Ik wil graag twee foto's printen op iets van plexiglas of (alu-)dibond. Na wat speurwerk op het web zie ik - als noob - de bomen door het bos niet meer.
Wat is nou eigenlijk het verschil?
Aluminium-dibond vind ik er erg mooi uit zien. Plexiglas kan ik weinig goede voorbeelden van vinden.
Dan vind ik vervolgens ook nog dibond met acryl...
Ik vind het belangrijk dat de kleuren van de foto's mooi helder blijven. De afdrukken moeten een glans afwerking hebben, dus wat spiegel/reflectie is niet erg. Ik wil graag niet al te dunne platen, die gewoon plat en onzichtbaar aan de muur bevestigd kunnen worden. Dus niet met afstandhouders of gekke dopjes. En dan nog zoiets: dit allemaal aan een gipsen muur. Is zoiets erg zwaar?
Ze komen aan de muur waar een raam links van zit, waar na de middag de zon op staat. Het is dus belangrijk dat de kleuren wel mooi blijven.
Dan... Money. Ik moet, zeg maar, even wennen aan het prijskaartje. Ik geloof dat ik het voor 1 print nog wel leuk vind, maar met nummer 2 erbij zal een flinke investering worden. Formaten ben ik nog niet zeker over.
Op Profotonet kun je bijvoorbeeld kiezen tussen ongepolijst acryl, 3 mm acryl met dibond en 10 mm acryl met dibond. Als ik kijk naar 30x50/40x50 vind ik het verschil zo groot.
Wat zijn de do's and don'ts?
Zijn er mensen die misschien sites kunnen aanraden, zie een leuke prijs-kwaliteit verhouding hebben?