[VRAAG] Instellingen Nikon d3100

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unicorn_xX

[VRAAG] Instellingen Nikon d3100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 08:55

Hallo mensen, :)

ik heb geen verstand van mijn nikon d3100, nu ben ik filmpjes aan het zoeken over deze camera.
Nu bekijk ik een filmpje over de menu functies, wat het is en waarvoor. Ik besloot mijn camera erbij te halen zodat ik er zelf ook door heen kon en meekijken met het filmpje.

Nu heb ik een probleem; ik wilde, net als wat ik in het filmpje te zien kreeg naar picture control instellingen maar nu krijg ik een bericht: Deze optie is niet beschikbaar bij de huidige instellingen

Afbeelding

Even geleden bij een feestje heeft iemand mijn camera in handen gehad en heeft denk ik eraan gezeten want eerst was het goed. Ik weet alleen niet wat diegene gedaan heeft en ik weet niet hoe ik het terug kan draaien.

Ikzelf heb 0,0 verstand en ''begin eigenlijk net''
Spoiler:
heb hem al een paar jaar maar nooit wat mee gedaan.

Wie wil mij helpen?

Anoniem

Re: [VRAAG] Instellingen Nikon d3100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:31

Je hebt de camera nu waarschijnlijk op één van de automatische scene standen staan (Auto, Portret, Sport, etc.).

Als je de knop bovenop naar M, A, S of P draait, kun je wel naar alle instellingen toe.
Maar die opties zijn dus ook alleen beschikbaar als je in die standen de foto maakt. In de automatische standen verwerkt de camera je bestanden automatisch. Daar kun je de instellingen niet van wijzigen.