[FOTO] Foto's van 2015, tot nu.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

[FOTO] Foto's van 2015, tot nu.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:57

Hallo bokkers!

Ik wil toch graag weer een topic plaatsen van dit jaar, meestal doe ik dat pas in November, maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

Ik fotografeer nu ongeveer 1,5 jaar, met mijn Canon EOS 550D. Meestal met 35-185 mm lens.
Het fotograferen loopt nu netjes, krijg geregeld wat aanvraagjes en de mensen zijn ook tevreden. Enkel ben ik zelf niet 100% tevreden over de foto's. Puur en alleen omdat ik het gevoel heb dat ik er meer uit kan halen dan dat ik nu doe.

Qua nabewerken doe ik niet veel, ik heb een tijdje de sharpen-tool (high-pass) gebruikt omdat ik constant het idee had dat er ruis in mijn foto's zat. Deze tool maakte het echter heel nep en daar ben ik dus snel mee gestopt.

Ik zal een aantal foto's laten zien.

AfbeeldingIMG_1324 copy by sanneeerensfotografie

AfbeeldingIMG_5472 copy by sanneeerensfotografie,

https://www.flickr.com/photos/132404131 ... ed-public/

Afbeeldinglogo 3 by sanneeerensfotografie,

AfbeeldingIMG_3791 copy by sanneeerensfotografie

Afbeeldingrood by sanneeerensfotografie

AfbeeldingIMG_5226 copy by sanneeerensfotografie

AfbeeldingIMG_2380 copy by sanneeerensfotografie

AfbeeldingIMG_1477 copy by sanneeerensfotografie

AfbeeldingIMG_4957 copy by sanneeerensfotografie

Een momentje uit de periode van het High-pass effect.. de foto wordt duidelijk ook minder kwalitatief, vind ik..
Afbeelding107 by sanneeerensfotografie

Afbeelding10 by sanneeerensfotografie

En hier is dan ook duidelijk te zien dat het een wat bij elkaar gedrukt effect geeft..
AfbeeldingVerkleinde versie van een aantal foto's van SGW etten-leur! by sanneeerensfotografie

En even wat anders dan paarden!

AfbeeldingIMG_2108 by sanneeerensfotografie

AfbeeldingIMG_2094 by sanneeerensfotografie

AfbeeldingIMG_1595 by sanneeerensfotografie

Bedankt voor het kijken, tips zijn van harte welkom!!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 02-10-15 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 16:28

Niemand? ;(

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:51

Ja ik wil best wel wat zeggen over je foto's hoor :Y)
Het eerste wat me opvalt zijn de kleuren van je foto's, die zijn héél fel, net alsof je de kleuren 200% opgeschroefd hebt. Zoals het paard in foto 1 of 3 (linkjes niet meegeteld), het lijkt wel of die de kleur van een wortel hebben. Dat is denk ik niet jouw bedoeling. Waar heb je de witbalans op staan?
Wat me ook opvalt is dat je foto's mega scherp zijn. Scherp is goed hoor, maar ook nu weer, het is over de top. De scherpte spat je tegemoet van het scherm haha.
En dan scroll ik naar beneden en dan worden de foto's qua kleuren opeens heel flets (dus het tegenovergesteld van de felheid van je eerste foto's). Vooral bij de eerste bloemenfoto is de fletsheid heel goed te zien.
Dan als laatste de composities van de foto's, die is bij alle foto's heel standaard. Recht toe, recht aan, paardje of hondje in het midden, mooi laten kijken en klaar. Probeer daar eens mee te varieren! Paard niet in het midden, ga eens heel erg door je hurken, op de grond liggen, in een boom zitten (ik noem maar wat haha!) dan zul je zien dat je foto's opeens heel anders worden dan de standaard in-het-midden-foto's.
O en kijk goed naar wát je op de foto wilt, soms heb je juist te veel op de foto (zoals de eerste, die afgehakte benen doen het em niet echt, doe dan de hele benen erop of zoom nog meer in op het hoofd). Bij die foto eronder heb je de oren van het rechter paard er niet op, of de foto van de ruiter en het paard (de twee ingezoomden), die zijn voor mij té krap aan bepaalde kanten, links of rechts mist dan nog wat 'informatie' die ik graag had willen zien.

Zo dat waren de tips! Je maakt nette foto's, zeker als je bedenkt dat je nog niet zo lang fotografeert! Ga gewoon lekker door oefenen met de tips in je achterhoofd dan weet ik zeker dat de volgende foto's al gelijk een stuk beter worden :j