[FOTO] Paard & architectuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

[FOTO] Paard & architectuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 20:02

Alweer een ruime maand geleden was ik mee naar een bijzondere fotomeeting op het terrein van SugarCity Amsterdam (bij Halfweg / Haarlem), waarbij de onderwerpen paard en een industriële omgeving samen kwamen.
Een uitdagende meeting, waarbij experimenteren met composities en het slim gebruiken van de achtergrond centraal stond.
Het nabewerken was uitdaging twee. Ook dat was hier en daar experimenteren en uit de comfortzone stappen. Al met al een erg leerzaam project. Een volgende keer zou ik het met de ervaring van deze keer, waarschijnlijk weer heel anders aanpakken. :)

Ik heb gefotografeerd met mijn 60D en heb mijn vertrouwde 70-200 f2.8 afgewisseld met een 17-55 f2.8
Niet mijn gebruikelijke keus bij paarden fotograferen dus, maar dit was immers ook geen gebruikelijk onderwerp. :D

Alle resultaten zijn op mijn website te zien, hier een selectie (willekeurige volgorde):

1. Luca S
AfbeeldingIMG_8795 by MarylonBrouwer, on Flickr

2. Columbo
AfbeeldingIMG_8556 by MarylonBrouwer, on Flickr

3. Columbo
AfbeeldingIMG_8578 by MarylonBrouwer, on Flickr

4. Adorno
(Foto is wat gewoontjes vind ik maar wel leuk spelen met een grote hoek en vervormingen. :') )\
AfbeeldingIMG_8504 by MarylonBrouwer, on Flickr

5. Rogan
AfbeeldingIMG_8850 by MarylonBrouwer, on Flickr

6. Adorno
AfbeeldingIMG_8634 by MarylonBrouwer, on Flickr

7. Luca S
AfbeeldingIMG_8760 by MarylonBrouwer, on Flickr

8. Rogan
AfbeeldingIMG_8831 by MarylonBrouwer, on Flickr

9. Rogan
AfbeeldingIMG_8687 by MarylonBrouwer, on Flickr

10. Rogan
AfbeeldingIMG_8829(ZW) by MarylonBrouwer, on Flickr

11. Luca S
AfbeeldingIMG_8794 by MarylonBrouwer, on Flickr
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-01-15 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] -> [FOTO]

Leverage

Re: [Foto] Paard & architectuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:49

Tof concept! Zitten wat mij betreft echt een paar uitschieters bij, zoals 1, 4,5 en 11 :) Ik vind de toevoeging van de rook niet zoveel toevoegen bij het concept. Lijd mij een beetje af van het onderwerp.

Vind verder de kleuren heel tof net zoals de zwart wit omzettingen!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:36

Ahh, daar zijn ze: ben echt heel erg fan van je manier van foto's nemen en zeker in deze context !

De laatste foto vind ik echt geniaal: alles klopt, de lijnen, het zwart/wit, de niet alledaagse manier van de houding van Luca ! Echt mijn favoriet <3 <3 !

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:06

Wow, wat een gave foto's.
Ergens klopt het niet voor mijn gevoel, een paard met zo'n achtergrond, maar dat maakt de foto's juist zo interessant!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:19

Oeh, ik was heel benieuwd naar de resultaten van deze meting, maar dat heb je ff mooi gedaan zeg! 1, 3, 4, 5 en 8 zijn mijn absolute favo's. Vooral 8 denk ik, Rogan kleurt zo mooi bij die roest! Foto 10 vind ik overigens ook zeker wat hebben.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 08:48

Bedankt allemaal! Ja ik heb heel wat paarden gefotografeerd maar als je hier begint en het paard voor je snufferd hebt krab je je toch wel even twee keer achter je oren. Wat moet je precies. :D uiteindelijk juist begonnen met wat ik nog nooit had gedaan bij paarden; de 17mm lens en maar wat gaan proberen. Van tevoren had ik wat ideeën maar ter plaatse is het weer heel anders. :) echt heel leuk en een enorme uitdaging!
Ook leuk dat mijn motor rijinstructeur die niets met paarden heeft deze foto's wel interessant vindt om naar te kijken en dat de bedoeling van de foto's dus overkomt, ook bij totaal ander publiek.

Bedankt Netje! :D ben ook blij dat Luca net goed stond voor die foto!

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:05

10 vind ik echt geweldig. Waarom weet ik niet zo goed maar hij spreekt me heel erg aan.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:06

Mooie serie. Foto 10 en 11 vind ik prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:56

Ik ben blij met het resultaat! Eindelijk een keer een serie waarvan vriendlief ook daadwerkelijk de foto s mooi vind! En wat tof in uitgelicht!!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:10

Ik vind het 'rare' foto's.
En dan niet in de zin dat ze lelijk zijn, maar anders en dat kunnen mijn hersenen niet verwerken op de 1 of andere manier haha!
Ik vind juist de standaard foto's helemaal waanzinnig mooi! En de foto's met rare houdingen en groothoek vind ik vreemd ogen!

Kan het moeilijk uitleggen, want het is natuurlijk professionaliteit om zo foto's te kunnen maken, maar al zou ik ze zelf maken, zou ik ze als mislukt zien, terwijl ze dat totaal niet zijn!!

Volgens mij heb je niets aan mijn bericht haha, het is lekker warrig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:15

Leuk concept! Laatste vind ik ook de beste. Jammer dat er een paar zo erg overbelicht zijn en sommige zijn net niet helemaal scherp op de juiste plekken. Leuk hoe de kleur van de modellen vaak terug komt in de achtergrond trouwens!

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:22

Wat zijn ze gaaf! En ik vind juist die groothoek heel gaaf bij dit thema! 4, 10 en 11 zijn mijn favorieten! Heel gaaf gedaan! :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:29

Foto 2...... gaafff!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:37

Die laatste foto! Heel erg gaaf thema :j

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:43

Gave foto's en super omgeving! Echt mooi

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:50

Apart, maar wel mooi!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:54

Wat een aparte foto's zeg!
Ik vind vooral de foto's van Rogan voor die roestige achtergrond erg mooi! De kleuren daarin zijn erg gaaf.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:11

Ik had ze al op facebook gezien Marylon ;) , maar ow wat zitten er gave plaatjes tussen!!!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:09

Nummer 5 is voor mij echt de absolute uitschieter, echt fantastisch!
Ook de rest is heel gaaf geworden, hele toffe locatie!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:28

Foto 2 en 3 <3

Vooral 3 vind ik zo mooi. Hij lijkt wel licht te geven!

Echt heel apart :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:10

2, 6 en 11 zijn mijn favorieten ! Vooral 11, dat lijnenspel is machtig ! Mooi contrast ook !

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 16:11

Bedankt allemaal!

EarthFocus schreef:
Ik vind het 'rare' foto's.
En dan niet in de zin dat ze lelijk zijn, maar anders en dat kunnen mijn hersenen niet verwerken op de 1 of andere manier haha!
Ik vind juist de standaard foto's helemaal waanzinnig mooi! En de foto's met rare houdingen en groothoek vind ik vreemd ogen!

Kan het moeilijk uitleggen, want het is natuurlijk professionaliteit om zo foto's te kunnen maken, maar al zou ik ze zelf maken, zou ik ze als mislukt zien, terwijl ze dat totaal niet zijn!!

Volgens mij heb je niets aan mijn bericht haha, het is lekker warrig!

Nee hoor ik snap je helemaal! Het was ook heel raar. Zeker om bewust een groothoek te pakken terwijl je normaal gesproken vervormingen en vertekeningen juist wilt voorkomen. Hier heb ik ze juist opgezocht. De paarden vonden het overigens ook raar, dat we bijna onder ze lagen :))
Het was echt 'out of the box' denken en fotograferen, net als vervolgens selecteren en bewerken. Wat wil ik normaal niet zien? Prima, gooi ik dat er nu wel in. :D
Zo hebben alle fotografen die deze dag aanwezig waren hun eigen invulling binnen het thema, enorm leuk.

Fiffill schreef:
Leuk concept! Laatste vind ik ook de beste. Jammer dat er een paar zo erg overbelicht zijn en sommige zijn net niet helemaal scherp op de juiste plekken. Leuk hoe de kleur van de modellen vaak terug komt in de achtergrond trouwens!

De 4e is inderdaad overbelicht. Ik kreeg het niet mooi, ben nog niet zó handig in photoshop. Belichting was in die positie sowieso erg lastig, zonder flitser of kunstlicht, donker paard, zilverkleurige enórm reflecterende gebouwen er achter en een knallend zonnetje. :) Ik wil er nog wel eens mee stoeien om het met lagen wat minder overbelicht te krijgen, maar nog niet aan toe gekomen. Het paard knalt nu wel lekker naar voren en de achtergrond is bij deze foto wel wat ondergeschikt vond ik. Vandaar dat ik hem er wel tussen heb. :)
Andere foto's zijn bij mij niet overbelicht? Op de verschillende schermen niet.
Qua scherpte is 6 inderdaad niet helemaal oké, de rest dacht ik wel. :) Waar zie je nog meer ongewenste onscherpte?
Bedankt voor je feedback! +:)+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:28

Bij mij is met name foto 2 en 3 erg overbelicht, je ziet op sommige stukken gewoon helemaal geen detail meer in het paard. Verder heeft foto 1, 4 en 7 ook veel uitgebeten stukken wit. Inderdaad lastig met felle zon en zulke lichte paarden en veel contrast. Heb je in RAW geschoten? Dan is er vaak nog best wel wat aan te doen.
Qua scherpte foto 6 idd, dacht eerst ook foto 3 maar zie nu op de comp dat die wel gewoon scherp is :)
Is het iets wat je vaker wil gaan doen? Wel leuk, met dit soort dingen spelen.

ElsJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:49

Mooie foto's!
Knap om zo ''out of the box'' te denken en te doen!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:51

Foto 1, mooie lijnwerking man! Tevens samen met de laatste mijn favorieten.