[FOTO]Dressuurpaarden door Monique Martens Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonetteFoto

[FOTO]Dressuurpaarden door Monique Martens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:13

Het is alweer even geleden, maar ik was nog niet in de gelegenheid geweest een topic te maken over de meeting waar ik op 30 augustus aanwezig was. Nu ik naar buiten kijk en het flink regent zou ik maar al te graag terug willen naar het mooie, maar erg warme weer die dag!

Er kwamen ontzettend knappe modellen voorbij, dus kijk en geniet!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)

Goof

Re: [FOTO]Dressuurpaarden door Monique Martens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:46

Ik mis eigenlijk in al je foto's scherpte. Jammer, want buiten dat heb je ze leuk vastgelegd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:33

Ik vind ze que compositie nog wat saai; zo recht uit het midden :) Probeer of je daarmee kunt variëren en durf ook originele standpunten in te nemen. Succes!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:11

Ik heb geen verstand van fotograferen...maar ik vindt ze prachtig en juist heel scherp.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:10

Ik vind ze heel leuk ook kwa compositie alleen mis ik ook de scherpte. Het is net of er een waas over zit.

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 15:20

Wat jammer dat jullie een soort 'waas' over de foto's zien want ze zijn toch echt scherp.. Misschien door de upload?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:59

NR 6 en 15, GEWELDIG :wow: :~

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 05:44

Ik vind het nette foto's en de ruiters zijn vast blij ermee maar als buitenstaander die niemand kent vind ik de foto's wat emotie en personality missen. Wat mij betreft zit je met foto 2 het meest in de richting. Ik hou van dressuurfotos die partnership, vriendschap, vreugde, elegantie uitstralen en voor mij persoonlijk zouden paard en ruiter hier perfect inwisselbaar zijn voor een ander koppel. Mijn advies zou zijn om de eigenheid van de combinatie proberen te belichten, is het rijden een elegante dans samen, is het juist indrukwekkend geweld?
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Nogmaals: Als het je eigen foto's zijn, ben je vast blij ze te ontvangen maar ik denk dat ze nog beter kunnen.

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 06:49

Urielle schreef:
Ik vind het nette foto's en de ruiters zijn vast blij ermee maar als buitenstaander die niemand kent vind ik de foto's wat emotie en personality missen. Wat mij betreft zit je met foto 2 het meest in de richting. Ik hou van dressuurfotos die partnership, vriendschap, vreugde, elegantie uitstralen en voor mij persoonlijk zouden paard en ruiter hier perfect inwisselbaar zijn voor een ander koppel. Mijn advies zou zijn om de eigenheid van de combinatie proberen te belichten, is het rijden een elegante dans samen, is het juist indrukwekkend geweld?
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Nogmaals: Als het je eigen foto's zijn, ben je vast blij ze te ontvangen maar ik denk dat ze nog beter kunnen.

Dank je! Daar kan ik echt iets mee. Ik ben daar ook naar opzoek maar vind dat behoorlijk lastig. Hoe maak je nou meer dan gewoon die standaard portret of rij foto..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:16

Ik ben geen fotograaf dus ik zeg maar wat als leek die hobbyfotos trekt: De positie van waaruit je foto's maakt? Foto 3 en 5 bijvoorbeeld, stralen voor mij power uit, ik denk dat dat benadrukt was door foto's van dichtbij en meer van onderuit te maken, dat de kijker opkijkt tegen de schimmel.
De bruine met bles zou meer op je af komen als je ze in een rechtere lijn van voren neemt en met een andere lens dichterbij haalt, het gevoel dat ze je twee sprongen later omver zal rijden, dat creert meer spanning en 'on the edge' gevoel.
De bruine van foto 11 is een paard wat meer elegantie uitstraalt voor mij. Ik denk dat dat sowieso een paard is wat je door het enorm fijngesneden hoofd goed kunt gebruiken voor macro's. Ook bij rijfotos zou ik bij deze combinatie de dans benadrukken door verrassende posities, deeluitsnijdingen (bijvoorbeeld de benen, een shot van de achterkant met de billen van het paard als laagste punt, de rijlaars plus de schouder van het paard schuin van achter, of juist het paard laten halthouden zodat je de hals met vlechtjes kunt nemen ongeveer vanaf handpositie schuin omhoog...) en als dat mogelijk was, door ze voor een andere achtergrond te zetten, bijvoorbeeld met een donkere bomenachtergrond het idee dat ze uit het woeste donkere woud komen dansen, bij een meer of zelfs alleen een sprongetje over een regenplas een waternimfen idee, bij een struik, bloeiende boom, herfstblaadjes of bloemenachtergrond idem. Niet om echt de fairytale kant op te gaan, maar om de dans van deze elegante combinatie wat meer dramatiek of speelsheid te geven.
Ik bedenk maar wat hoor.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:20

mooi gedaan!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:51

Hier nog een hobby fotograaf... Ik denk dag urielle goede tips geeft.
Ik wil nog 1 dingetje toevoegen: durf stukjes eraf te schieten. Bijvoorbeeld de voeten eraf, de schouder niet op een hoofdfoto etc. Een van de basisregels is natuurlijk dat dat slordige foto's geeft. Maar als je durft op plaatsen af te snijden, krijg je ook spannendere foto's.
Eventueel kun je oefenen door achteraf stukjes van je foto's af te knippen.
Voorbeeldje: bij foto 7 had voor mij geen achtergrond rechts naast het paard gehoeven. Eventueel wat van de schouder afknippen, had de foto spannender en sprekende gemaakt (mits op de juiste manier gedaan natuurlijk)

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 08:04

Ik heb zeker wat aan jullie tips Dank jullie wel! Wel denk ik dat het deels ook een kwestie van smaak ik. Zo heb ik er bij foto 7 bijvoorbeeld bewust voor gekozen om hem uit het midden te plaatsen en de achtergrond zo te houden. Ik zou dat ook zeker niet anders doen. Natuurlijk heb ik ook nog wel meerdere foto's die naar mijn idee wel meer de richting op gaan die jullie bedoelen. Ik zal er zo even een paar bij zoeken!

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 08:12

Zo nog even een greep van dezelfde shoot natuurlijk:
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:43

Grappig. Smaken verschillen dus over wat je mooiste foto's zijn. Deze foto's passen precies bij wat ik bedoel. Vind ze ook veel persoonlijker ogen. Mooi!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:22

Bij de laatste post is de 3de qua nabewerking niet helemaal lekker gegaan. Je ziet zwemen in de lucht en de B/W is niet netjes (te veel grijstinten :) ). Ik zou de onderwerpen wat minder centreren, durf wat creatiever te zijn met compositie's, ga eens door je knieeen, iets naar links, iets naar rechts. Snijd de foto eens wat meer uit, enzovoort :) Opzich zijn de foto's uit de OP wel redelijk scherp (al valt de 3de een beetje te betwijfelen qua scherpte). Wellicht kun je ze met exporteren even laten verscherpen voor het scherm of er een 'Unsharp Mask' overheen gooien zodat het iets sterker word :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:33

Van die laatste foto's gaat imo veel meer sfeer uit. :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:11

Mooie foto's maar inderdaad ik mis ook scherpte, ook in de laatste foto's behalve die van het knotje.

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 10:26

Thnx voor alle tips! :)