Wat je zelf ook al aangaf over de hoge ISO, dat was ook het eerste wat mij opviel: De erge ruis. Op welk diafragma heb je gefotografeerd?
Zal even snel de foto's stuk voor stuk bij langs gaan
1. Mooi zo met de blaadjes onscherp op de voorgrond! Vaak wordt gezegd niet het onderwerp in het midden te zetten maar bij deze foto vind ik dat juist wel goed. Vooral door de rijen bomen aan weerskanten. Het enige minpuntje dat ik bij deze foto kan vinden is dat het gezicht van het meisje wel super overbelicht is en volgens mij heeft ze haar ogen dichtgeknepen (kan het niet helemaal goed zien). Voor de rest dus prima plaat

2. Iets te krap afgesneden (boven én onder) naar mijn mening. Paardje staat er wel heel mooi relaxed bij.
3. Ja gaaf! Ik vind zulke foto's altijd erg mooi, doe het zelf ook redelijk vaak hihi. Bij deze foto had ik denk ik de boom links eraf gesneden en iets meer van de bovenkant zodat de focus van de kijker echt naar het paard gaat.
4. Deze vind ik iets minder. De kleuren ogen niet echt lekker en ook vind ik het paard en het meisje er niet helemaal lekker op staan.
5. Lief dat kleine Welshje. Prima foto, niet heel spectaculair maar hij heeft wel wat met al die blaadjes om dat snoetje heen. Zou denk ik de kleuren nog meer laten knallen op deze foto!
6. Ik snap wat je wil laten zien met deze foto maar voor mij spreekt hij niet. Mede door de ruis en de niet lekkere afsnede (de neusriem onder stoort me heel erg en ik weet niet goed wat ik met dat knotje en halve oren aanmoet). Verder het donkere ding rechts (deken?) stoort ook.
7. Weer een betere. Zou nog wel de teugels wegwerken en weer een stukje van de bovenkant en rechterkant aansnijden en de kleuren aanzetten (contrast omhoog o.i.d.)
8. Het paard heb je niet echt in een lekkere houding gefotografeerd, te veel body aan de voorkant en de nek in een niet voordelige hoek. Daarbij heb je aan de onderkant weer te weinig ruimte over gelaten.
9. Zegt me niet zoveel, zou denk ik in kleur een mooier sfeerplaatje zijn geweest.
10. Oei echt wel héél veel ruis.... Zo'n foto zou ik niet in mijn portfolio opnemen als ik jou was.
11. Idem als bij 10.
12. Deze vind ik netjes, hier heb ik niet veel over te zeggen.
13. Ook netjes, alleen zou ik het gezicht van het meisje nog iets meer 'fixen'. Ik zie allemaal bobbels en rare schaduwen, die zou ik wat wegwerken. En de kleuren weer wat meer aanzetten!

14/15. Spreken me weer niet zoveel aan/heel veel ruis.
Zo dat waren mijn tips! Ik hoop dat je er wat aan hebt!