Het leek mij een leuk idee om een topic te maken waarin je mijn vooruitgang door de tijd heen kunt zien.
Ik heb mijn camera ( Canon 1000D ) misschien al wel 4 jaar, maar pas een jaar echt serieus gaan fotograferen. Voor die tijd was het vooral een beetje huis en tuin foto's. Toen op een dag besloot ik mijn fotografie een naam te gaan geven, namelijk IH's fotografie. (Isabelle Hoekstra's fotografie). En vervolgens ben ik met wat vriendinnen fotoshoots gaan doen. Gewoon nog met kitlensje, niets bijzonders. Maar de fotografie liep niet echt geweldig en ik heb daarna mijn camera een lange tijd weer laten verstoffen. Tot ik eens mijn 50mm lens heb aangeschaft en toen begon het echt serieuzer te worden. Deze lens vond ik heerlijk om plaatjes mee te schieten en zo ben ik ook al gauw meer fotoshoots gaan doen!
Inmiddels zit er ook een 55-250mm in mijn cameratas en mijn website + facebookpagina zijn al een stuk professioneler en beter bezocht. Het loopt nu echt goed met mijn fotografie, en elke keer dat ik weer de leuke reacties hoor van mensen, geeft het mij nog meer motivatie om mooie foto's te maken! Hier zet ik alles even op een rij, veel kijkplezier!
De linkjes zijn overigens ook de moeite waard, ook om een goed beeld te krijgen!
1. Dit was letterlijk van m'n eerste fotoshoot ooit (ik denk zo'n 3 jaar terug)

2. Klik
3. Klik
Toen ging ik daarna nog wat vriendinnen op de foto zetten..
4.

5. Klik
6. Klik
7. Klik
8. En uiteraard werden er paarden op de foto gezet.. (vond dit toen al prachtige foto's..
) 
9. Klik
10. Klik
11. Toen ging Carmen (sodeletuut @bokt) een keer met haar paard op de foto, in thema.

12. Klik
13. Klik
14. En ik begon een beetje met honden en katten fotograferen.

15. Klik
16. Klik
17. En whoehoe, toen was mijn 50mm binnen!

18. Klik
19. Klik
20. Klik
21. Al gauw had ik mijn eerste (zelf georganiseerde) fotomeeting!

22. Klik
23. Klik
24. En ik had mijn eerste officiele shoot met mensen. Zelf een thema bedacht, locatie geregeld en een model uit Taiwan!

25. Klik
26. Klik
27. En ook een volgende meeting volgde..

28. Klik
29. Klik
30. Toen had ik mijn tweede zelf georganiseerde fotomeeting, dit keer met honden

31. Klik
32. Klik
33. Tussendoor nog zonsondergangsfoto's gemaakt:

34. Klik
35. En verder nog wat recente foto's! Onderstaand Nayomie @bokt

36. Klik
37. Klik
38. Mijn vriendin met haar labrador

39. Klik
40. Klik
41. De paardjes van Carmen

42.Klik
43. Klik
44. En mijn laatste shoot van gisteren, een paar meisjes met hun hondjes

45. Klik
46. Klik
Ik ben al erg blij met wat ik tot nu toe bereikt heb en hoop mij steeds meer te verbeteren. Ik weet nog niet precies waar ik me op wil gaan richten, ik vind zowel dieren als mensen erg leuk
Qua bewerking probeer ik nog erg mijn eigen stijl te vinden, maar dat lukt al redelijk 
Nou, ik hoop dat alle linkjes het doen en dat jullie ook de vooruitgang kunnen zien! Bedankt als je alles hebt bekeken! Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden.
Om meer van mijn foto's/shoots te zien kun je ook op mijn flickr kijken!
Tot ziens, en wellicht zie ik jou nog eens voor mijn lens of staan we samen te fotograferen!