[VRAAG] Welke printer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna_94

[VRAAG] Welke printer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 12:18

Hoi,

Na een tijdje te twijfelen heb ik toch (al half) beslist om dit jaar meer op wedstrijden te fotograferen. Maar ik zou graag ter plaatse foto-afdrukken willen afleveren, omdat ik heb gemerkt dat mensen achteraf vaak niet meer denken aan de foto's, of simpelweg niet weten waar ze ze moeten zoeken.
Nou was dus mijn vraag: welke printer is hier geschikt voor? Ik dacht zelf aan de Canon Selphy Linkje
Ik weet alleen niet of 10x15 een gangbaar formaat is voor op wedstrijd?

Mijn vereisten
*Printer/inkt mag niet opdrogen, het kan zijn dat deze enkele maanden niet gebruikt wordt en dan is het niet de bedoeling dat ik hem kan weggooien
*Niet te zwaar/groot, moet verplaatsbaar kunnen zijn
*Goede kwaliteit

Zijn er hier mensen met suggesties/ervaringen en die mij een bepaalde printer aan- of afraden?

Anoniem

Re: [VRAAG] Welke printer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:28

Ik zou niet ter plekke printen omdat je een echte kwaliteitssprinter nodig bent en dat is de printer in je link niet. 10x15cm zou ik nooit, maar dan ook nooit kopen en ik heb dat formaat ook nog nooit gezien op concours. Ik zie 20x30cm het meeste en anders 1 stapje kleiner.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:15

Hm, ik ben persoonlijk geen voorstander van direct printen. Heb het met mijn stagebedrijf ooit een paar keer gedaan maar was absoluut geen aanrader. Oa mensen die je continu aan je mouw trekken "Mag ik die foto zien? Nee toch die" "Kan je die ook meteen bewerken" "Nee, die vind ik toch niet zo mooi. Laat maar zitten"

Ik denk dat je beter kan investeren in visitekaartjes, vestje met je naam oid dan in een printer voor op locatie. En zoals al aangegeven is, je hebt echt een kwaliteitsprinter nodig en of je die overal mee naar toe wil nemen weet ik niet. Dan lijd een printer veel meer als dat die gewoon thuis zou staan. Daarnaast heb je ook kans dat er een hoop stof en zand in je printer komt als je 'm mee naar concoursen neemt.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 19:23

Bedankt voor jullie antwoorden.
Jullie doen me weer opnieuw zo hard twijfelen :')
Ik heb al visitekaartjes, maar heb de indruk dat mensen gewoon niet eens komen vragen waar ze de foto's kunnen vinden... En had al van verschillende mensen gehoord dat ze sneller een foto zouden kopen als ze dit gewoon ter plaatse konden doen.
Maar ik ga er nog even serieus over slapen, die printer komt er sowieso toch nog niet de eerste weken :j

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:43

Misschien zou je het wat uit moeten bouwen, misschien een kleine stand oid maken bij de uitgang van de bak. Noem maar iets, een tafeltje met werk wat je hebt gemaakt, informatie, flyers en natuurlijk je visitekaartjes? :)

Kwalitatief goed foto papier is ook ontzettend duur. Vaak is het ook nog even zoeken van wat je zelf mooi vind en welke papiersoort het mooiste resultaat geeft.

Ik denk persoonlijk dat het niet zo veel op zal leveren, ik denk dat je met naamsbekendheid opbouwen, een stuk verder komt :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:07

Op wedstrijd hadden we ooit eens een standje waarbij je foto's kon kopen in bepaalde afmetingen. Ze drukte deze niet af maar zette ze op een usb stick die je bij had of op cd.
Dan kan klant foto's zelf laten afdrukken.