[VRAAG] foto's nabewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_kimm

[VRAAG] foto's nabewerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 17:18

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een tijde bezig met fotograferen. Helaas door heb ik hier door mijn studie minder tijd voor dan ik zou willen maar vandaag was het zulk lekker weer dat ik de camera mee genomen naar mijn verzorgpaard. Ik heb een aantal foto's gemaakt met mijn Nikon 3100 en 18-55mm lens van Nikon.

Maar als ik mijn foto's terug kijk zijn ze mooi maar missen ze wat. Dus ik wil ze graag nabewerken. Met welk programma kan ik dit het beste doen? En wat moet ik dan doen? Kunnen jullie mij misschien helpen?

Hieronder een kleine impressie van de foto's van vandaag:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

ps. foto's maken en zelf longeren was toch wel iets moeilijker dan ik dacht.

alvast heel erg bedankt!!

Kaya2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:41

Ik gebruik voor kleine aanpassingen in foto's vaak PhotoScape

dit werkt voor mij heel erg fijn.
Er zijn best veel opties maar voor de kleuring van foto's kan je het beste de 'darken' 'lighten' en 'deepen' gebruiken.

Verder;

hele leuke foto's! Wat je zelf ook aan aangaf ze missen iets, maar met nabewerking komt dat zeker goed!

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:50

Kaya2003 schreef:
Ik gebruik voor kleine aanpassingen in foto's vaak PhotoScape

dit werkt voor mij heel erg fijn.
Er zijn best veel opties maar voor de kleuring van foto's kan je het beste de 'darken' 'lighten' en 'deepen' gebruiken.

Verder;

hele leuke foto's! Wat je zelf ook aan aangaf ze missen iets, maar met nabewerking komt dat zeker goed!

Heel erg bedankt! Ik ga eens naar het programma kijken.

xniieeenke

Re: [VRAAG] foto's nabewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:20

Zelf gebruik ik GIMP: Dingen weghalen zoals vogels in de lucht die heel erg storen, of gaatjes in bladeren bij natuurfoto's. Heel makkelijk met een brush. Ook blackphoto's kan je makkelijk even extra zwart maken. (download)

Pixlr editor gebruik ik vooral voor het een beetje feller maken van kleuren met de spons, en als GIMP flipt kan je de dingen daarvan ook met pixlr doen. (online)

Als laatste gebruik ik picmonkey om de foto maximaal 700 lang/breed te maken, laatste scherpte / andere foutjes weg te halen en mijn logo er op te zetten. (online)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VRAAG] foto's nabewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:22

Ik gebruik Lightroom en Photoshop. Bewerk dingetjes zoals (over)belichting, kleur, contrast, scheve horizon, storende elementen. En ik verklein ze en zet mijn logo erop.