[FOTO] Outdoor Brabant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMistyy

[FOTO] Outdoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:05

Afgelopen zondag ben ik naar outdoor brabant gegaan om daar foto's te maken. Ik ben pas sinds kort bezig met (serieus) fotograferen dus tips zijn zeer welkom. Zelf heb ik het idee dat ik af en toe per ongeluk een goede foto maak. Ik fotografeer met een Canon 550D en een 28-105mm lens.
Kwaliteit is achteruit gegaan door het uploaden.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
:wave:

Shiloh

Re: [FOTO] Outdoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 07:43

Leuke foto's! Ik vind ze over het algemeen wel een beetje grauwig/donker, nu zat overduidelijk het weer niet meer, maar je kunt de foto's wel oplichten met foto bewerkings programma's. Met name lightroom is hier super voor!

Ik zou voorlopig even focussen op je composities. Een onderwerp hoeft niet altijd centraal te staan, zeker een bewegend onderwerp niet. Dan kijkt het inderdaad heel fijn als je meer ruimte hebt aan de kant waar het onderwerp heen gaat. Maar zoals op de eerste twee foto's vind ik dat je links te krap zit en rechts veel te ruim. Wellicht lost dit effect al iets op als je de foto rechts wat bij zou kroppen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor foto 8, terwijl ik de foto met het witte paard en de ringsteker erg geslaagd vind!

Verder let op je horizon! Een groot deel van je foto's zijn heel erg scheef. Vaak zit er op een camera een horizon helper functie die je in het scherm en de zoeker een horizontale lijn geeft om op te richten.

Steffiee_

Re: [FOTO] Outdoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:26

Mooie foto's!
Ik heb verder geen tips, maar wilde vragen of je misschien wat meer foto's van de demoring heeft, een oud-klasgenootje van mij heeft een clinic van een dressuurtrainer gereden, haar naam was Kirsten vermeulen en haar paard heet Beau :)

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 12:08

Steffiee_ schreef:
Mooie foto's!
Ik heb verder geen tips, maar wilde vragen of je misschien wat meer foto's van de demoring heeft, een oud-klasgenootje van mij heeft een clinic van een dressuurtrainer gereden, haar naam was Kirsten vermeulen en haar paard heet Beau :)

Nee, helaas heb ik heb bijna alleen maar bij het mennen gekeken.