[FOTO] oefenen met eerste spiegelreflex

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

[FOTO] oefenen met eerste spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 21:30

Sinds een week of 2 heb ik een (ouder model) spiegelreflexcamera, namelijk de Canon 350D (met kitlens). Heerlijk, eindelijk kan ik me uitleven met het maken van foto's! Natuurlijk heel veel oefenen en proberen en lezen op het internet, filmpjes kijken op youtube enzovoort.

Dit zijn een aantal foto's die ik tot nu toe heb gemaakt en ik hoor graag jullie mening/tips!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet specifiek met achtergronden bezig ben geweest, eerst maar eens proberen om de camera onder controle te krijgen en mijn onderwerpen goed in beeld krijgen:

paarden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bloemen en planten (close up):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bob de bromvlieg:
Afbeelding

luna1604

Re: [FOTO] oefenen met eerste spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:54

ziet er al goed uit! heb sinds deze week ook men allereerste spiegelreflexcamera (canon 1200d)
je planten en bloemenfotos zijn heel goed gelukt vind ik! foto 5 van de paarden en foto 2 van de planten vind ik de leukste <3 eigenlijk wel grappig, ik heb ook een topic geopend van mijn eerste fotos :') [FK] [FOTO] first photos with my first camera O:)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:10

Kan je fotoshoppen?

Ik zie nl dat bij de gele bloem (close up) linksonder een haartje zit, en ook de pony heeft wat haren in zijn gezicht. Even wegpoetsen zou al veel schelen vind ik.

Vind de foto van de neus (foto 5) en Bob wel goed gelukt :D
De eerste luciferplant is ook helemaal niet verkeerd. Vind het effect van een wazige achtergrond altijd leuk :j

Blijven oefenen!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 19:19

Bedankt! Oefenen blijf ik zeker doen, ik vind het geweldig leuk :D. Photoshop heb ik niet (erg duur), maar ik heb deze week Gimp gedownload, alleen ik begrijp er nog niet zo heel veel van. Nu je het zegt valt me het haartje aan de bloem ook op ja. Kan ik dit met vervagen weghalen of werkt dat anders?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 08:24

Aangezien ik nog 3 foto's mag plaatsen en ik weer aan het oefenen ben geweest, wil ik graag mijn topic even aanvullen met deze drie foto's en hoor ik graag tips natuurlijk :D

Ik ben nu iets bewuster met de achtergrond bezig geweest bij deze foto's. Het bewerken heb ik nog niet onder de knie geef ik toe.

De eerste is een nieuwe poging tot een paardenoog, nu met de lucht als achtergrond. Ik moest er erg voor uitkijken dat ik zelf niet te zien was in de weerspiegeling van het oog :D
Afbeelding

Toevallig kwam ik deze twee halfwasjes tegen op een hooiberg, dus snel de camera tevoorschijn getoverd. Ik vind de zwarte achtergrond wel mooi, maar het achterste katje zit een beetje in een vreemde positie helaas.
Afbeelding

Foto 3 is van mijn eerste probeersel om actie-spring foto's te maken op een concours. Ik had meteen te maken met een wit paard en tegenlicht van de zon, wat het best lastig maakte. Over deze foto ben ik eigenlijk wel goed te spreken, alleen zag ik later pas dat ik hem recht had moeten zetten (maar omdat ik er al tekst in had gezet lukte dit niet meer, dan kwamen de letters scheef te staan :') )
Afbeelding

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:44

ik vind het paardenoog echt goed gedaan! leuke positie! de springfoto is ook leuk ,alleen van iets dichterbij gemogen :j leuke start!