[VRAAG] Mee doen of niet?? (fotografie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

[VRAAG] Mee doen of niet?? (fotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:35

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje, ik studeer sinds kort op de fotovakschool (HBO fotografische vormgeving en beeldcommunicatie)
Ik heb helaas geen groot portfolio (met name paarden) en zou graag eens met een fotomeeting meelopen om ervaring op te kunnen doen. (vooral omdat ik net een nieuwe camera (canon eos 5d mark II heel goedkoop op de kop kunnen tikken) heb gekocht en veel wil oefenen)

Er zijn helaas in mijn buurt weinig leuke plekken om mooi te fotograferen dus ik denk dat het goed voor me zou zijn met een aantal fotografen mee te lopen met bijvoorbeeld een fotomeeting.
Uit ervaring ben ik er wel achter gekomen dat er altijd snel en veel op gereageerd wordt, alle plekken (voor fotografen) zijn snel vol dus ik acht de kans klein om als ''beginner'' mee te mogen lopen.
De paardenfotografie in mijn buurt zal niet veel gaan worden, als je wilt weten waarom beantwoord ik dat graag in een PB.

Ik wil graag beter worden (met name paardenfotografie) en dat zal alleen gaan door te oefenen.

Wat zou iemand anders doen die in mijn schoenen stond?
Ben benieuwd naar de antwoorden...

Groetjes! <3
Laatst bijgewerkt door Nadia op 21-10-15 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Nadia
Oppermuts

Re: Mee doen of niet?? (fotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:37

WWW --> FK

Zoe_97

Re: [VRAAG] Mee doen of niet?? (fotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:42

ik heb je even een pb'tje gestuurd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:42

Zelf zo,n meating organiseren?
En kijken of er paarden eigenaren en fotografen ook interesse hebben?

Er zijn zat plekken als bossen waar mensen graag een ritje willen maken i.c.m een shoot of op het strand. Uiteraard zul je dan zelf de bereidheid moeten hebben om een stukje te reizen.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:45

Als 1e wil ik zeggen dat er als beginner zeker wel een mogelijkheid is om mee te doen aan een fotomeeting, alleen moet je hier inderdaad wel snel voor zijn. Neem geregeld een kijkje welke meetings er zijn. Er zijn ook meetings waarbij fotografen worden gekozen op volgorde van aanmelding.
Als 2e is het misschien een idee om op de bokt markt een advertentie te plaatsen dat je opzoek bent naar portfolio modellen. Zo melden zich er meestal wel mensen aan die in jouw buurt wonen. Of anders kan je een stukje verder reizen (als je vervoer hebt).

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:51

horserider22 schreef:
Als 1e wil ik zeggen dat er als beginner zeker wel een mogelijkheid is om mee te doen aan een fotomeeting, alleen moet je hier inderdaad wel snel voor zijn. Neem geregeld een kijkje welke meetings er zijn. Er zijn ook meetings waarbij fotografen worden gekozen op volgorde van aanmelding.
Als 2e is het misschien een idee om op de bokt markt een advertentie te plaatsen dat je opzoek bent naar portfolio modellen. Zo melden zich er meestal wel mensen aan die in jouw buurt wonen. Of anders kan je een stukje verder reizen (als je vervoer hebt).

Allebei erg goede ideeen! Bedankt :j
Ik voel me alleen zo bezwaard om daarheen te gaan, echt als fotograaf zeg maar. Als ik zie wat voor resultaten er uit de foto's komen van fotomeetings heb ik het gevoel dat ik daar helemaal niet tussen zou passen.

Het is inderdaad een erg goed idee om een advertentie op de bokt markt te zetten, dat zal ik een dezer dagen eens doen!

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:57

Oh ja, een impressie zal ook wel op zijn plaats zijn...

Met mijn oude camera, al even geleden:
Afbeelding

Met mijn nieuwe camera en lens, mooier diafragma etc. Helaas nog geen paardenfoto's gemaakt dus...

Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:59

louka69 schreef:
horserider22 schreef:

Allebei erg goede ideeen! Bedankt :j
Ik voel me alleen zo bezwaard om daarheen te gaan, echt als fotograaf zeg maar. Als ik zie wat voor resultaten er uit de foto's komen van fotomeetings heb ik het gevoel dat ik daar helemaal niet tussen zou passen.

Het is inderdaad een erg goed idee om een advertentie op de bokt markt te zetten, dat zal ik een dezer dagen eens doen!

Ik ben ook beginnend fotograaf en heb me ook een keer opgegeven bij een fotomeeting. Niks mis mee. Het is voor jou als fotograaf ook een oefening, en je zal zien: hoe vaker je fotografeert, hoe beter het gaat. Zo zijn er bij elke fotomeeting fotografen die betere resultaten leveren dan anderen, maar de modellen vinden dit vaak niet erg. Zij zijn er vaak blij mee als ze foto's hebben van hun dier.

Ik zelf ben ook niet heel goed in het timen van actie foto's, en mijn foto's zijn niet altijd even scherp, maar je leert er wel van.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:16

En als je nou een oproep plaatst eerst voor beginnende fotografen om zich aan te melden, Als je dan een groepje hebt van 4 of 6 hobbyfotografen en een plaats weet.

Dan plan je de meating. En plaats je wederom een oproep waar je opzoek gaat naar de portfolio modellen. En zet daar uitdrukkelijk bij dat je dit nog nooit eerder gedaan hebt en dat jullie graag de ervaring hierin op willen doen etc. Iedereen is eens ergens begonnen. En mogelijk krijg je een fotograaf mee die al wel het e.a gedaan heeft op dat gebied. Dan krijgen mensen sowieso een aantal foto's van een gevordere fotograaf. En krijg je zelf mooi de mogelijkheid hier in te oefenen.

Gewoon de stoute schoenen aantrekken dus.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 12:20

waxmeltsenzo schreef:
En als je nou een oproep plaatst eerst voor beginnende fotografen om zich aan te melden, Als je dan een groepje hebt van 4 of 6 hobbyfotografen en een plaats weet.

Dan plan je de meating. En plaats je wederom een oproep waar je opzoek gaat naar de portfolio modellen. En zet daar uitdrukkelijk bij dat je dit nog nooit eerder gedaan hebt en dat jullie graag de ervaring hierin op willen doen etc. Iedereen is eens ergens begonnen. En mogelijk krijg je een fotograaf mee die al wel het e.a gedaan heeft op dat gebied. Dan krijgen mensen sowieso een aantal foto's van een gevordere fotograaf. En krijg je zelf mooi de mogelijkheid hier in te oefenen.

Gewoon de stoute schoenen aantrekken dus.

Ook een goed plan! Ik heb net al een advertentie in de bokt markt gezet, als hier niet veel reactie op komt zal ik eens denken aan zelf een fotomeeting organiseren. Goede ideeen van iedereen! Ben blij dat het "normaal" gevonden wordt dat er ook gewoon beginners aan zoeiets mee kunnen doen :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:21

Wees gewoon eerlijk over je ervaringen en echt elke fotograaf is eens ergens begonnen.
En wat je ook kan doen is contact opnemen met mensen die dit soort meatings al organiseren of ze de volgende keer ook aan jou willen denken en je een bericht kunnen sturen als er weer iets georganiseerd wordt ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:26

Welke lokatie/regio zit je?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 12:30

Ir111 schreef:
Welke lokatie/regio zit je?

Noord-Limburg

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:30

Oh, nee, dat is wat uit de richting. Laat maar. :)

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:49

ER zijn ook veel fotomeetings waar de fotografen gekozen worden door de TS op basis van het willen hebben van een gevarieerde groep. Je kunt als je je aanmeldt aangeven dat je graag samen met een andere, meer ervaren fotograaf ingedeeld wilt worden.
Succes!!

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:58

Ik heb gewoon de knoop doorgehakt en nog een forum aangemaakt, om gewoon zelf een fotomeeting te organiseren. Er zijn sowieso heeeeel weinig fotomeetings die ook maar een beetje bij mijn woonplek in de buurt komen, dus dit zijn gewoon twee vliegen in een klap.

linkje:
[FM] Animo fotomeeting Noord-Limburg?

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:00

Waar woon je? Ik ben 3e jaars student aan de Fotovakschool en heb al ruime ervaring met het fotograferen van paarden. Ik wil eventueel wel een keer een datum afspreken met modellen en je een beetje assisteren?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 16:11

Noord Limburg. Ik heb me nu "ingeschreven" bij een fotomeeting en ik kan dan met een ervaren fotograaf meelopen waarschijnlijk. Maar ik hou je aanbod in mijn achterhoofd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:57

Als je daarnaast nog 's iemand zoekt om een dag bij mee te lopen....
Je mag best 'n keer een dag met mij mee gaan bij een opdracht ;)

Ik kan altijd assistentie gebruiken en zo'n dag is gezellig en leerzaam.