Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jikkeee schreef:Waar staat je diafragma op? Want wat ik persoonlijk als eerste oogopslag zie, is dat er weinig scherpte-diepte in zit. Of veel. Geen idee hoe het nou precies zit.
Het komt er op neer, met een klein diafragma getal (wat het diafragma groot open zet) krijg je een wazigere achtergrond. Ik denk dat je dat momenteel mist in je foto's.
Witbalans is dus niet helemaal lekker.
Heb je iets van PS of LR?
laughterline schreef:Wat me als eerste opviel toen ik je pagina opende is je profielfoto. Die zou ik echt veranderen naar je logo of een goede foto die je hebt gemaakt. Het is een ontzettende gele foto, en ik neem aan dat je geen gele huid hebtWitbalans is dus niet helemaal lekker.
Om eerlijk te zijn zie ik weinig sfeer. Je bent wel goed bezig met standpunten zoeken en bent er creatief in. Wat voor lens gebruik je? Lees al dat je diafragma op 5.6 staat. Dat is echt heel erg dicht voor portretten, vind ik.
Ik zou zeggen: probeer eens een lens uit met een vast brandpunt afstand. De goedkopere canon versie heb je al voor 100 euro dacht ik. Prima om zo mee te beginnen, ook wel de 'plastic fantastic' genoemd. 50mm 1.8 dacht ik. Gaat een wereld (vol sfeer) voor je open.
De studiofoto's die ik voorbij zie komen vind ik heel erg vlak. Plat licht gebruikt waardoor er geen diepte (in het gezicht) komt. Denk dat er qua nabewerking ook erg veel te winnen valtHeb je iets van PS of LR?
Als je vragen hebt kan dat ook altijd via pb! Ben overdag wel veel aan 't werk dus zal niet meteen kunnen reageren.