[FOTO] For the first time

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

[FOTO] For the first time

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 12:45

Hey iedereen,

Ik heb ooit in de fotografieles, module portret, met studio materiaal gewerkt. Nu ik heb zelf geen eigen studio, maar wel enkele reportageflitsers. Daarom ben ik voor de eerste maal op een aangevraagde fotoshoot 'out of my comfort zone' gegaan! En omdat ik dit jaar de module portfolio volg (zodat ik mijn diploma professionele fotograaf in ontvangst kan nemen), heb ik ook een onderwerp/eindwerk gekozen waarbij ik helemaal 'out of my comfort zone' zou treden! Dus bij deze de 1ste keer dat ik foto's heb gemaakt van een puppy in een geïmproviseerde studio met reportageflitsers (in een kapsalon :p ) en heb ik de eerste proefbeelden gemaakt voor mijn portfolio eindwerk.
Omdat dit de eerste keren is, wil ik dit delen met jullie en zijn alle tips en tricks zeker welkom!!!

Ik zal eerst beginnen met de foto's van de puppy. 3 uren werk, maar toch enkele leuke beelden kunnen maken!
(foto's zijn verkleind door flickr (naverscherpt), had ze blijkbaar iets te groot ge-upload voor op bokt te plaatsen)
Bij deze foto's heb ik met 1 flitser gewerkt (met paraplu) en met een reflectiescherm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de teddybeer die ik mee had, moest er gewoon aan geloven ...
Afbeelding

En dan juist nog een foto die ik buiten heb gemaakt met deze puppy en mijn teddybeer ;-)
Afbeelding

Dan nu de eerste proefbeelden voor mijn eindwerk portfolio.
Ik heb in een binnenpiste gewerkt met 2 reportageflitsers (op statief en 1 met paraplu en tegenlicht zonder paraplu)
Om dit werk af te hebben, is nog veeeeeeel vordering nodig, maar het zijn dan ook nog maar de eerste testbeelden die ik gemaakt heb

Afbeelding

ik moest iets verder van de muur opgesteld staan, want ik zou eigenlijk zwarte achtergronden willen hebben, al vind ik de foto hierboven met grijze achtergrond wel ook iets hebben
Afbeelding

Deze foto staat nog schuin, die zou dus recht moeten gezet worden
Afbeelding

Dezelfde foto als hierboven, maar vanuit een ander perspectief en kadrering
Afbeelding

Voor de volgende beelden heb ik maar met 1 flitser gewerkt
Afbeelding

Afbeelding

Dit was een toevallige foto en vond die wel wat hebben, alleen weet ik niet of ik daar ook effectief iets mee ga doen ... en wat ik er dan mee zou doen ...
Afbeelding

Er waren ook steiger foto's, maar deze waren try-outs voor compositie en zijn dus helemaal nog niet goed kwa belichting, dus die zullen pas voor later zijn!

Anoniem

Re: [FOTO] For the first time

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:48

Ik vind de puppyfoto's heel mooi, maar de paardenfoto's echt veel te donker. Ik mot heel goed kijken waar ik naar kijk. Zou die dus een stukje lichter maken.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 12:49

bedoeling was om ze heel donker te hebben, alleen heb ik ze nog maar enkel op mijn pc gezien, en het initieel idee was silhouette, maar met een minimale detaillering in het paard, ik heb al meer detaillering gedaan dan de bedoeling was :) omdat het uiteindelijk geen zwarte vlakken zouden zijn ...

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:53

Ik vind je paardenfoto's echt onwijs gaaf, echt iets wat ik zelf ook nog graag zou willen doen. Dus mocht je ooit een cursusje daar in geven *hint hint*
Je puppy foto's zijn erg leuk, kijken heel fijn weg en hebben een fijne sfeer om in te kijken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:22

Joolien schreef:
Ik vind de puppyfoto's heel mooi, maar de paardenfoto's echt veel te donker. Ik mot heel goed kijken waar ik naar kijk. Zou die dus een stukje lichter maken.

Hier hetzelfde :)

Vooral de buiten foto van de puppy vind ik erg mooi. De studiofoto's pakken me niet zo.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 06:54

Jikkeee schreef:
Ik vind je paardenfoto's echt onwijs gaaf, echt iets wat ik zelf ook nog graag zou willen doen. Dus mocht je ooit een cursusje daar in geven *hint hint*
Je puppy foto's zijn erg leuk, kijken heel fijn weg en hebben een fijne sfeer om in te kijken

Dank je en ik zal het onthouden de hint :p

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 06:57

Wilawander schreef:
Joolien schreef:

Hier hetzelfde :)

Vooral de buiten foto van de puppy vind ik erg mooi. De studiofoto's pakken me niet zo.

Voor andere studio foto's staan er hier nog een hele reeks :)

https://flickr.com/photos/113653676@N07/sets/72157651361293619

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:46

De studio foto's zijn bij mij niet te donker :) (Mijn scherm is gekalibreerd)
Ik vind de foto van de puppy en teddybeer buiten het mooist.

Bij de 2e van je studio foto lijk ik een 'rand' te zien lopen. Ik denk de overgang tussen muur en grond oid?

Ik vind ze wel erg geslaagd en gaaf! Vraag me gelijk af hoe je je lampen hebt neergezet haha :D

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:35

@hamsterfan: dank je!
Ja daar kan je de overgang zien van muur en grond, daarom dat ik de volgende keer mij anders ga potisioneren, ipv naar de lange zijde fotograferen, ga ik richting korte zijde fotograferen zodat we verder van de muur kunnen staan

Ik heb gewerkt met een flitser als tegenlicht (laag geplaatst als het onderwerp laag zat, hoger plaatsen als het onderwerp hoog staat, enkel voor de steigerfoto's moet ik iets vinden dat ik de flitsers nog hoger kan plaatsen zodat ik meer licht bovenaan heb en veeel minder onderaan)
En dan een flitser vooraan die zeer zacht staat met paraplu voor wat detaillering in het paard te zien :)
Ik ga allesinds de volgende keer een foto maken van de opstelling om dit ook in mijn logboek te plaatsen voor mijn portfolio :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:42

Ik vind de paardenfoto's ook niet te donker, zeker de 2e en 3e (als die recht zou staan) vind ik erg mooi. Dat ze donker zijn geeft net een fijne sfeer vind ik.

Puppy foto's vind ik ook heel fijn om naar te kijken, vooral de eerste en 2e. Daar gaat je oog direct naar de puppy.

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:42

Paardenfoto's zijn absoluut niet te donker hoor naar mijn smaak, de 2e van de paardenfoto is echt een uitvergroting waard. Wat een topplaat! :))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:51

Wauw..... *kwijlt ervan* wat een prachtige foto's!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:04

Wat een prachtige foto's! Ook ik vind de paarden foto's überhaupt niet te donker.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 15:26

JNSW schreef:
Paardenfoto's zijn absoluut niet te donker hoor naar mijn smaak, de 2e van de paardenfoto is echt een uitvergroting waard. Wat een topplaat! :))

hihi, als mijn opdracht af is, zullen de definitieve beelden in het groot geprint worden om tentoon te stellen :)
alleen weet ik nog niet hoe ik ze dan ga laten afdrukken, want wil ook geen fortuin kwijt spijlen :')
wss wordt een reeks van 3 of 5 foto's
en dan nog de keuze of ik ze op papier laat drukken of op dibond om ten toon te stellen :)
is natuurlijk een heel groot verschil in prijs en dan moet ik nog bedenken welke grootte ik ga nemen :+

dank je allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:12

Ik heb ze gisteren op ander beeld gezien en dan zijn ze idd niet te donker. Ligt dus aan mijn beeldscherm ;)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:18

Wat een mooie fotos zeg!! De puppy wauw wat scherp en leuk!

En de paarden fotos geven een hele mooie sfeer weer!