[FOTO] Oefenen met de honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

[FOTO] Oefenen met de honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:42

Ik heb al wel een tijdje een spiegelreflex, maar om nu te zeggen dat ik er erg handig in ben? :n Bij de 1e 3 lijkt het alsof ik iets teveel doorgeschoten ben met verscherpen. :o Ik vind sowieso de zwarte hond heel lastig om netjes op de foto te krijgen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:13

Je bent al goed onderweg hoor! Even wat kleine tips :

-Foto 1 : Hier had je naar mijn mening iets meer van de borst van de hond mee mogen nemen, dit oogt net iets prettiger. Je hebt nu vrij veel ruimte aan de bovenkant. Soms is dat best leuk, maar in dit geval had het van mij net wat meer gevuld mogen zijn.

-Foto 2: Top foto! Prachtig shot en de ogen van de hond springen er uit. Het straalt heel veel emotie uit! +:)+

- Foto 3: Hm.. deze foto vind ik het net niet helemaal. Ik denk dat dat voornamelijk komt door het verschil in achtergrond. De hond kijkt wel erg leuk, maar je had van mij wat meer door je knieën mogen gaan.

- Foto 4: Goede foto! Mis wel iets scherpte en de kleuren (en ogen) springen er wat minder uit dan voorgaande foto's, maar verder nette foto.

- Foto 5 & 6: Prachtig hoe de ogen hier weer uitspringen. Dit zijn echt hele goede foto's, maar weer iets te krap gekaderd. Er had wat meer van de hond op mogen staan naar mijn mening. Let dus goed op je compositie, want je hebt het gevoel zeker, maar als je daar net iets meer op let kijkt het net iets fijner.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt! ;) Je bent echt goed op weg! Veel succes er nog mee

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 14:28

Super, dank je wel!

Ik heb idd gemerkt dat ik nogal 'moeite' heb met de compositie. Tenminste, ik heb het wel van te voren in mijn hoofd, alleen vergeet ik het als ik met 1 van de andere 100 dingen bezig ben. :') Ik moet nog iets teveel nadenken, volgens mij. Die laatste 2 was mijn standpunt net iets te hoog, of ik zat te dichtbij dat kan ook. Foto 1 heb ik gecropt, omdat de onderkant net de overgang naar tegels was. Maar nu is er idd te veel loze bovenkant. Weer iets om op te gaan letten tijdens het schieten! :D

eline10

Re: [FOTO] Oefenen met de honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:13

Wauw! Wat heb je die ogen er gaaf uit laten springen! _/-\o_
Met welke camera+lens heb je deze foto's gemaakt? Een 50mm 1.8 oid? :o

Verder sluit ik me volledig aan bij de feedback van JNSW!
Ook vind ik dat de hond heel sprekend kijkt! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 19:43

Een canon 550d en idd een 50mm. ;) Dank je wel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:19

Sjana heeft gezegd wat mij ook opviel, en daarbij die ogen inderdaad prachtig!