Ik heb ooit in de fotografieles, module portret, met studio materiaal gewerkt. Nu ik heb zelf geen eigen studio, maar wel enkele reportageflitsers. Daarom ben ik voor de eerste maal op een aangevraagde fotoshoot 'out of my comfort zone' gegaan! En omdat ik dit jaar de module portfolio volg (zodat ik mijn diploma professionele fotograaf in ontvangst kan nemen), heb ik ook een onderwerp/eindwerk gekozen waarbij ik helemaal 'out of my comfort zone' zou treden! Dus bij deze de 1ste keer dat ik foto's heb gemaakt van een puppy in een geïmproviseerde studio met reportageflitsers (in een kapsalon :p ) en heb ik de eerste proefbeelden gemaakt voor mijn portfolio eindwerk.
Omdat dit de eerste keren is, wil ik dit delen met jullie en zijn alle tips en tricks zeker welkom!!!
Ik zal eerst beginnen met de foto's van de puppy. 3 uren werk, maar toch enkele leuke beelden kunnen maken!
(foto's zijn verkleind door flickr (naverscherpt), had ze blijkbaar iets te groot ge-upload voor op bokt te plaatsen)
Bij deze foto's heb ik met 1 flitser gewerkt (met paraplu) en met een reflectiescherm

de teddybeer die ik mee had, moest er gewoon aan geloven ...

En dan juist nog een foto die ik buiten heb gemaakt met deze puppy en mijn teddybeer

Dan nu de eerste proefbeelden voor mijn eindwerk portfolio.
Ik heb in een binnenpiste gewerkt met 2 reportageflitsers (op statief en 1 met paraplu en tegenlicht zonder paraplu)
Om dit werk af te hebben, is nog veeeeeeel vordering nodig, maar het zijn dan ook nog maar de eerste testbeelden die ik gemaakt heb

ik moest iets verder van de muur opgesteld staan, want ik zou eigenlijk zwarte achtergronden willen hebben, al vind ik de foto hierboven met grijze achtergrond wel ook iets hebben

Deze foto staat nog schuin, die zou dus recht moeten gezet worden

Dezelfde foto als hierboven, maar vanuit een ander perspectief en kadrering

Voor de volgende beelden heb ik maar met 1 flitser gewerkt

Dit was een toevallige foto en vond die wel wat hebben, alleen weet ik niet of ik daar ook effectief iets mee ga doen ... en wat ik er dan mee zou doen ...

Er waren ook steiger foto's, maar deze waren try-outs voor compositie en zijn dus helemaal nog niet goed kwa belichting, dus die zullen pas voor later zijn!
omdat het uiteindelijk geen zwarte vlakken zouden zijn ...