[FOTO] eerste serieuze poging paardenfotografie, graag tips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

[FOTO] eerste serieuze poging paardenfotografie, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 18:55

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst mee geweest naar een bokt fotomeeting zonder paard en met camera. Voor mij een hele leuke en leerzame middag.

Ik heb pas sinds een paar weken een spiegelreflexcamera (beginnersmodel canon EOS350D) en heb er tot nu toe ook alleen maar de standaard kitlens bij, maar voor nu is er genoeg om te leren en te experimenteren hiermee :D

Ik wil heel graag meer leren over paardenfotografie en daarom hoop ik hier tips te kunnen krijgen. Helaas kan ik nog geen storende elementen weg-bewerken omdat ik daar nog geen goed (en betaalbaar) programma voor heb gevonden :o

Dit zijn enkele van de foto's die ik heb gemaakt, ik heb ze even genummerd zodat je makkelijker op een bepaalde foto reageren kunt. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:25

Geen fotograaf...wel een grage kijker van foto's. Ik denk dat je veel kan leren van fotografen op de werkvloer en daarbij gaan beslissen wat je zelf leuk vind om te doen.
Alhoewel er misschien niets mankeert aan de foto's, om naar te kijken vind ik ze heel "gemaakt". Door ze gaan te bewerken, maak je dit nog erger. Deze foto's zijn leuk als je het paard kent. Maar wie is je doelgroep? Is het de bedoeling dat velen de foto mooi vinden, of moet het een plaatje worden aan de muur van de eigenaar. Want heus, dat maakt verschil! En "kunstzinnige" foto's zoals foto 7, kan je beter even mee wachten, totdat je de basis perfect kan.