[FOTO] Mijn start in de paardenfotografie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvanKol

[FOTO] Mijn start in de paardenfotografie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 22:28

Zo af en toe schoot ik nog wat foto's. Van de paarden van vrienden of van de natuur. Maar echt veel deed ik niet meer. 'Vroeger' was ik echter fanatiek fotografe, had zelfs een van mijn eerst bijbaantjes in de betaalde fotografie. Na 5 jaar niet gereden te hebben, ben ik deze zomer weer serieus begonnen met paardrijden. En toen begon de fotografie toch echt weer te kriebelen. En dan niet zomaar van mensen of de natuur, nee paardenfotografie moest het natuurlijk worden!!

In augustus begon mijn droom vorm te krijgen: ik volgde de cursus paardenfotografie (bij Juliette Fotografie). Die was gezellig maar vooral erg leerzaam. Portretfoto's, standfoto's en blackfoto's, veel hebben we geoefend. Een week later liep ik mee met Susan van SS Design, bij een geweldige shoot op de heide. Met twee prachtige modellen was het een zeer geslaagde dag, veel geleerd en kunnen oefenen. In diezelfde week had ik via Bokt-advertenties al mijn eerste eigen shoot: het maken van verkoopfoto's. Een gave shoot waar ik ook veel van geleerd heb.

Ondertussen zijn we 3 maanden verder, en heb ik meer dan 60 paarden op de foto mogen zetten!! :D :o Ik heb enkele Bokt-meetings gedaan en daarnaast veel betaalde shoots gehad. Van de meetings maak ik waarschijnlijk ook nog wel een keer een topic.
Nu wil ik mijn eerste foto's in de categorie paardenfotografie met jullie delen! *\o/*

1. Close-up foto van een shetlander in een vrij toegankelijk natuurgebied. (gemaakt nog voor de deelname aan de fotografieworkshop)
Afbeelding

2. Nog een foto van een pony met reflectie in het water, in een vrij toegankelijk natuurgebied. (gemaakt nog voor deelname aan de fotografieworkshop)
Afbeelding

3. Standfoto gemaakt tijdens de fotografieworkshop
Afbeelding

4. Foto van de fotografieworkshop (een van de eerste bewegingsfoto's die ik maakte)
Afbeelding

5. Het eerste model tijdens de meeloopdag op de heide. Hier werkte ik nog niet alles even goed weg, zo zie je nog een stukje hengstenketting. :P Tegenwoordig werk ik alles weg.
Afbeelding

6. Fotogeniek model!
Afbeelding

7. Knappe combinatie samen!
Afbeelding

8. Het tweede model tijdens de meeloopdag op de heide, ze zijn zo lief!
Afbeelding

9. Close-up foto
Afbeelding

10. Wat zat ze er trots op!
Afbeelding

11. Prachtige jonge merrie tijdens de verkoopshoot (sinds deze foto ben ik verslaafd aan 'omkijkfoto's' waarbij de modellen omkijken en ik de foto neem over de schouder of achterhand van het paard! :P
Afbeelding

12. Rijfoto tijdens de shoot
Afbeelding

13. Een van m'n eerste foto's van een dressuurwedstrijd in Zevenaar
Afbeelding

14. En nog een close-up foto gemaakt op het Horse Event, van een curly horse.
Afbeelding

Dit was het begin van mijn (inmiddels veel uitgebreidere) portfolio! Te zien op www.avankol.nl

Bedankt voor het kijken!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:01

Mooi overzicht Anoek! Je weet de paarden er altijd prachtig op te zetten :)

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 00:19

Nessie schreef:
Mooi overzicht Anoek! Je weet de paarden er altijd prachtig op te zetten :)

Dankje!! :D Leek me wel leuk om wat foto's van mijn zeg maar 'serieuze' begin te plaatsen. Wel heel spannend juist die eerste shoots hahaha!!!
Er volgt denk ik binnenkort ook nog wel een topic met m'n meest recente werk :)

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:17

Mooie foto's, en 60 paarden in drie maanden jij bent meteen serieus aan de gang gegaan ;)

Je staat trouwens in uitgelicht

JumpingWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:17

Haha ik had niet verwacht mijn verzorgpaardje er tussen te zien (de curly). Mooie foto's, je ziet de vooruitgang.

Anoniem

Re: [FOTO] Mijn start in de paardenfotografie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:29

Wat leuk om Jecko ertussen te zien staan zeg! :P Na de workshop ben je wel echt vooruit gegaan, mooi!

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 10:38

Ramiro schreef:
Mooie foto's, en 60 paarden in drie maanden jij bent meteen serieus aan de gang gegaan ;)

Je staat trouwens in uitgelicht

Woejaaa uitgelicht!!!! *\o/* super zeg!!
En ja t gaat ineens echt heel hard! :P

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 10:42

JumpingWolf schreef:
Haha ik had niet verwacht mijn verzorgpaardje er tussen te zien (de curly). Mooie foto's, je ziet de vooruitgang.

Dan heb je een super mooi en uniek verzorgpaard!! In september was hij nog niet zo krullig, zal nu wel anders zijn?!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:49

Leuk dat je ons meeneemt in je verhaal. :) Juist leuk om te zien hoe iemand vooruit gaat. Dat vind ik leuker dan alleen maar perfecte foto's te zien :) Ben nu benieuwd naar een volgend topic ^^

Beide close-ups vind ik trouwens veruit het mooist :) ( ik heb het idee dat deze foto's scherper zijn dan je uitgezoomde foto's, ook in je andere topic ) Daar ligt naar mijn idee het meeste gevoel in. Dat is iets wat ik graag zie of beter gezegd voel vanaf een foto :)

edit: nog meer :), hahaha :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:26

Wat gaaf Keona! Je foto's zijn heel mooi, ik zou niet zeggen dat je het pas zo kort doet ;)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:35

Gave foto's! Het is bijna niet te zien dat je pas net begint met fotograferen :D

Wat grappig, die schimmel herkende ik van sporthorses. Was helemaal weg van die merrie .. totdat ik zag dat ze buiten mn budget viel hahaha

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 14:59

Bedankt voor jullie leuke reacties!! :D :o

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:37

Prachtige foto's! Dat gaat zeker een succes worden morgen met prachtige resultaten.

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 17:48

Shauniraquel schreef:
Prachtige foto's! Dat gaat zeker een succes worden morgen met prachtige resultaten.

Dankje! :o Ik heb echt zin in morgen, het is een prachtige locatie! En ben erg benieuwd naar Namke!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:30

Super gaaf ! Ik heb ook even je site bekeken :D Hoe ben je bij dat meelopen gekomen ? Heb je gewoon een fotograaf in de buurt gevraagd oid?

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 18:50

marleen_a_a schreef:
Super gaaf ! Ik heb ook even je site bekeken :D Hoe ben je bij dat meelopen gekomen ? Heb je gewoon een fotograaf in de buurt gevraagd oid?

Dankje!! :D

Het meelopen was bij SilentShiver, bij fotograaf Susan (SSDesign hier op bokt). http://silentshiver.nl/meeloopdag/

Via internet had ik het gevonden en ze had die shoot bij mij in de buurt dus dat was ideaal. Samen iets eerder afgesproken om nog wat dingen over de shoot en de camera ed door te nemen. Was echt heel fijn! :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:32

Wat gaaf dat ik en Allegro in je overzicht staan!! Voel mij vereerd!

Je hebt ons er prachtig opgezet op de heide, nogmaals hartstikke bedankt!!

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 17:45

Liins schreef:

Hee wat leuk hier van je te horen! Ja Allegro stond zelfs voorop uitgelicht gisteren!! :D
Bedankt! Wat een fotogeniek paard was dat ook bij die shoot zeg!! Was heel geslaagd :)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:50

9 en vooral 14 vind ik erg mooi vastgelegd.
Je bent erg gegroeid, complimenten! :D

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 01:04

Keona1 schreef:
Liins schreef:

Hee wat leuk hier van je te horen! Ja Allegro stond zelfs voorop uitgelicht gisteren!! :D
Bedankt! Wat een fotogeniek paard was dat ook bij die shoot zeg!! Was heel geslaagd :)

Echt? Wat tof!! Jammer dat ik het niet gezien heb!!
Nogmaals heel erg bedankt voor de foto's! :))

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 09:53

Liins schreef:
Keona1 schreef:

Echt? Wat tof!! Jammer dat ik het niet gezien heb!!
Nogmaals heel erg bedankt voor de foto's! :))

Afbeelding

Daar staat hij! :D