Sinds december 2014 is het virus aangeslagen: analoge fotografie. Vandaag plaats ik de resultaten van de Nikon F65 die ik sinds enkele weken in bezit heb. De onderwerpen zijn vrij divers.
Waar ik tegen aanloop: het digitaliseren. De foto's zijn haarscherp op het fotopapier, maar gezien mijn huistuinenkeuken scanner verlies ik veel scherpte na het inscannen. Ik ben dus hard aan het sparen voor een betere scanner en tot die tijd moet het maar even zo.
Nikon F65 camera
Nikkor AF 35-70 mm f/3.3-4.5 lens
ASA 200 rolletje
01. Had minder centraal gemogen, stom van mij.

02.

03.

04.

Nikon F65 camera
Nikkor 40 mm f/2.8 AF-S DX Micro lens
ASA 200 rolletje
04.

Ter vergelijk de digitale versie (kleur). Dezelfde instellingen qua camera, alleen heb ik deze omgezet in zwart/wit.
Ik merk dat ik nu veel bewust wordt in het kijken en bepalen van de compositie vooraf en daar ben ik ontzettend blij mee. En dan die sfeer en bokeh met deze apparatuur, prachtig!
Waar ik tegen aanloop: het digitaliseren. De foto's zijn haarscherp op het fotopapier, maar gezien mijn huistuinenkeuken scanner verlies ik veel scherpte na het inscannen. Ik ben dus hard aan het sparen voor een betere scanner en tot die tijd moet het maar even zo.
Nikon F65 camera
Nikkor AF 35-70 mm f/3.3-4.5 lens
ASA 200 rolletje
01. Had minder centraal gemogen, stom van mij.

02.

03.

04.

Nikon F65 camera
Nikkor 40 mm f/2.8 AF-S DX Micro lens
ASA 200 rolletje
04.

Ter vergelijk de digitale versie (kleur). Dezelfde instellingen qua camera, alleen heb ik deze omgezet in zwart/wit.
Ik merk dat ik nu veel bewust wordt in het kijken en bepalen van de compositie vooraf en daar ben ik ontzettend blij mee. En dan die sfeer en bokeh met deze apparatuur, prachtig!