In augustus begon mijn droom vorm te krijgen: ik volgde de cursus paardenfotografie (bij Juliette Fotografie). Die was gezellig maar vooral erg leerzaam. Portretfoto's, standfoto's en blackfoto's, veel hebben we geoefend. Een week later liep ik mee met Susan van SS Design, bij een geweldige shoot op de heide. Met twee prachtige modellen was het een zeer geslaagde dag, veel geleerd en kunnen oefenen. In diezelfde week had ik via Bokt-advertenties al mijn eerste eigen shoot: het maken van verkoopfoto's. Een gave shoot waar ik ook veel van geleerd heb.
Ondertussen zijn we 3 maanden verder, en heb ik meer dan 60 paarden op de foto mogen zetten!!

Nu wil ik mijn eerste foto's in de categorie paardenfotografie met jullie delen!

1. Close-up foto van een shetlander in een vrij toegankelijk natuurgebied. (gemaakt nog voor de deelname aan de fotografieworkshop)

2. Nog een foto van een pony met reflectie in het water, in een vrij toegankelijk natuurgebied. (gemaakt nog voor deelname aan de fotografieworkshop)

3. Standfoto gemaakt tijdens de fotografieworkshop

4. Foto van de fotografieworkshop (een van de eerste bewegingsfoto's die ik maakte)

5. Het eerste model tijdens de meeloopdag op de heide. Hier werkte ik nog niet alles even goed weg, zo zie je nog een stukje hengstenketting.

6. Fotogeniek model!

7. Knappe combinatie samen!

8. Het tweede model tijdens de meeloopdag op de heide, ze zijn zo lief!

9. Close-up foto

10. Wat zat ze er trots op!

11. Prachtige jonge merrie tijdens de verkoopshoot (sinds deze foto ben ik verslaafd aan 'omkijkfoto's' waarbij de modellen omkijken en ik de foto neem over de schouder of achterhand van het paard!

12. Rijfoto tijdens de shoot

13. Een van m'n eerste foto's van een dressuurwedstrijd in Zevenaar

14. En nog een close-up foto gemaakt op het Horse Event, van een curly horse.

Dit was het begin van mijn (inmiddels veel uitgebreidere) portfolio! Te zien op www.avankol.nl
Bedankt voor het kijken!