was een verrassing voor haar moeder!
Dit zijn tevens de eerste foto's die ik heb gemaakt met mijn nieuwe lens: een 50 mm 1.8

In mei zette ik een meisje met haar 2 pony's op de foto.
Het was een bloedhete dag en de enige optie bij hen thuis was fotograferen midden in een weiland, vol in de zon dus.
Uiteindelijk ben ik wel tevreden met het resultaat!

In juni fotografeerde ik twee zusjes met hun pony's.
Wéér een bloedhete dag met weinig schaduw, maar dat kon de pret niet drukken!

Een vriendinnetje van me kocht een puppy, zo'n lief dier!
Die moest natuurlijk ook even op de foto.

Het was tijdens het shooten best warm voor de kleine, dus telkens kroop ze uit de mand, en ging ze onder mij liggen, want daar was schaduw ^^ klik
Ik kreeg een berichtje van een klasgenoot, of ik haar en haar vriend op de foto wilde zetten.
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, vond het wel spannend, zo'n eerste keer 'officieel' mensen fotograferen!

Een andere vriendin had deze foto's gezien en vroeg de volgende dag of ik ook foto's van haar en haar vriend wilde maken.
We troffen een heerlijke dag met een geweldige zonsondergang, op deze foto's ben ik best wel trots!

Een paar weken geleden, toen er nog prachtige herfstkleuren waren.
Kreeg ik de vraag of ik een gezin op de foto wilde zetten, als verrassing voor hun ouders.
Dat wilde ik wel proberen, het was een erg gezellige ochtend!

Al met al was het nog lastig kiezen en als ik terug kijk heb ik ook nog best veel gefotografeerd dit jaar.
Ik heb ontzettend veel zin in 2016 en hoop dat ik nog veel kan fotograferen.
Laten jullie wat leuks achter?
Liefs, Hannemarie