achtergrond transparant met lightroom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

isawessels00

achtergrond transparant met lightroom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 12:12

hey,

ik heb een paar dagen geleden lightroom gekregen en zou graag mijn logo willen plaatsen.
mijn logo is zwarte letters met een witte achtergrond en nu wil ik hem graag transparant zodat ik hem op mijn foto's kan plaatsen.

weet iemand hoe dit moet? heb het al geprobeerd met .PGN maar dat lukt niet.. (of ik doe het verkeerd)

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: achtergrond transparant met lightroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:23

Ik heb ook LR maar geen idee of dat daarin wel mogelijk is, ik doe het met Photofiltre...

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:00

Bellatrix schreef:
Ik heb ook LR maar geen idee of dat daarin wel mogelijk is, ik doe het met Photofiltre...

Dus eerst bewerken met lr en daarna het logo eropmet photofiltre?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:27

Oh, wacht, ik kan met LR wel mijn logo erop zetten in LR maar ik wil het logo de ene keer linksboven en de andere keer rechtsboven en dan moet ik dus nog steeds handmatig het logo wisselen dus dat doe ik alleen voor evenementen, die staan altijd op dezelfde plek.

Maar voor gewone shoots bewerk ik alles in LR en dan open ik ze nog een keer in PF en plak daar mijn logo erop.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:45

Bedoel je niet .png? Het meest gebruikte bestand op een plaatje in op te staan (jpg) ondersteunt transparant niet, png en gif doen dat wel.

Er zijn vast een heleboel manieren om dat te doen van paintshop-met-een-crack-erop tot gratis photoshop. Oudere versie maar wel helemaal legaal. En met wat gegoogle kan het vast ook online.