[FOTO] Home Made Photography wordt Lagerweij Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

[FOTO] Home Made Photography wordt Lagerweij Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 16:34

Of eigenlijk moet ik zeggen "Hoe ik van klein meisje met een wegwerpcameraatje veranderde in een vrouw met een spiegelreflexcamera" :D

Ik kan niet anders herinneren dan dat ik dol ben geweest op alle dieren (met maximaal 4 poten), een andere herinnering is dat ik heel veel met een camera rondliep. In de tuin, op vakantie, in de auto, in huis... tot vervelends toe als ik mn ouders moet geloven. :') Maar he... ik had zo mijn lucky shots, naast de "dat kleine stipje op de foto is een paard in de wei op vakantie" foto's.

Dit is denk ik één van mijn eerste "lucky shots", in de achtertuin van onze eigen kanaries.

Afbeelding

En dat met een ouderwets wegwerpcameraatje! (ik was toen een jaar of 8 denk ik... dus 1993)

Ach goed ik groeide op en er kwamen camera's met rolletjes en toen volgde een periode dat ik geen camera aanraakte en al helemaal niet op de foto wilde... iets met puberteit of zoiets.. :D

Aan het einde van die tijd kocht ik een digitale camera, wauw wat een legoblok was dat. Maar he ik was tevreden, want je kon direct je foto's zien op het schermpje :wow: Die ging al gauw kapot en ik wilde een nieuwe. Na wat sparen kwam die er ook en die heb ik letterlijk versleten, helaas staan die foto's allemaal op een oude computer dus hier geen voorbeelden van. Toen kwam er een iets betere camera en toen ik genoeg geld gespaard had kocht ik dan zo'n magische alles kunnende digitale spiegelreflex...

Nah dat alles kunnende was niet helemaal waar bleek al snel, al lag dat meer aan mij dan aan de camera :') Snapte niet veel van het ding en HE lukte maar was meer geluk dan wijsheid.

http://i62.tinypic.com/6y3804.jpg

Gelukkig kwam daar de redding in de vorm van een fotomeeting voor beginnende (lees: niks snappende) fotografen. Thanks god voor Muurp en Richard _/-\o_ anders had ik er nu nog niks van gesnapt denk ik 8)7
Als heuse fotograaf wil je wel een naam dus hopsa daar was ie dan "by Brigitta" (en ik hoor jullie denken "Anoli = Ilona toch?" Ja klopt Brigitta is mn tweede naam). Gossie was moet ik er nu om lachen als ik naar die foto's kijk, en stiekem best een beetje trots want het was mijn eerste kleine stapje in de "serieuze" wereld van fotografie.

Afbeelding
Dit was trouwens eind 2012

Afijn, het moest allemaal even zakken en de eerst volgende meeting was april 2013. Een hondenmeeting en daar had ik de ballen verstand van, maar het leek mij leuk en ik ging er gewoon voor. Was alleen nog niet zo goed op de hoogte van de minder charmante houdingen van een hond :')
http://i57.tinypic.com/2pysy1k.jpg
http://i59.tinypic.com/348lijc.jpg
Afbeelding
Sorry Muurp, ondertussen heb ik mooiere foto's van Jente :o
Dat was ook het moment dat ik van naam veranderde. Zat een heel verhaal/idee achter de keuze voor die naam dus zomaar uit de lucht gegrepen was ie niet.

2013 was het jaar van de fotomeetings en vol plezier heb ik mij hier in gestort. Kootwijkerzand, Hulshorst, Beekbergen, en nogmaals Kootwijkerzand.

Afbeelding

http://i59.tinypic.com/149np4w.jpg
http://i60.tinypic.com/vq1qtu.jpg
http://i60.tinypic.com/2ew1k4l.jpg

Maar het is ook elk jaar weer pret op de CAI in Beekbergen. Voordeel als je dichtbij woont en dus makkelijk met de fiets er heen kan.

Afbeelding

In de herfst van 2013 ook nog een lieve hond van een kennis op de foto gezet en ging ik naar het strand en probeerde de vuurtoren te fotograferen.

http://i59.tinypic.com/29eq6wp.jpg

Afbeelding

Toen brak 2014 aan en kwam er weinig op mn pad. Ik heb een shetlander van een vriendin gefotografeerd op het strand, ben naar een wedstrijd geweest van Working Equitation en ging naar twee Bokkers om hun paarden op de foto te zetten. Oh en niet te vergeten een fantastische kerstkaart gemaakt voor een vriendin. Man man man wat heb ik in mn broek gepiest van het lachen die dag _O-

Afbeelding
[ITP] Scottish finest, proudest and smallest

http://i61.tinypic.com/2z6fats.jpg

Afbeelding

[ITP] Winterse nachtmerrie voor Norvid en BamBam (voor de prachtige kerstkaart)

De studie was te druk om meer te kunnen doen en jammer genoeg lag het dus allemaal stil dat jaar.
Maar... op de valreep van 2014 werd ik wakker van een appje "Heb je zin om sneeuwfoto's te komen maken?" Ik ben dol op sneeuw en vloog uit bed, rukte de gordijnen open en.... niks... :') Bleek dat er bij mij niks was gevallen, maar hemelsbreed 10 km verderop een dik pak en het sneeuwde nog steeds. Dus hup warme kleding aan, camera mee en op naar Muurp om daar hond Jente en paard Peter te fotograferen.

Afbeelding

Afbeelding

zo ver dus 2014 en 3 dagen later was het 2015. Een jaar waarin ik tot nu toe meer heb gefotografeerd en er ook echt zin in heb. Ik ben in januari bij een Bokker geweest voor haar paarden en honden, in maart bij een Bokker om haar paard te fotograferen, in april had ik een eigen fotomeeting voor honden, ben ik naar de dierentuin geweest en ging ik naar een paardenfotomeeting. En als laatste heb ik een heel klein lief en schattig meisje gefotografeerd (op 4 beentjes en met een heel zacht vachtje wel te verstaan)

Afbeelding

Afbeelding
R_emkee @ [ITP] Delii Sunshine *Fotoshoot* Home Made Photography

http://i61.tinypic.com/30v0j8p.jpg

Afbeelding

Afbeelding
http://i58.tinypic.com/107mb2v.jpg

Afbeelding

http://i62.tinypic.com/zmeepw.jpg

Maar zoals jullie ook zien een jaar waarin ik veranderde van naam. Ik twijfelde al een tijd, de naam paste mij niet meer en het oorspronkelijke idee waardoor ik die naam had gekozen deed ik niet meer. Ik wilde ook terug naar een Nederlandse naam en daarom heb ik gekozen voor Lagerweij Fotografie. Lekker Nederlands, lekker vertrouwd (tenslotte mn eigen achternaam). Het voelt goed om deze naam uit te spreken :j

Na die eerste spiegelreflex heb ik geen nieuwe camera meer gekocht, niet dat ik niet wilde hoor maar met een studie en geen bijbaan wordt het wel een beetje moeilijk sparen. Voor alsnog heb ik dus nog steeds mijn eerste spiegelreflex, maar die nieuwe staat wel bovenaan op mn verlanglijstje en wordt het eerst (of nou ja na die zomerse vakantie dan) wat ik koop als ik over een paar maanden klaar ben met mn studie :D
Laatst bijgewerkt door Meloen op 05-05-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag aangepast

Alja

Re: Hoe Home Made Photography veranderde in Lagerweij Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:41

wow die foto van die tijger :)

denk ook de laatste hond te herkennen :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:44

Mooi overzicht zo en je ziet de vooruitgang in je foto's.

En niet te vergeten de prachtige foto van Stella met haar kanarie (één van mn favorieten) en de vuurtoren. Hele gesprekken hebben we over dat ding gehad _O-

En natuurlijk mijn eigen knappe pony's <3
Ben al aan het verzinnen wat voor kerstkaart we dit jaar gaan maken.

:D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 16:49

Alja schreef:
wow die foto van die tijger :)

denk ook de laatste hond te herkennen :D

Dank je wel!

De hond op de laatste foto hoort bij het vospaard bij de dennenbomen een paar foto's eronder. Ze zijn van Bokker Toushie :)

Onali schreef:
Mooi overzicht zo en je ziet de vooruitgang in je foto's.

En niet te vergeten de prachtige foto van Stella met haar kanarie (één van mn favorieten) en de vuurtoren. Hele gesprekken hebben we over dat ding gehad _O-

En natuurlijk mijn eigen knappe pony's <3
Ben al aan het verzinnen wat voor kerstkaart we dit jaar gaan maken.

:D

Dank je :)
Ja die vuurtoren :') Nooit geweten dat zoiets zulke discussies kan geven. En ik houd mn hart vast voor je nieuwe idee voor dit jaar voor de kerstkaart :wow:

Lous

Re: Hoe Home Made Photography veranderde in Lagerweij Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:21

ITP --> FK

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:43

Mannnn die border collie foto :~ en de anderen :~ Ik moet toch nog wat oefenen vind ik als ik deze zie.

Alleen stoort je nieuwe logo me best een beetje als ik dat mag zeggen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 18:47

chimello schreef:
Mannnn die border collie foto :~ en de anderen :~ Ik moet toch nog wat oefenen vind ik als ik deze zie.

Alleen stoort je nieuwe logo me best een beetje als ik dat mag zeggen.

Haha ja hoor dat mag je rustig zeggen. Ieder zn mening toch? :j

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:19

Wat super leuk zo'n overzicht! en wat een vooruitgang zeg!! Bij elke foto wordt het beter! ..Jaloers! haha *D

...laat mij nog typisch zo'n gevalletje zijn van ;'' meer geluk als wijsheid'' :')

7ofhearts

Re: [FOTO] Home Made Photography wordt Lagerweij Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:31

Mooie foto's hoor, maar die tijger was inderdaad een geluk momentje.....práchtig!!

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:37

Die van die tijger :oo Wauw!
Je bent goed gevorderd!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:48

RaafSmits schreef:
Mooie foto's hoor, maar die tijger was inderdaad een geluk momentje.....práchtig!!

Eigenlijk niet echt, ik was in de dierentuin al aanwezig direct bij openingstijd en ik weet bij Burgers'Zoo dat als je de tijgers wil fotograferen je dat in de ochtend moet doen als er bijna geen bezoekers zijn.

Dus direct daarheen gelopen en blijkbaar was ze niet goed gehumeurd want ze liep constant grommend langs mij heen. Dit heeft ze zeker een half uur gedaan (vast rondje lopen en aan het einde van het rondje kwam ze in rechte lijn op mij af en begon ze te grommen). Dus ja geluk dat ze chagie was, maar een lucky shot is het niet, ik heb een stuk of 6 foto's hiervan. Daarna ben ik doorgelopen naar andere dieren. (en vervolgens na een paar uur gillend naar huis gegaan omdat ze 15 bussen vol schoolreisjes opengetrokken hadden :') )

@Valentijn: Dank je wel :) :j

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:33

Heel leuk verhaal om te lezen! Wat een vooruitgang heb je geboekt haha :+ Nee, serieus.. heel mooi!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:47

mooie foto's, de tijger is mijn favoriet

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:15

Leuke foto's zeg! Wat ben je goed geworden :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 18:44

Bedankt allemaal! :j

De tijgerfoto ben ik zelf ook heel blij mee :j