Waar bewaren jullie al je foto´s?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Waar bewaren jullie al je foto´s?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 13:11

Zoals de titel al aangeeft ben ik erg benieuwd waar iedereen zijn foto's bewaart. Laat je alle foto's op de computer staan (volgens mij onmogelijk, aangezien het er meestal heel veel zijn), zet je ze op een externe harde schijf of brand je ze op een cd/dvd? Of bewaren jullie ze nog ergens anders?

Ik heb nu dus teveel foto's op de computer staan waardoor die bijna vol is, maar alles alleen op een externe harde schijf zetten is niet verstandig begreep ik van iemand. (In het geval die kapot gaat)

Dus hoe doen jullie dat??

Eloya

Re: Waar bewaren jullie al je foto´s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:13

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:15

Dropbox, mn computer maar eigenlijk wil ik er nog een cloud oplossing bij :)
Mijnalbum.nl vind ik niet zo praktisch. Misschien onedrive

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:15

Ik heb ze op drie externe harde schijven staan van 2 TB. Één staat alles op? Op één staat alles reserve en die derde is voor als één vol is.

Alles wat ik laat drukken gaat in een fotoalbum. :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:18

Ik bewaar de meest recente foto's op mijn laptop (in totaal heb ik 750 GB ruimte die ik ongeveer voor de helft vol heb staan). Verder staat alles op harde schijven: 2 stuks die op 2 verschillende locaties liggen.

Overigens bewaar ik alleen een royale selectie van de foto's, dus niet 10x dezelfde foto en ook niet de slechte onscherpe foto's en zo.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:06

Ze staan op mijn PC en op een netwerkschijf (NAS).

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:49

Ik heb sinds deze week een 2x2tb NAS welke als raid1 geconfigureerd is waardoor ik automatisch een back up heb van alles wat ik wegschrijf.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:58

Sani schreef:
Ik heb sinds deze week een 2x2tb NAS welke als raid1 geconfigureerd is waardoor ik automatisch een back up heb van alles wat ik wegschrijf.

Dat is super! Mijn NAS draait ook in RAID. Ik heb er 2x 4TB in zitten en dus eigenlijk dan maar 4TB aan ruimte voor mijn foto's.

Als 1 van de schijven in mijn NAS crasht heb ik al mijn data nog op de 2e schijf van de NAS en natuurlijk op mijn PC. Maar als mijn huis affikt heb ik niets meer... := Dus het is ook goed om een extra kopie op geografisch andere lokatie te bewaren zoals bij je ouders/broer/zus/etc.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:31

Alle JPEG's, dus de bestanden die de klant ook heeft, bewaar ik op mijn pc en die pc maakt automatisch iedere dag (Apple Time Machine) een back-up naar een externe harde schijf. Alle RAW's bewaar ik op andere externe harde schijven, maar eigenlijk gebruik ik die bestanden nooit meer.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:34

Mijn foto's staan op mijn computer en als back-up op mijn externe harde schijf met 1 TB aan geheugen :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:27

Dankjewel allemaal, hier heb ik zeker wat aan! :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:40

Bij mijn staan mijn foto's op een externe schijf. Ik heb nog gene Back-up oplossing momenteel. Maar ik heb dan ook zo ongelofelijk veel data (los van de foto's).

Ik wil waarschijnlijk een crashplan account maken. Daarmee kun je onbeperkt data backuppen, inclusief data op externe schijven. Maar je kunt bijvoorbeeld ook laten backuppen naar andere computers. Hij bewaard ook meerdere versies van een document. Dus als je terug wilt naar een oudere versie dan kan dat gewoon. Kost 4 dollar per maand. Dat vind ik best betaalbaar.