[FK] Een meisje in de studio (tips gevraagd)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

[FK] Een meisje in de studio (tips gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 11:25

Hallo allemaal! Sinds vorige week ben ik in het bezit van studioflitsers. Mijn eerste model was mijn knappe onervaren nichtje. Ik vind de resultaten die er uit zijn gekomen erg gaaf maar ik ben benieuwd naar jullie mening en evt. tips :D

Bij de witte achtergrond heb ik mijn slaapkamer muur overbelicht met 1 flitser en de ander heel licht schuin op het model gericht.

Bij de zwarte achtergrond heb ik het model verder van het doek afgehaald en twee lichten op het model geplaatst.

Instellingen ISO 100 / f7.1 / 1/200s (genomen met Canon 70D - lens canon 50mm f1.8 - flitsset Falcon Eyes SSK-200D)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond heb ik weer een model in de studio. Deze keer ga wat meer met verschillende lichtinvallen werken/richting silhouettes. :D

Ben zo blij met mijn setje!

Nienkex

Re: [FK] Een meisje in de studio (tips gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:32

Ik vind het gave foto's geworden!
Wat me wel een beetje stoort is dat je haar BH best goed kan zien zitten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:33

Leuk, hè! Flits setjes!! :))

Je belichting vind ik netjes, al mag je veel meer gaan uitproberen met diverse posities van de lampen om diverse soorten belichting te krijgen. (dus vanavond lekker proberen)
Leuk van het model is dat ze op alle foto's behalve de eerste echt lacht.

Veel plezier ermee!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 11:43

Ja klopt Nienkex. Hij is zichtbaar, op de 1e had ik de rand een beetje weggepoetst. De 3e en 4e staan in mijn portfolio. Op de derde vind ik hem niet heel storend.

Helemaal vlak poetsen gaat teveel opvallen denk ik.

Had haar 's middags gevraagd of ze kon begin vd avond en ze was niet thuis geweest. Ik had geen beha liggen in een betere kleur.. dus we moesten t er maar mee doen.. je ziet hem.. maar heeeeeeeel storend vind ik m ook niet.

Als het een betaalde shoot had geweest had ik bij de andere foto's ook de randen iets weg kunnen laten vallen oid.

Agossie dankje! Ja we hebben voor vanavond een moodboard met heel veel soorten belichting. Heb al helemaal zitten denken hoe ik de lampen moet zetten om zo'n soort belichting te krijgen als op de voorbeelden dus ik ben ontzettend benieuwd! Met mijn nichtje had ik echt zoiets van oke.. ik wil zo min mogelijk schaduwen en een mooie egale achtergrond.. hoe ga k dat voor elkaar krijgen.. lamp beetje zo lamp beetje zo stapje naar voor stapje naar achter :P Hoofd beetje zo en zo.. en dan ook nog eens zon meisje nonchalant laten poseren terwijl ze t toch een beetje zenuwachtig was.

Ja.. heel mooi vriendelijk en open gezichtje heeft ze. Ze stond er afentoe ook met een neplachje op idd.. maar gelukkig ken ik heel veel flauwe grapjes :P

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:17

UK -> FK

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:20

Ik blijf maar kijken naar haar haar, gaaf :D
Leuke foto's ook, ze staat er stralend op, mooi gedaan. Ik vind foto 4 en 5 erg leuk.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:00

Héél erg mooie foto's!
Ben eigenlijk ook wel jaloers, ik twijfel al een tijdje om toch ook maar een studioflitsset te kopen...
Ik ben dus ook helemaal nog niet mee in studiofotografie, maar hier werk je met een wit en een zwart doek als achtergrond? Of hoe werkt dit? :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 18:32

Dank jullie wel!

Hanna.. ik heb een zwart stoffen doek idd. En als witte achtergrond overbelicht ik met 1 flitser mn slaapkamermuur :D

Afgelopen maandag heb ik een zwangerschapsshoot gedaan..

Je vind hem hier:

[FK] [FK] Mijn eerste zwangerschapsshoot

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:39

Wauw!
Wat heb jij een prachtig mooi nichtje!
En haar haar is zo geweldig!
Je hebt haar mooi op de foto gezet, maar volgens mij is ze nog knap als ze boos kijkt!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 20:18

Bedankt!

Het was een leuke egoboost voor haar om zich zo te zien.

Op fb werd zelfs gevraagd wie ze was omdat een haarstyliste op zoek was naar iemand als zij voor haar portfolio.

Over n tijdje wordt ze in een trouwjurk gehesen om weer pfmodel voor me te spelen :D

Ze heeft zon lekker commercieel gezichtje, maar ik vind r echt mooier als ze lacht hoor