welke camera?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

demy1911

welke camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 17:57

Hoi,
(Ik weet niet of dit topic goed staat, anders verander het maar)
Ik houd ervan om allerlei foto's te maken, maar als je foto's maakt met je mobiel zijn ze niet zo mooi en scherp. Dus wil ik graag een nikon camera kopen. Waarmee je duidelijke, scherpe en mooie foto's mee kunt maken. Maar omdat ik nog maar net begin met foto's maken wil ik niet meteen de allerduurste, maar gewoon eentje als begin camera (om te oefenen, maar wel om ook mooie foto's mee te maken). Heeft iemand hier tips of info over welke camers daar goed voor is, zodat ik een beetje kan kijken welke camera ik wil.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:14

Wil je niet doorsparen voor een spiegelreflex? :)

En anders; Waarom perse een Nikon? En wat wil je max. uitgeven?

demy1911

Re: welke camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 18:41

Het hoeft nier perse een nikon te zijn, maar dacht dat dat een van de goede merken is. En wat is ongeveer de prijs van een spiegelreflex? En welke bedoel je?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:44

Wil je écht leren fotograferen, dwz alles zelf instellen qua sluitertijd, ISO, diafragma etc? Of wil je gewoon mooie foto's maken op auto-stand? In dat eerste geval kan je inderdaad doorsparen voor een spiegelreflex om door te groeien. In het tweede geval is de aankoop van een spiegelreflex het niet waard, en kan je beter een degelijke compact of systeemcamera aankopen. Qua kwaliteit zijn die even goed of vaak zelfs beter dan menig spiegelreflex op AUTO-stand :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:46

Er zijn zo veel goede merken :P Ik heb zelf een Canon eos 1100d, dat is dan zegmaar een instapmodel in de spiegelreflexen,net als de 1200d. Die is nieuw ongeveer 300 euro, de 1200d iets van 400 dacht ik.

Met een Nikon heb je ook wel instapmodellen maar ik weet zo niet welke dat zijn.

Natuurlijk kun je ook kiezen om eerst voor iets anders te gaan, dat deed ik ook, maar ik was daar toch al vrij snel op uitgekeken :) Maar zoals hierboven, dat ligt eraan of je ook echt met verschillende instellingen wil gaan werken. Vandaar dat ik als ik jou was meteen voor een spiegelreflex zou gaan.

[FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 18:48

Bedankt voor de tips!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:53