[FB] Picture of the week - Bewerkings editie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

[FB] Picture of the week - Bewerkings editie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 18:42

Eens peilen of hier animo voor is.

Sinds kort doe ik mee met het "Picture of the Week" project van Agossie om elke week een foto in te leveren. Een ontzettend leuk topic, met veel uitdagingen en veel dingen om van te leren.

Nu zou ik graag ook wat meer leren over foto bewerking en dan met name wat er allemaal mogelijk is met dezelfde foto.

Ik ben heel erg benieuwd hoe andere mensen dezelfde foto zouden bewerken of daar dan erg verschillende resultaten uit komen of niet. Daarom eens kijken of er animo is voor het volgende concept.

We maken een lijst met mensen die mee willen doen. Om de beurt, volgens de lijst, leveren we een eigen RAW foto aan iedereen op de lijst (1 foto per week dus en elke week iemand anders). Vervolgens krijgt iedereen een week de tijd om die foto te bewerken naar eigen inzicht. De resultaten posten we hier in het topic, waarna we elkaar feedback kunnen geven, maar ook te vragen hoe iemand iets gedaan heeft.

Het is natuurlijk het leukste als je probeert je eigen bewerking te doen, zonder dat je eerst naar de bewerking van de anderen kijkt.

Voor het aanleveren van de foto zouden we bijvoorbeeld kunnen afspreken dat ik ze verzamel, in een dropbox map zet en de link van het individuele bestand deel in het topic?

Eerst maar eens zien of er interesse is. Als dat er is, stel ik voor vanaf volgende week maandag te beginnen met week 34. Ik zal die foto aanleveren. Als je interesse hebt om mee te doen, zet je dan in de lijst met het opvolgende weeknummer. In die week kun jij dan de foto aanleveren.

Citaat:
Lijst:

Week 34: Shiloh

Suuszels

Re: [FB] Picture of the week - Bewerkings editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:53

Klinkt leuk! Maar als ik het goed begrijp post 1 iemand een foto en bewerkt de rest hem?
Volgens mij is er ook een centraal bewerkingstopic waarin zoiets gebeurd..

Ik wil op zich wel mee doen maar weet niet of het mij lukt om hier wekelijks aan deel te nemen..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:55

Er is toch al zo'n topic?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:03

Oooch, wat suf, heb dat hele topic nooit gezien.

Jammer dat het tempo daar niet zo bijzonder hoog lijkt te liggen :( . 2 foto's sinds mei.

Hmmm, blijkbaar niet zo veel animo voor dan... jammer.

Fearn

Re: [FB] Picture of the week - Bewerkings editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:08

Ik vond dat wel een erg leuk topic, jammer idd dat het nogal dood is. Wat mij betreft mag iemand wel een nieuwe raw foto in dat topic plaatsen :P