Transcend sd kaartjes met wifi?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Transcend sd kaartjes met wifi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:52

Even een vraagje aan de mede bokkers die fotograferen.

Zijn er onder ons mensen die ervaring hebben met de wifi sd kaartjes van Transcend?

Ben al lang op zoek naar zo iets, maar nu ik op de kaartjes van transcend ben gevallen vind ik ze geweldig.
Heb al eens zitten kijken naar Eyefi maar hiervan vond ik een groot nadeel dat je (voor zo ver ik begreep) de foto's niet eerst in kon zien voor je ze naar je smartphone download maar gelijk alles van je kaartje moet downloaden.

Nu zag ik dat dit bij transcend niet zo is.
Maar nu heb ik de vraag of iemand hier misschien ervaring heeft met dit kaartje en hoe deze ervaringen zijn?
Daarnaast wil ik graag weten of je foto's verkleind worden in resolutie als je ze download naar je smartphone of dat de resolutie gelijk blijft aan de orginele resolutie.

En is er iemand die weet of deze kaartjes werken met een compact flash naar SD converter? Mijn camera kan namelijk alleen maar CF in.

Iemand die mij hier misschien meer over kan vertellen?

Bagheera_206

Re: Transcend sd kaartjes met wifi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:15

Geeeen idee hoe dit werkt. Ik heb alleen maar EyeFi. := Ik schrijf dan RAW weg naar CF en schrijf ik verkleinde JPG's weg naar dat SD kaartje en die laat ik dan direct zien op iPad/laptop/mobiel of hang TV aan iPad. In mijn body kan ik dan de EyeFi functie aan/uit zetten als er een EyeFi kaartje in mijn body zit. Ik gebruik het vooral bij studiofotografie. Altijd handig om zo snel je foto's te zien en feedback op het model te geven.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:33

Oke jammer! Haha misschien iemand anders die het weet? Heb al diverse winkels gebeld maar niemand durft te vertellen of het met een converter werkt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:39

Voor sommige bodies bestaat er ook een wifi BG. Misschien is dat een alternatief. Wel een dure oplossing. :=

Wat wil je eigenlijk precies en waar doen?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:46

Voor mijn body (40D) is er idd ook zo een BG, maar dat vind ik een dure oplossing zeker aangezien ik 2 body's heb.

Voornamelijk gaat het om snel via mobiel grote en goede foto's door te kunnen sturen direct vanaf lokatie naar media en persbureau's.